Elhoj

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Tiden går och nu börjar det komma lite elhojar.
Här är en http://www.elektor.se/nyheter/elect..._source=SE&utm_medium=email&utm_campaign=news

110421113444.Superbike.resized.200x0.jpg

tror tråden kommer bli en sån där "surputte-tråd", men jag tycker den är sjukt snygg och älskar konceptet. längtar tills dom dyker upp på vägarna :-)

Om man söker lite på forumet så finns det säkert en tråd från första veckan där någon påstår att "nu kommer elhojarna"

Men visst, dom är närmare än någonsin förut....

Sen om det är 2 eller 20 år kvar tills dom blir vanliga, det får ni gissa...

Jag också, jag vill se lite körbilder, och burnouts ;)

Slänger in lite blandat
[YOUTUBE-ID]TxeOWlJ-CI8[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]epKXVqCTCqo[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]mJ4OaQjbFTQ[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]0HVS5foMyBM[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]1H2gcEj_S7Q[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]ma54uVBPBmw[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]fiPjMwzg0JE&[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]E_m1_OfvWeg[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]Rzi4tL3QMWk[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]os9Vna0XH4[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]os9Vna0XH4s[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]b_JS-VnY0eE[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
2009 hade man placerat sig top 10 i TTXGP på Isle of Man med en eu-moped, top 5 om man hade trimmat den, 2010 har jag inte hittat några siffror på....

Men det är klart, banan är ju 6mil så alla tar sig ju inte i mål...

Jag tror jag väntar några år till innan jag byter.

2009 hade man placerat sig top 10 i TTXGP på Isle of Man med en eu-moped, top 5 om man hade trimmat den, 2010 har jag inte hittat några siffror på....

Men det är klart, banan är ju 6mil så alla tar sig ju inte i mål...

Jag tror jag väntar några år till innan jag byter.

aja snabbare än en medelhastighet på 55 kmh max borde dom väl ha?

så länge valet finns kommer ja aldrig köpa el-motorcykel

Det var tydligen bara 6 stycken som kom i mål, varav nummer 6:
6 Stephen Harper Brunel X-team 40.092 mph (64.522 km/h) :D:banana

Val... hade de varit längre fram i batteriteknik och pengarna fanns på banken så hade jag köpt en vilken dag som..

Varför vill man inte ha en?:brinnerup

Val... hade de varit längre fram i batteriteknik och pengarna fanns på banken så hade jag köpt en vilken dag som..

Varför vill man inte ha en?:brinnerup

För att dom går 6 mil med en snitthastighet på 65km/h kanske?

Och då pratar vi tävlingshoj, konsumenhojarna får väl antas vara ännu sämre.

För att dom går 6 mil med en snitthastighet på 65km/h kanske?

Och då pratar vi tävlingshoj, konsumenhojarna får väl antas vara ännu sämre.

Menar du att dem har sämre prestanda än min elbil med 15 år på nacken:näsblod

Tycker detta låter allt annat än rimligt.. de råkar inte vara så att de e medelhastigheten med batteribyte inräknat eller liknande?

En standard vectrix presterar bättre än de ( jag har kör en :D:yoparty)

Känns inte som frihet utan ljudet,växlarna och effekten :)

GuW

Hahaha hel sjukt! :tummenupp

jag kör iförsig med öronproppar:D
Växlarna... känns så 2001
effekten.. fullt vrid från start... :yoparty

Last edited:
Menar du att dem har sämre prestanda än min elbil med 15 år på nacken:näsblod

Tycker detta låter allt annat än rimligt.. de råkar inte vara så att de e medelhastigheten med batteribyte inräknat eller liknande?

Måste man stanna och byta batteri på 6mil?

Jag vet inte, jag tog siffrorna från nätet...

Självklart kommer inte tidtagningen stoppas när man åker in i depån. Och är det så illa att dom måste "tanka" för en 6mil lång körning så är det ju i sig en totalsågning av elhojen.

Självklart kommer inte tidtagningen stoppas när man åker in i depån. Och är det så illa att dom måste "tanka" för en 6mil lång körning så är det ju i sig en totalsågning av elhojen.

allt hänger på vilken effekt man gör av med.. men med en snitt hastighet på 65km/h så låter det konstigt

Måste man stanna och byta batteri på 6mil?

Jag vet inte, jag tog siffrorna från nätet...

Om det stämmer så skulle vem som helst mer eller mindre ställa upp med en vectrix och och få bättre snitt....

Att de skulle behöva byta batteri på 6 mil är inte jättekonstigt men varför man inte tar och lägger sig på typ 100Km/h i snitt och låter bli att byta batteri istället.

Tänker på om de gasar som fan och ligger i 200 på rakorna och sen bromsar bort all energi så går det åt onödig energi och sen tar batteribytet så långt tid att snitt tiden bli dålig..
Så gasar man upp till 100 och sen håller den farten och kör på ett batteri:confused:

Last edited:
allt hänger på vilken effekt man gör av med.. men med en snitt hastighet på 65km/h så låter det konstigt

Om det stämmer så skulle vem som helst mer eller mindre ställa upp med en vectrix och och få bättre snitt....

Tja, vad dom har pysslat med, vad dom har kört för hojar osv vet jag inte, jag vet att av 20 startande i två klasser, tog sig nio i mål, varav i den största klassen tog sig sex ekipage i mål, sexan snittade 65km/h.

Om det beror på att hojarna brann upp på startplattan, batterierna tog slut halvvägs, eller att en lödning släppte i ett fartreglagespelar ingen roll, elhojarna är löjliga leksaker som utklassas av en 125cc i dagsläget.

Tja, vad dom har pysslat med, vad dom har kört för hojar osv vet jag inte, jag vet att av 20 startande i två klasser, tog sig nio i mål, varav i den största klassen tog sig sex ekipage i mål, sexan snittade 65km/h.

Om det beror på att hojarna brann upp på startplattan, batterierna tog slut halvvägs, eller att en lödning släppte i ett fartreglagespelar ingen roll, elhojarna är löjliga leksaker som utklassas av en 125cc i dagsläget.

Hittar du information om 1an snitt tid så börjar vi snacka.. 6an kan juh likaväl haft något problem eller tvingats dra ner på tempot för att batteriet överhettat eller vad som... som jag förstod det så kom han juh sist i racet...

Hittar du information om 1an snitt tid så börjar vi snacka.. 6an kan juh likaväl haft något problem eller tvingats dra ner på tempot för att batteriet överhettat eller vad som... som jag förstod det så kom han juh sist i racet...

Jo visst kan 6an ha haft något fel, likaså sjuan, åttan, nian, tian osv...

Det var ju bara hälften som kom i mål ÖHT.

Visst kan vi titta på vinnarens tid, det gör inte elhojarna bättre.

Man skulle fortfarande ha placerat sig topp 10 med en otrimmad moped, trots 20 startande elhojar :D

Iofs skulle man ha kommit topp 10 med en trampcykel, kickboard, eller på en hoppstylta också, då inte ens 10 elhojar lyckas ta sig i mål efter 6 mil....

EDIT: Vinnaren snittade 140km/h över 6 mil.

1966 snittade en 50cc 136km/h på samma bana

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey