Elhojar

Allvarligt, det låter verkligen som Livets Hårda Skola har organiserat ett motstånd mot allt hotande som är nytt. Över kajkanten, jisses. Väntas applåder?
Förlåt om jag dissade din drömhoj/scooter, men den var fruktansvärt ful om man jämför den med en motorcykel

Små feta bilhjul med billiga plåtfälgar på en utdragen skapelse där sadeln slutar framför bakhjulet är inte vackert helt enkel

Förlåt om jag dissade din drömhoj/scooter, men den var fruktansvärt ful om man jämför den med en motorcykel

Små feta bilhjul med billiga plåtfälgar på en utdragen skapelse där sadeln slutar framför bakhjulet är inte vackert helt enkel
Håller med om att den är ful och den väcker inget habegär hos mig heller. Blev nog bara less på dessa litanior om att allt nytt är fel... sorry! :)

Givetvis, är det någon som kan få till en snygg batterihoj så är det Triumph. Men fyfan i helvettte vad den kommer att kosta.

Pratas om 175+ hästar.... I några mil i alla fall ?
Triumph har när de utvecklat denna hoj faktiskt försökt att skapa en batteriknarr som en Triumph-ägare skulle vilja ha, istället för att göra en hoj de "måste". Primärt en "weekend warrior" eller "B-road scratcher" förare. Alltså, en Speed Triple fast med elmotor.

Triumph har när de utvecklat denna hoj faktiskt försökt att skapa en batteriknarr som en Triumph-ägare skulle vilja ha, istället för att göra en hoj de "måste". Primärt en "weekend warrior" eller "B-road scratcher" förare. Alltså, en Speed Triple fast med elmotor.
Och visst ser det på bilden ut som om de lyckats. ?

God damn!
Lär val hamna en bit norr om 300 lusingar då gissar jag.
Triumph ha ju själva sagt att den kommer vara normalt prissatt eller nått sånt. Har för mig jag skrev det själv någonstans här på SH.
Och hamnar den i samma klass som vanliga Speed Triple 200 000 så lär den sälja.
Men...jag tror inte på det....
Iofs kostar en Speed Triple RR 220 000 så norr om det lär den ju minst hamna och under 300 000 tror jag inte en sekund på. Hoppas gör jag förvisso, men tror inte ännu.

Remdrift, är det för att hålla nere vikten? Pyssligt att dreva om med rem... Lite lustigt dock att skruvarna som håller remskivan är någon centimeter för långa, det ser lite grovt ut, lite som att dom tog dom skruv dom hade hemma på hyllan.

Remdrift, är det för att hålla nere vikten? Pyssligt att dreva om med rem... Lite lustigt dock att skruvarna som håller remskivan är någon centimeter för långa, det ser lite grovt ut, lite som att dom tog dom skruv dom hade hemma på hyllan.

Remdrift ger låga förluster, låg vikt och underhållsfrihet. Man byter rem var 5000 mil typ.

Olämpligt offroad är väl enda nackdelen egentligen.

Remdrift ger låga förluster, låg vikt och underhållsfrihet. Man byter rem var 5000 mil typ.

Olämpligt offroad är väl enda nackdelen egentligen.
Man får göra som på en gammal Ilo Piano, kapsla in hela drivpaketet. Ett inspektionsfönster med vridbar lucka för inoljning av kedjan.

Hur håller remdriften för 175 häst i starten?
Eller är det elektroniskt kyskhetsbälte upp till 70km/h eller något?

Jag har ju sett bredden på gummisnodden på Harley, och dom har väl effekt som en folkabubbla...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman