Elhojar

Nu har vi kört i några timmar idag och efter 2.45 i maskintid hade jag 20% kvar av batteriet så jag borde komma till 3.30 timmar om jag körde slut.
Dagens körning var med en hel del fulleffektkörningar och en del grusvägar i hög fart så med normal endurofart så räknar jag med 3.30 till 4 timmar ungefär, vilket räcker utmärkt för mig.

Jo jag skulle välja 80-hästars versionen igen, sjuuuukt skoj på grusväg och snabbare traktorstigar, och i sand.
Den går på bakhjulet direkt även i farter uppåt 100!!! Svinskoj😀

Fast man ska väl helst bara köra ner batteriet till 20% kvar?
Men det kanske är bra garanti på batteriet?
 
Fast man ska väl helst bara köra ner batteriet till 20% kvar?
Men det kanske är bra garanti på batteriet?
Stark säger att du kan släppa ner den till 10%, sen går den i limpmode för att spara batteriet.

Enda endurohojen jag vet som har två års garanti, de övriga har 30 dagar...
 
Batteritekniken i just det avseendet (BMS) har förbättrats mycket bara de senaste fyra-fem åren när batteritillverkarna har fått så enormt mycket mer data att jobba med.


Med vänlig hälsning,
 
Tjena!
Om någon är intresserad har vi några platser över i RGNT-klassen till Gälleråsen den 26-27e juli!

RGNT står för hojen, så det enda man själv behöver är en RR-licens, personlig utrustning och betala anmälningsavgiften på 1500:-

Skicka PM vid intresse så kan jag vidarebefordra till rätt person.

IMG-20250612-WA0006.jpg
 
Back
Top