Ja enligt han Gruf så är det generellt mycket billigare att laga en elbil än en bensin/diesel bil
Gruf skruvar ju dock i Amerikanska skitbilar så han jämför nog med sådana
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja enligt han Gruf så är det generellt mycket billigare att laga en elbil än en bensin/diesel bil
Ja kanske detGruf skruvar ju dock i Amerikanska skitbilar så han jämför nog med sådana
Jag tittar på att skaffa en Tesla Model X för att ersätta dieselkombin. Båda har i detta fallet luftfjädring så den åker man på oavsett, delarna kostar samma. Batteri/elmotorer har lång garanti så vad kan hända, rent ekonomiskt? Bakdörrarna kan strula, ptc-element för värme lägga av. Men inget är dyrt i sammanhanget. Idag får man en vettig till priset av en lika gammal Benz-kombi. Milkostnad borde bli fördel beg. gnist-bil.
Är väl mer luftfjädringen jag är ute efter, samt att stolarna är bra mycket bättre i X. Tittar enbart på 6-sits så alla 4 i familjen sitter bra, och hunden har ett eget bollhavFår intrycket att 3 och Y, speciellt efter facelift 2021, håller betydligt bättre än S och X, så är det värt merkostnaden och framförallt böket att ta en X över Y? En Y lastar väl nästan lika mycket och har likartade innerutrymmen och även om den inte går att få med luftfjädring så är det något som kan bli ganska dyrt när bilen blir gammal och felkonstruerade bakdörrar slipper man också i Y. Komforten är säkert bättre i en X men ändå inte i klass med tyskarna så då kan man ta en EQS eller vad tusan nu Audi kallar sin el-motsvarighet till Q-serien.
När bilen blir gammal kommer det finnas massor av 3 och Y på skrotarna som gör att man kommer att kunna hålla liv i dem. Tillräckligt många på marknaden för att det ska finnas folk som vet hur man skruvar. S och X är mer nischbilar , utbudet av tillbehör på 3-partsmarknaden är helt enormt för 3 och Y, går att modifiera bilarna ganska rejält.
När jag drev verkstad var det inte amerikanska och japanska som jag gick runt på…Gruf skruvar ju dock i Amerikanska skitbilar så han jämför nog med sådana
När jag drev verkstad var det inte amerikanska och japanska som jag gick runt på…
Är väl mer luftfjädringen jag är ute efter, samt att stolarna är bra mycket bättre i X. Tittar enbart på 6-sits så alla 4 i familjen sitter bra, och hunden har ett eget bollhav
Hur vill du mäta? JD Powers PP100?Nej, Japanska bilar är bra, och amerikanska bilar utgör ju bara någon % av bilflottan (tesla borträknat) så det är ju svårt att gå runt på
Exempel från januari 2025 (enligt Mobility Sweden):
- Totalt nyregistrerade personbilar: ca 19 600
- Tesla: 405 bilar
- Ford: ca 300 bilar (uppskattning)
- Övriga amerikanska märken: betydligt färre
Det innebär att amerikanska märken stod för mindre än 5 % av nyregistreringarna i januari 2025 – och sannolikt ännu mindre av hela bilflottan
Tesla IN räknat
Luftjädring bidrar även med nivåreglering, en inte allt för otrevlig funktion.Luftfjädringen i X är inte särskilt komfortinriktad som jag förstått det, sexsitsig är väldigt trevlig inuti och det slår ju ut i stort sett alla alternativ.
Med vänlig hälsning,
Luftjädring bidrar även med nivåreglering, en inte allt för otrevlig funktion.
Nä så är det, men när vill man egentligen ha låg?
Med vänlig hälsning,
Som tvåtaktarn sa, lasta och dra.Nä så är det, men när vill man egentligen ha låg?
Med vänlig hälsning,
ca en tredjedel laddat på Tesla Supercharger, resten hemma/stugan etc.
Med vänlig hälsning,
Just nu pågår tävlingen Ystad-Haparanda med 29 elbilar (och en lastbil)
En Zeeker har fallit bort efter att ha hälsat på wire-räcket, Teslan som livestreamar på Youtube har laddat utan att elbilsbajsa första gången nu.
En Nio har bytt batterier redan, inte för att det var tomt, utan för att det inte finns så många stationer att byta på så dom utnyttjar nog dom som finns
Så hur ser tid och distanser ut?
Så hur ser tid och distanser ut?
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |