Eftersnack - Uppdrag Granskning

Ygg

Ny medlem
Gick med
27 May 2009
Ort
på landet
Hoj
2002, KTM Duke II
Jag tycker inte inslaget var felvinklat eller överdrivet utan en saklig framställning av hur verkligheten är där.

Lösning:
Gör ett par ordentliga vägbulor efter vägen så måste vansinneskörningen upphöra. Vill ni köra snabbt så gör det på en bana där ni inte riskerar oskyldigas liv, och även minskar risken att ni själva kör ihjäl er.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tycker de var lite tama. Var förvånad hur sympatiska de boende vid bogesund var. RR-förarna kom lindrigt undan. jag gasar själv på :hyckleri, men inte så in i helsike och tröttnar på att åka samma väg flera gånger. Tror folk kör hoj av olika anledningar...
 

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Värnamo
Hoj
-02 Yamaha R6
Finns inte så mycket att säga egentligen...
Tycker att körningarna på bogan och bulten har gått till överdrift.
Och nu kommer hela svenska mc-kollektivet få en extra reg.skylt och högre försäkringspremie.:brinnerup

Tack för era gåvor!! :mad::huvet
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R

Fattigslappen

Orakad
Gick med
11 Jun 2008
Ort
Pite
Hoj
MZ!
Va det du som frågade om dom censurerade till moderatorn? :)
Trodde programmet skulle vara mer negativt mot oss, och dom kom ju inte fram till nåt som sagt. Dom bara ville upplysa dom i sverige som inte börjat hata oss än, ska göra det nu....

Näe, inga av mina frågor passerade förbi faschistmoderatorn. :glömdet
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Att många klagar och och att TV gör ett repotage kan väl inte ha att göra med att vägen inte ligger i Rinkeby eller på nåt annat trevligt ställe


Men gosh... Hade jag bott där (eller haft stuga) så hade jag också lackat, trots att jag bombat ur den lite lagom sälv både 1 och 83 ggr.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Finns inget att orda om. Sporthojsåkaren har själv skapat detta. Gilla läget eller köp en glidare, men skyll för fan inte på UG eller de boende. Det är ju bara pinsamt!
Det är extremt intelligensbefriat att "bomba" en specifik slinga gång på gång, oavsett om man filmar eller inte.
Jag som sporthojsåkare hade oxå vart förbannad om jag bott där.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Ursäkta att det går segt! Hittade en bugg som är löst och som ska snabba upp allting nu!

Jag förstod när jag skapade pollen att UG skulle ta med det som ett inslag. Det var även därför jag skrev de svarsalternativ som visades... de ärliga åsikter om fartkameror.

Får annars tacka Uppdrag Granskning för reklamen för Sporthoj.com ;)

I övrigt hoppas jag ändå att alla tänker till en extra gång när de kör på sina favovägar. Byt väg, eller sakta ner eller kör inte lika ofta. Rimligt eller hur?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ja... vi är ju att vi alla är "fartgalningar som kör på tid"... väldigt objektivt.

:huvet :galen

Ojdå, jag måste ha missat en del av programmet när de påstod detta, även när de påstod att alla var skenförsäkrare.
Fan också, jag måste sluta blinka :mad:
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Hur många sporthojar finns det i sthlm?? -Ingen aning säg, 5000st
Och 12km bra väg att åka på.

Klart som f-n det blir jävligt mycke folk hela tiden..
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det skulle för övrigt vara intressant att få veta vem det var som kläckte ur sig att man får hålla barnen borta från vägen om man är orolig för dem.
Tror det finns 3 alternativa typer:
1. En som inte har egna barn
2. En som själv är ett barn
3. En som vill provocera

När jag tänker efter är det nog en kombination av de tre, dvs en ung, omogen man utan barn som av rädsla att inte accepteras måste provocera.

Tycker reportaget var väldigt vinklat men tummen upp till Galne Dansken som var lugn och saklig.

Problemet med dödsolyckorna på just Boge är ju enkelt löst: Lägg dit 30-40 farthinder :tummenupp
 
Last edited:

Ygg

Ny medlem
Gick med
27 May 2009
Ort
på landet
Hoj
2002, KTM Duke II
Är väl bara för polisen att göra lite hastighetskontroller efter vägen, och lägga ut en spikmatta 100 meter efter kontrollen som dras undan för alla som stannat på polisens uppmaning. Är övertygad om att alla Rossi-wannabes skulle lära sig stanna och hålla hastigheten efter bogesund i fortsättningen. :fatta!
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vad var det för rikspucko som käckte ur sig detta på SVT-chatten:

Q: yamaha har du nån kontakt med SMC vad säger de om detta?

A: Kristina Hedberg SMC:s generalssekreterare var intervjuad i reportaget.
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Finns inget att orda om. Sporthojsåkaren har själv skapat detta. Gilla läget eller köp en glidare, men skyll för fan inte på UG eller de boende. Det är ju bara pinsamt!
Det är extremt intelligensbefriat att "bomba" en specifik slinga gång på gång, oavsett om man filmar eller inte.
Jag som sporthojsåkare hade oxå vart förbannad om jag bott där.

Precis. Det är ungefär lite som att göra inbrott på ett och samma ställe dagligen under en tid och sen bli förvånad över att polisen står och väntar på en.
:näsblod
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Finns inget att orda om. Sporthojsåkaren har själv skapat detta. Gilla läget eller köp en glidare, men skyll för fan inte på UG eller de boende. Det är ju bara pinsamt!
Det är extremt intelligensbefriat att "bomba" en specifik slinga gång på gång, oavsett om man filmar eller inte.
Jag som sporthojsåkare hade oxå vart förbannad om jag bott där.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top