Elhojar

Nu har vi kört i några timmar idag och efter 2.45 i maskintid hade jag 20% kvar av batteriet så jag borde komma till 3.30 timmar om jag körde slut.
Dagens körning var med en hel del fulleffektkörningar och en del grusvägar i hög fart så med normal endurofart så räknar jag med 3.30 till 4 timmar ungefär, vilket räcker utmärkt för mig.

Jo jag skulle välja 80-hästars versionen igen, sjuuuukt skoj på grusväg och snabbare traktorstigar, och i sand.
Den går på bakhjulet direkt även i farter uppåt 100!!! Svinskoj😀

Fast man ska väl helst bara köra ner batteriet till 20% kvar?
Men det kanske är bra garanti på batteriet?
 
Fast man ska väl helst bara köra ner batteriet till 20% kvar?
Men det kanske är bra garanti på batteriet?
Stark säger att du kan släppa ner den till 10%, sen går den i limpmode för att spara batteriet.

Enda endurohojen jag vet som har två års garanti, de övriga har 30 dagar...
 
Batteritekniken i just det avseendet (BMS) har förbättrats mycket bara de senaste fyra-fem åren när batteritillverkarna har fått så enormt mycket mer data att jobba med.


Med vänlig hälsning,
 
Tjena!
Om någon är intresserad har vi några platser över i RGNT-klassen till Gälleråsen den 26-27e juli!

RGNT står för hojen, så det enda man själv behöver är en RR-licens, personlig utrustning och betala anmälningsavgiften på 1500:-

Skicka PM vid intresse så kan jag vidarebefordra till rätt person.

IMG-20250612-WA0006.jpg
 
Energica kommer igen efter investeringar från Singapore.

199537bdbac522576f64284dd4a8d4cd.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Det finns alltid dom som är villiga att kasta mer bra pengar efter dåliga...

Hoppas dom ändrar något också, så att dom inte går omkull igen när pengarna tar slut.

Vietnam skulle ju förbjuda bensindrivna MC i storstäderna, så det finns en marknad för billiga robusta motorcyklar med plats för 5 personer och två kycklingburar....
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top