Elbil eller inte?

Fick min nya EV6 awd gt-line i tisdags och är så sjukt nöjd med den.
En klar uppgradering mot min 3 år gamla basmodell men jag hade kunnat skita i precis alla uppgraderingar om jag enbart fick behålla ventilationen i sätet, det är fan guds gåva till människan.
Har man aldrig blivit blåst i röven under färd förr så kan jag varmt (eller ännu bättre, svalt) rekommendera det.

Fick min nya EV6 awd gt-line i tisdags och är så sjukt nöjd med den.
En klar uppgradering mot min 3 år gamla basmodell men jag hade kunnat skita i precis alla uppgraderingar om jag enbart fick behålla ventilationen i sätet, det är fan guds gåva till människan.
Har man aldrig blivit blåst i röven under färd förr så kan jag varmt (eller ännu bättre, svalt) rekommendera det.
Hade det på min Optima och har det på hustruns Grandland och förstår inte varför det är så ovanligt.
Går det att få EV6 med utdragbart lårstöd?

Hade det på min Optima och har det på hustruns Grandland och förstår inte varför det är så ovanligt.
Går det att få EV6 med utdragbart lårstöd?
Ingen aning faktiskt, har aldrig känt behovet av det.
Om något så skulle jag nog säga att stolarna i min budget EV6 var något lite skönare än i denna, men rövfläkten väger mer än väl upp för allt det.
Kan också vara så att jag inte hittat riktigt rätt inställning än.
Har aldrig suttit så skönt som i min förra, längre sträckor på 6-8 timmar var en ren fröjd och man kände sig aldrig stel.

Ingen aning faktiskt, har aldrig känt behovet av det.
Om något så skulle jag nog säga att stolarna i min budget EV6 var något lite skönare än i denna, men rövfläkten väger mer än väl upp för allt det.
Kan också vara så att jag inte hittat riktigt rätt inställning än.
Har aldrig suttit så skönt som i min förra, längre sträckor på 6-8 timmar var en ren fröjd och man kände sig aldrig stel.
Jag fick ont i benen av stolarna i den EV6 jag provade, men resten av bilen gillar jag.

Jag får väl åka Polestar tills jag dör...

Jag fick ont i benen av stolarna i den EV6 jag provade, men resten av bilen gillar jag.

Jag får väl åka Polestar tills jag dör...
Polestar är väl inte så illa, förvisso 3 år sen jag provkörde en men vill minnas att det var en ganska trevlig bil.

Sent from my XQ-DE54 using Tapatalk

Komplotten tätnar…

644601ca7808b8af1de5001b16a88056.png

Mvh
Att reduktionen går tokigt till är en sak, men helt ärligt…vad gör dessa 1700 på konsumentskyddsmyndigheten som gynnar konsumenterna ?

Handlar inte om regenereringen utan om att använda el resp bensin när de är som effektivast. El skjuter på vid start och acceleration, regenererar en smula men framförallt kan bensinmotorn jobba optimalt och inte behöva stå på tomgång.

Särskilt i stadstrafik tjänar man mycket på det vilket är själva idén. Landsvägstrafik ger mindre skillnad.

Mvh
Regen (alt stark motorbroms på fossilbilar) är främst bekvämlighet för mig

Att reduktionen går tokigt till är en sak, men helt ärligt…vad gör dessa 1700 på konsumentskyddsmyndigheten som gynnar konsumenterna ?

Har du sovit under en sten eller är du helt obekant med USA-s konsumentskydd?

I många delar överlägset resten av världens. Titta bara på antalet tvingande återkallelser för tillverkare eller förlängda garantier för konsumenter.

Antalet anställda motsvarar om det i sammanhanget fullständigt tandlösa Konsumentverket skulle ha 48 anställda. De har 190.

Är det du, Musk?

Mvh

Har du sovit under en sten eller är du helt obekant med USA-s konsumentskydd?

I många delar överlägset resten av världens. Titta bara på antalet tvingande återkallelser för tillverkare eller förlängda garantier för konsumenter.

Antalet anställda motsvarar om det i sammanhanget fullständigt tandlösa Konsumentverket skulle ha 48 anställda. De har 190.

Är det du, Musk?

Mvh
Helt ärligt BrooklynS, vad är detta för oförskämt svar? Hade inte förväntat mig dessa personangrepp från dig.

Helt ärligt BrooklynS, vad är detta för oförskämt svar? Hade inte förväntat mig dessa personangrepp från dig.

Personangrepp? Det var det absolut inte menat som, ber om ursäkt om du uppfattade det så.

Tyvärr blir man kanske själv lite blind/luttrad efter tio års direkta personangrepp på forumet från vissa användare… beklagar. :)

Min poäng (som skrevs med glimten i ögat men uppenbarligen missuppfattades) var att det amerikanska konsumentskyddet är förhållandevis starkt i jämförelse med Sveriges (tandlöst) och har dessutom färre anställda per capita.

Du implicerar att de inte gör något alls och jag ville bara argumentera för att du har fel.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ont i benen? Pga vad?
Att all vikt ligger på hälarna och bakre delen av låren. Sittytan är för kort så benen hänger i luften. Hade ratten gått att justera längre bakåt hade jag fått lite stöd. På bilar med utdragbara lårstöd funkar det bättre.

Att all vikt ligger på hälarna och bakre delen av låren. Sittytan är för kort så benen hänger i luften. Hade ratten gått att justera längre bakåt hade jag fått lite stöd. På bilar med utdragbara lårstöd funkar det bättre.

Prova att sitta högre. Är man lite lång är det ofta bättre att komma upp lite från golvet då det gör susen för många vinklar i kroppen. På kuppen ser man ofta bättre.

Prova att sitta högre. Är man lite lång är det ofta bättre att komma upp lite från golvet då det gör susen för många vinklar i kroppen. På kuppen ser man ofta bättre.

Jag gillar inte att sitta som på en köksstol. Mitt balanssinne uppskattar inte att jag är för högt över rollcenter. För några år sen hade jag en Mazda MX5 och tyckte att stolen satt för högt i den.

Ställer man in sätet högre slipper man smärtan, men det är inte lika skönt som att ha stöd längre fram under låren.

BMW har ofta haft stolar som passar mig och den Mercedes C300e jag hade för några år sen var också bra precis som Mini Coopern för ett år sen.
Jag hoppades på MB CLA som kommer nu, men med nödvändig utrustning kliver den över 700 kkr och det går inte att slippa glastak.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti