Elbil eller inte?

Måste köra som en äldre dam. Min unga fru har inte lyckats hålla sin trea under 186 på 6000mil.
Ja, det är rent fantastiska siffror om man jämför med vad andra får på nätet.

Mercedes har kört en (prototyp) bil med solidstate batteri 120 mil på en laddning och säger att nu är tekniken (kanske) mogen, förvänta er bilar redan om fem år.....

Ducati har också stoppat Solidstate i sin hoj, men jag tror dom mera är ute efter att sänka vikten/snabba laddningar

Appropå snabb laddning, Mercedes har lyckats ladda en annan prototyp med 1000kW...

I två och en halv minut....

Min gamla 2019 3P drog något liknande under mina 10.200 mil. Den drog mer än vad Y-n gör. Kör mjukt men inte långsamt.

Med vänlig hälsning,
Du får fan posta en bild på din förbrukning från trip-menyn med en lapp i bilden med dagens datum. Det är historiskt ffa med hur mycket släp du drar.

Frugans har värmepump dessutom som inte din -19 hade och vi bor mycket varmare på vintern..

Du får fan posta en bild på din förbrukning från trip-menyn med en lapp i bilden med dagens datum. Det är historiskt ffa med hur mycket släp du drar.

Frugans har värmepump dessutom som inte din -19 hade och vi bor mycket varmare på vintern..

Haha, livet är för kort för att ljuga på forum. Mil och förbrukning ur huvudet men de stämde hyfsat ändå. :)

8aac10c9190879758f52e2f0f73e359e.jpg

Bild 2 min gammal.

Med vänlig hälsning,

Eftersom jag loggar alla mil finns det andra roliga data att ta del av.

75dc68bec320cd7b782f399076919733.jpg

ed041d22424eb6cefe4c607efc63f684.jpg

a026789bf8ec4092177b421fcf23a244.jpg

Här framgår exempelvis snitthastighet, förbrukning, yttertemperatur och höjdskillnad.

Tesla är verkligen snål i jämförelse med många andra elbilar. De har gjort rätt på ritbordet; dock är tyvärr VD galen.

Med vänlig hälsning,

Eftersom jag loggar alla mil finns det andra roliga data att ta del av.

75dc68bec320cd7b782f399076919733.jpg

ed041d22424eb6cefe4c607efc63f684.jpg

a026789bf8ec4092177b421fcf23a244.jpg

Här framgår exempelvis snitthastighet, förbrukning, yttertemperatur och höjdskillnad.

Tesla är verkligen snål i jämförelse med många andra elbilar. De har gjort rätt på ritbordet; dock är tyvärr VD galen.

Med vänlig hälsning,
Impressive!

Men saker händer inte utan anledning. Tesla hade inte varit som de är utan Musk. Det är vad alla andra saknar. Man behöver någon udda personlighet för att skapa. ”Normal” är alla de som inte leder framåt. Nikola Tesla ansågs också komplett galen. En sån enkel sak som ihärdigt arbete, sömncykler etc.
Förstår man sig inte på Musk så är man helt enkelt i samma nivå, vilket kanske bevisas med att det finns väldigt få företag som Tesla.

Om du har en elbil med en väntande OTA - uppdatering (Over The Air) och samtidigt befinner dig på en plats med usel täckning, tryck för fan inte på "Update"
Det gjorde en kund i helgen, blev en lång bärgning.

Om du har en elbil med en väntande OTA - uppdatering (Over The Air) och samtidigt befinner dig på en plats med usel täckning, tryck för fan inte på "Update"

Jag är likadan med telefon/klocka/dator, jag uppdaterar inte om jag inte är hemma och har batterierna laddade/laddaren i.

En gång (för länge sedan) uppdaterade jag en laptop hemma, och det första den gjorde med den nya uppdateringen inaktiverade WiFi, sedan behövde den hämta mer filer för att kunna ta sig vidare....

Lyckligtvis kunde jag koppla om lite hemma och få i en nätverkskabel så att uppdateringen kunde slutföras

Impressive!

Men saker händer inte utan anledning. Tesla hade inte varit som de är utan Musk. Det är vad alla andra saknar. Man behöver någon udda personlighet för att skapa. ”Normal” är alla de som inte leder framåt. Nikola Tesla ansågs också komplett galen. En sån enkel sak som ihärdigt arbete, sömncykler etc.
Förstår man sig inte på Musk så är man helt enkelt i samma nivå, vilket kanske bevisas med att det finns väldigt få företag som Tesla.

Osökt kommer jag att tänka på förbannelsen:

”You shall love what you destroy and destroy the things you love”

Det krävs något extra för att bryta ny mark, men det är väldigt sällan som erövraren är den bäste att sedan förvalta det han erövrat. Nu är siktet på Mars, jorden är för trång för honom.

”My son asked for thyself another kingdom; for that which I leaved was too small for thee”

#alexander

Med vänlig hälsning,

Ett område där Tesla glänser. Den uppdaterar inte förrän hela batchen är nedladdad till bilen och om något skiter sig ändå ringer man Tesla Support 24/7/365 och de trycker in ny programvara i bilen via uppkopplingen till mobilnätet. Sväng in på parkeringsfickan bara, 5 min senare klart att åka.

Med vänlig hälsning,

Slå nu hustrun i huvudet med siffrorna på och säg att hon kör alldeles för ryckigt (håll i hatten).

Tilläggas bör att original sommardäcken byttes först vid 12.500 mil-ish och vinterdäcken har kanske 40% kvar.

Med vänlig hälsning,

Slå nu hustrun i huvudet med siffrorna på och säg att hon kör alldeles för ryckigt (håll i hatten).

Tilläggas bör att original sommardäcken byttes först vid 12.500 mil-ish och vinterdäcken har kanske 40% kvar.

Med vänlig hälsning,
Näh, jag förutsätter bara att hon inte kör som en äldre dam och det är ju positivt i den bemärkelsen. Funderar mer på om drivlinan går tungt annars

Näh, jag förutsätter bara att hon inte kör som en äldre dam och det är ju positivt i den bemärkelsen. Funderar mer på om drivlinan går tungt annars

Hjul/däck gör ganska mycket. Många korta körningar gör en del särskilt om bilen skall värmas upp hela tiden. Osv.

Med vänlig hälsning,

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...