Elbil eller inte?

Alla kombibilar har problem med kabelstammarna till bakluckan, i synnerhet om man har hund och öppnar/stänger luckan 15 gånger om dagen.
Jag hade en Golf Kombi där kabelhärvan gick av, och det var en exakt likadan härva som var lösningen enligt VAG.

Jag löste det med 7 ledad gummi släpvagnskabel och lite kreativ omfördelning av trådarna inuti luckan

Den kabeln överlevde resten av den bilen, för karossen återvann sig själv i rask takt

Last edited:
Alla kombibilar har problem med kabelstammarna till bakluckan, i synnerhet om man har hund och öppnar/stänger luckan 15 gånger om dagen.
Jag hade en Golf Kombi där kabelhärvan gick av, och det var en exakt likadan härva som var lösningen enligt VAG.

Jag löste det med 7 ledad gummi släpvagnskabel och lite kreativ omfördelning av trådarna inuti luckan

Den kabeln överlevde resten av den bilen, för karossen återvann sig själv i rask takt
Fick tag på 7 ledad kabel till hissar. Den var i en annan klass än mycket annat jag sett

Fick tag på 7 ledad kabel till hissar. Den var i en annan klass än mycket annat jag sett

Ja, det kanske var sån jag fick tag på också, jag sa bara till en elektriker att jag behövde en mjuk 7 ledare som häll sig mjuk i minusgrade så kom han med en meter och frågade "duger den här"

Men 7 ledare blev för lite så jag fick vara lite kreativ och koppla ihop lite saker som skyltbelysning med ena bakljuset och lite annat.

Dessutom slipade jag upp och satte en jordfläta mellan båda sidor av gånjärnet så att luckan garanterat skulle vara jordad 100% av tiden, för jag hade haft ett skumt jordfel tidigare

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back