Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om du har en elbil med en väntande OTA - uppdatering (Over The Air) och samtidigt befinner dig på en plats med usel täckning, tryck för fan inte på "Update"
Det gjorde en kund i helgen, blev en lång bärgning.
Impressive!
Men saker händer inte utan anledning. Tesla hade inte varit som de är utan Musk. Det är vad alla andra saknar. Man behöver någon udda personlighet för att skapa. ”Normal” är alla de som inte leder framåt. Nikola Tesla ansågs också komplett galen. En sån enkel sak som ihärdigt arbete, sömncykler etc.
Förstår man sig inte på Musk så är man helt enkelt i samma nivå, vilket kanske bevisas med att det finns väldigt få företag som Tesla.
Om du har en elbil med en väntande OTA - uppdatering (Over The Air) och samtidigt befinner dig på en plats med usel täckning, tryck för fan inte på "Update"
Det gjorde en kund i helgen, blev en lång bärgning.
Du får fan posta en bild på din förbrukning från trip-menyn med en lapp i bilden med dagens datum. Det är historiskt ffa med hur mycket släp du drar.
Frugans har värmepump dessutom som inte din -19 hade och vi bor mycket varmare på vintern..
Näh, jag förutsätter bara att hon inte kör som en äldre dam och det är ju positivt i den bemärkelsen. Funderar mer på om drivlinan går tungt annarsSlå nu hustrun i huvudet med siffrorna på och säg att hon kör alldeles för ryckigt (håll i hatten).
Tilläggas bör att original sommardäcken byttes först vid 12.500 mil-ish och vinterdäcken har kanske 40% kvar.
Med vänlig hälsning,
Näh, jag förutsätter bara att hon inte kör som en äldre dam och det är ju positivt i den bemärkelsen. Funderar mer på om drivlinan går tungt annars
View attachment 521116
Kanske inte förstaval på elbil
Gissar det är Roberts Ford Explorer som strular
View attachment 521117
FORD är jämlika på fel mellan el och fossilbilar, det enda som skiljer är färgen på röken, grå eller blå!Det är ju fruktansvärt, en Bensin Ford hade ju bara varit där i tio månader...

View attachment 521116
View attachment 521117
Ford P.O.S?.... det kan ju fortfarande ha varit en Ford IOFS
Merikanerna har ju flera vitsiga bakonymer till det.Fast, nja, det är en 2025 och artikeln är från 2024, så det kanske var en annan bil, det kan ju fortfarande ha varit en Ford IOFS

Vi är ändå i Sverige så det är "Fordrar Ordentliga Reparationer Dagligen" som gäller.Merikanerna har ju flera vitsiga bakonymer till det.
Som "Found On Roadside, Dead", "Fix Or Repair Daily", "Fucker Only Runds Downhill".![]()
Renault Megane E-Tech var det Robert hade. https://carup.se/elbil-11-manader-pa-verkstad-renault-backar-fran-lofte/ . Ford Explorer är baserad på VW´s ID elbilplattform så säkert inte problemfri den heller, om de inte fått ordning på allt strul på senare år.View attachment 521116
View attachment 521117

Renault Megane E-Tech var det Robert hade. https://carup.se/elbil-11-manader-pa-verkstad-renault-backar-fran-lofte/ . Ford Explorer är baserad på VW´s ID elbilplattform så säkert inte problemfri den heller, om de inte fått ordning på allt strul på senare år.
Tänkte att Kia EV9 kunde bli en bra familjefraktare men verkar tyvärr vara massa strul där också med bilar som står i månadsvis i väntan på nytt huvudbatterier efter att batteriet slutat fungera.
Hoppas att Model Y med 6 säten blir bra med lite problem. Ett orosmoment med 3/Y är att det inte går att byta enstaka celler i huvudbatteriet om de felar, någonting som frekvent verkar göras på X och S. Kan bli dyrt efter garantitiden om batterierna fortsätter att få problem med enstaka celler.
Rättat till Renault Megane, tack MabeRenault Megane E-Tech var det Robert hade. https://carup.se/elbil-11-manader-pa-verkstad-renault-backar-fran-lofte/ . Ford Explorer är baserad på VW´s ID elbilplattform så säkert inte problemfri den heller, om de inte fått ordning på allt strul på senare år.
Tänkte att Kia EV9 kunde bli en bra familjefraktare men verkar tyvärr vara massa strul där också med bilar som står i månadsvis i väntan på nytt huvudbatterier efter att batteriet slutat fungera.
Hoppas att Model Y med 6 säten blir bra med lite problem. Ett orosmoment med 3/Y är att det inte går att byta enstaka celler i huvudbatteriet om de felar, någonting som frekvent verkar göras på X och S. Kan bli dyrt efter garantitiden om batterierna fortsätter att få problem med enstaka celler.

Finns inga bilar som åldras så fort som Fordar. Danskarna på jobb köper sådana för att Transporter är dyr i Danmark, men de där Transhit-bussarna blir så trötta så fort. Skitbilar. Och då jämför jag med VW som inte tillverkat en tillförlitlig bil på typ 25 år...Det är ju fruktansvärt, en Bensin Ford hade ju bara varit där i tio månader...
I teorin borde en elbil vara ett mycket bättre val för någon som inte meckar själv. En elmotor och ett batteri som är så pass enkelt uppbyggt jämfört med en förbränningsmotor borde kunna gå problemfritt med minimal service i väldigt lång tid men tydligen verkar det vara svårt att få det till i praktiken, med undantag av Leaf 24kWh och..? Sen är väl nästan alla nya bilar så avancerade att det är dömt att bli problem att hålla de i liv förr eller senare. Med det sagt tycker jag att det verkar som Tesla har gjort mycket bra för att minska komplexiteten i hur systemet är byggt upp med mindre kablar/komponenter och förhoppningsvis lättare felsökning.Nej, elbil är inget för mig. Gillar iof sig elektronik, men för ett antal år sedan så skulle alla gå över till lågenergilampor som sedan blev LED. Vi skulle slänga ut våra gamla vitvaror som påstods förbruka mer energi än nya. Fast det var ingen som funderade över hur mycket klimatet påverkades av att tillverka de nya vitvarorna. Vi skulle installera värmepumpar och slänga ut våra direktverkande enheter och sätta upp solpaneler på taket. Och som "lök på laxen" så skulle hela världen släckas ner en timma per år som kallades typ "the black hour" eller något i den stilen.
Nu plötsligt ska vi avveckla både hojar och bilar som går på fossila bränslen. Förslag finns tom att all biltillverkning av fossila bilar ska upphöra 2035. Men var ska all energi komma ifrån som alla dessa elfordon förbrukar? Jo, för att rädda elförbrukningen ska vi bygga massa nya minikärnkraftverk. Då får väl ytterligare den "lede fi" något att rikta in sig på att bomba och attackera. :-(
Vi som kör hoj kör väl vanligtvis bara under den varmare årstiden. Under den kallare årstiden, och kanske även annars med... BIL! FOSSILDRIVEN BIL!!!
Jag har haft körkort en jävla massa år och har hitintills aldrig köpt en fabriksny bil. Har väl mest kört bilar som de flesta kallar gamla skrothögar, dvs bilar i prisklassen under 50K kronor. Någon gång innan jag lägger mig för att vila för gott ska jag köpa en lyxig bil (MB)... definitivt inte en batteribil. Men nåväl...
Bil jag för dagen söker är en 16 år gammal Toyota. Några åsikter om vad man bör vara observant på denna japanare? Jag mekar inte själv ska jag tillägga.
LÄNK: https://www.karl-webmaster-johansson.top/2009-toyota-avensis-kombi.html
|
|
Pressmeddelande 2026-08-05F... |
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |