Jag insåg att mina svar till
@BrooklynS ser onödigt störiga ut och det är inte menat att vara motvalls. Jag försöker främst få fram att något kan vara ett problem för en person, men inte för alla andra. Det hjälper inte den enda personen att andra inte har problemet. Jag körde 9000 mil med VW e-Up! på tre år. De flesta som kör lika långt som jag årligen skulle ha sett bilen som obrukbar, men för mig var den perfekt där och då.
Samtidigt så är inte mina behov samma som alla andras och jag vill kunna köpa produkter enligt min smak. Det är därför jag gillar Caterham Project V och Longbow Roadster.
Frågan är väl om någon av dem kommer att bli realitet.
Har man en begränsad mängd energi att använda bör man göra något för att minska förbrukningen. På en bil är luftmotståndet en viktig faktor. Det spelar ingen roll hur halkig man gör utsidan om frontarean är större än nödvändigt. Nästan alla elbilar är byggda på höjden för att man ska ha en rullbräda med batteri i botten. Jamen, för helvete, gör en "kardantunnel" att ha batteriet i så kan man göra frontarean mindre och därigenom inte behöva lika mycket kapacitet i batteriet. Då kan man även sitta som i favoritfåtöljen och inte som att nästa projekt är att mjölka en ko.
Det mest underliga beteendet jag vet är folk som köper en produkt och hyllar den ända tills de bytt ut den. Jag ser ingen anledning att hymla med att det jag för närvarande kör har vissa brister. Det vore för jävligt om någon köper en likadan och får samma upplevelse utan att jag har sagt något om det. Nu när Tesla inte är lika ensamma på marknaden har jag sett folk byta till sitt gamla vanliga märke och då är plötsligt inte Elon sedd som Messias längre. Det går att se hur fort man kör när mätaren sitter framför ansiktet och inte mitt i bilen.