Elbil eller inte?

Eh, jag har en bil som uppfyller allt nu, så jag väntar tills det kommer en elbil som gör det innan jag byter.
Ser ingen anledning att köpa saker jag nästan vill ha skitdyrt. Då betalar jag hellre inget alls för inget.

Tja, om Solidstate batterierna kommer någon gång så löser det lätt och lång räckvidd, axialflux motorer med lämplig slutväxel löser bra tryck och varva ut vid 200 och alla elservon är inte helt kassa, även om jag aldrig har kört någon bil jag gillar med elservo vad jag vet
(men jag föredrog IOFS SAAB 900 utan servostyrning, även om det gick åt en burk spenat för att fickparkera)

Jag håller med Gordon Murray när det gäller vikt på bilar, spar jag 500 gram på att veva fönsterna själv så sätt dit en vev, men lättborra den först....

 
Ja, det är ju en följd av att dom som säljer försäkringen har tillgång till all data.
Vad händer när ALLA bil/MC tillverkare säljer ALL data till ALLA försäkringsbolag?

Hur många av oss får höjt utöver grundpremien?
Därför har man gamla hojar?
Eh, jag har en bil som uppfyller allt nu, så jag väntar tills det kommer en elbil som gör det innan jag byter.
Ser ingen anledning att köpa saker jag nästan vill ha skitdyrt. Då betalar jag hellre inget alls för inget.
Maskerade Porsche Cayman/Boxter har synts vid snabbladdare. Håll ut lite så kommer det nog
 
Missen (som borde hetat bara Mach-e..) verkar ju helt ok.

Tesla #sämst
 

Bifogat

  • 001B9DD3-5D90-4625-ADB4-C3CC16558A60.jpeg
    001B9DD3-5D90-4625-ADB4-C3CC16558A60.jpeg
    553.7 KB · Visningar: 29
Last edited:
Ger inte mycket för det där ”testet”. Eftersom man har betydligt längre räckvidd än så i -35 grader så är det något som inte stämmer. :)
 
Ger inte mycket för det där ”testet”. Eftersom man har betydligt längre räckvidd än så i -35 grader så är det något som inte stämmer. :)
Det spelar ju kvittra om alla har samma förutsättningar. Vad du kan köra, mot vad de körde i 70mph. Saken är den att i usa har man faktiskt möjlighet att mata på i 70mph(112,66km/h) i timme efter timme helt obehindrat. Det finns inte bekymret med att lastbilar kör 82km/h….du fattar.. inga stopp, ingenting.

ponera då att man kom säg 406km vid 18+ utetemp; med 75000wh användbar kapacitet (MY LR) ger 184,7wh/km. Helt rimligt vill jag påstå. Ingen astronomisk summa.
 
Problemet med olika räckviddstester är att de gynnar olika bilar för att parametrarna inte är låsta mellan testerna. Jämn hastighet i en temperatur ger en annan vinnare än bergslandskap.
 
Klåpare (T).
Screenshot-20230806-113748-Chrome.jpg


Från något annat sammanhang, anlita bara den gubben.. alltid.
Screenshot-20230806-114411-Chrome.jpg
 

Volvo EX30 reas ut – nätköpare snuvas på rabatter​

Trots satsningen på nätförsäljning med fasta priser – den som i stället går till Volvohandlaren erbjuds stora rabatter.
 
Maskerade Porsche Cayman/Boxter har synts vid snabbladdare. Håll ut lite så kommer det nog
Den verkar ju perfekt, och enligt motorpressen verkar den komma 2025. Så get man den en par år så de kan fixa alla barnsjukdomar... 80k dollars som förväntat pris, så gott och väl över miljonen här då. :gnissla
Men är det en bra bil får det väl bara vara så.
 
I juni sänktes priset på eldrivna Volkswagen ID.3 till 175 000 kronor för att få fart på försäljningen i Kina.
det är ingen skillnad mellan kinesiska och europeiska Volkswagen ID.3. Den stora skillnaden är priset. Volkswagen ID.3 kostar i Sverige från 479 900 kronor.
 
I juni sänktes priset på eldrivna Volkswagen ID.3 till 175 000 kronor för att få fart på försäljningen i Kina.
det är ingen skillnad mellan kinesiska och europeiska Volkswagen ID.3. Den stora skillnaden är priset. Volkswagen ID.3 kostar i Sverige från 479 900 kronor.

Är det verkligen INGEN skillnad?

När Dacia skulle lansera sin Spring Electric så kunde dom ju inte använda den dom redan sålde i Asien, då den var kraftigt förenklad i uppbyggnaden och saknade allt som hade med krocksäkerhet att göra. (förstärkningsbalkar OSV)
Det dök ju upp filmer på båda varianterna i krocktest, och det var en enorm skillnad i skrynklaihopfaktor.
 
Är det verkligen INGEN skillnad?

När Dacia skulle lansera sin Spring Electric så kunde dom ju inte använda den dom redan sålde i Asien, då den var kraftigt förenklad i uppbyggnaden och saknade allt som hade med krocksäkerhet att göra. (förstärkningsbalkar OSV)
Det dök ju upp filmer på båda varianterna i krocktest, och det var en enorm skillnad i skrynklaihopfaktor.
Tja det är VW som påstår det. Dom sålde 10,000 på ett par dagar efter sänkningen.

Sedan har VW konsernens tecknat avtal med 4 st kinesiska biltillverkare om tillverkning av samtliga VW konserns bilar i Kina, på upp till 2 generationer Gammla elbils plattformar.

VW skrotade sin eget utveckling av elbils platform den är lixom inte färdig o ändå 2 generationer gammal mot kinesernas.

Vill man åka tysk byggd elbil efter 25 läre det bli en Porsche.

Även stelantis har tecknat avtal om tillverkning av opel/peugott/fiat och någon crysler model.

Så Innom en väldigt kort tid kommer 90% av alla elbilar oavsett märke vara maskerade kineser. Även tesla har ju kinesiska tesslor.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top