Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det konstiga är nog inte regler utan att de på pappret är frivilliga. Tills facket tycker att de vill slåss. Oavsett om de anställda på aktuella vill eller inte. Sätt en lag på att företag med fler än X anställda måste ha vissa villkor/försäkringar/whatever om man nu tycker att det ska vara ett krav. Som det är nu blir det ett rent godtycke på om facket tycker det är, ofta politiskt, motiverat att starta en konflikt.Nja! Jag tycker nog att det som med allt annat folk som kommer hit.
Väljer man att komma till Sverige så följer man de seder och bruk som vi nu råkar ha i det här landet. Även om man tycker de kan vara konstiga.
Nja! Jag tycker nog att det som med allt annat folk som kommer hit.
Väljer man att komma till Sverige så följer man de seder och bruk som vi nu råkar ha i det här landet. Även om man tycker de kan vara konstiga.
Så jävla less på den sossiga ursäkten "den svenska modellen".Nja! Jag tycker nog att det som med allt annat folk som kommer hit.
Och därmed förlora all sin utpressnings-makt och fina lägenheter?Varför står det inte i lagboken då? Förslagsvis följer man det lagboken säger och där står inget om att företag måste skriva på nåt kollektivavtal med facket.
Om det nu är så att facket har majoriteten av svenska folket med sig så kan väl facket istället lobba för att politikerna ska införa krav på minimilöner och eventuella andra krav de anser ska vara obligatoriska.
Mycket dumt håller Elon på med, men han har inget problem att dra fram stora spenderplånkan när han blir sur.Som mycket annat när Tesla stöter på hinder. De löser det själva. I värsta fall köper de skyltfabriken bara för att. De har redan köpt åkeri utanför Sverige för att transportera till Sverige. Facket kommer med blankvapen och tesla drar fram lasern.
Nej. Skillnaden är att det är två olika stämningar.![]()
Tingsrätten ger Tesla rätt – får hämta ut registreringsskyltar
Transportstyrelsen har inte skickat några registreringsskyltar via Postnord till leveransklara Tesla-bilar. Elbilstillverkaren opponerade sig med stämningar. Nu har tingsrätten i Norrköping gett Tesla rätt. De får hämta ut registreringsskyltar direkt från skylttillverkaren.teknikensvarld.expressen.se
Tingsrätten ger Tesla rätt – får hämta ut registreringsskyltar
PUBLICERAD: 27 NOV 2023, KL 19:58UPPDATERAD: 27 NOV 2023, KL 20:04
ÄMNEN I ARTIKELN: TESLA TRANSPORTSTYRELSEN POSTNORD VISA FLER...
Transportstyrelsen har inte skickat några registreringsskyltar via Postnord till leveransklara Tesla-bilar. Elbilstillverkaren opponerade sig med stämningar. Nu har tingsrätten i Norrköping gett Tesla rätt. De får hämta ut registreringsskyltar direkt från skylttillverkaren.
Notera alltså att Post Nord inte måste leverera skyltarna eller att ens Tesla har rätt att anlita annat bolag nu när Post Nord vägrar utföra det man åttagit sig, men att Tesla åtminstone har rätt att hämta upp dem själva om Post Nord vägrar göra det åt dem. Vi har hoppat ner från 11 till 9 på den 10-gradiga galenskapsskalan. Eller sosse-skalan.
Vad är en "fittmössa"?
Vad är en "fittmössa"?
Inte för att jag VET, men jag kan tänka mig att den måste vara reggad på importören först för att registreringar, miljöintyg och sånt ska gå igenom.Varför reggar inte Tesla bilarna på de tilltänkta ägarna för de fordon som Postnord har beslagtagit skyltarna till? Sedan kan det ju inte finnas någon grund för att Postnord inte måste skicka ut skyltarna till respektive bilägare.
Stöldanmäl dem istället.Inte för att jag VET, men jag kan tänka mig att den måste vara reggad på importören först för att registreringar, miljöintyg och sånt ska gå igenom.
Men det borde gå att få nya skyltar om man förlustanmäler de gamla som Post Nord har stulit, och det finns ju redan beslut om att nya skyltar kan de hämta upp själva.
Den har väl luftkylda batterier vilket skulle kunna förklara högre slitage. De flesta andra kör vätskekylda.En fråga: Har Nissan Leaf verkligen så mycket värre batteridegradering än andra märken eller är andra tillverkare bara bättre på att dölja det?
|
|
Pressmeddelande 2026-08-05F... |
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|