Eftersnack MotoGP 2006

MC Doktorn skrev:
2583430 Allt skitsnack om att Hayden inte är en värdig vinnare av årets MotoGP andas avundsjuka lång väg, den klassiska antiimperialisterna propagandan slår tydligt.....
Helt klart en värdig vinnare, men vad ni konstant missar är att Hayden knappast fyller läktarna.....

MC Doktorn skrev:
2583430 Allt skitsnack om att Hayden inte är en värdig vinnare av årets MotoGP andas avundsjuka lång väg, den klassiska antiimperialisterna propagandan slår tydligt.

Tycker det var otroligt bra att han vann dels för att hans bakgrund var 4T racing samt att han körde smart helt enkelt och visade att inget är omöjligt.
Hans utveckling visar detta, han gjorde det som varken Sete lr Biaggi klarade av dvs klå Rossi.

Sete tog fler poäng och vinster både 2003 och 2004 utan att vinna VM, än hayden gjorde i år. Det säger något om vad yamaha/michelin och omständigheter kring rossi varit ganska avgörande.
Vart kommer Wayne Rainey och Kevin schwantz ifrån? Anti-imperialist?

Jag förstår inte vad det är som är så gräsligt med Peddos mer samlade eftertänksamma stil. Betydligt tuffare än en överemotionell lipsill...

Macho Woman skrev:
2583588 Jag förstår inte vad det är som är så gräsligt med Peddos mer samlade eftertänksamma stil. Betydligt tuffare än en överemotionell lipsill...

Man kan beskriva Pedrosa med många olika adjektiv, men "tuff" är fanimig inte ett av dem! :hihi

Zee skrev:
2583599 Man kan beskriva Pedrosa med många olika adjektiv, men "tuff" är fanimig inte ett av dem! :hihi

Det beror kanske på vad man lägger i ordet tuff. Jag får t.ex. panik av Haydens mp3-solglasögon. De skulle jag vilja säga är definitionen av icke-tuff.

sandstream skrev:
2581836 Visst är det så men jag retas bara lite med Ducati-fanatikerna, "deras" tillverkare borde väl ha gjort rent hus i nästan alla serier genom åren tackvare deras bästelibästigaste hojar.

Ducati hade väl i år som mål att ta 3st 1:a placeringar i Moto GP om jag inte minns fel.

Satt och funderade över säsongen lite kort och kom
fram till att f**n vad mycket tur Nicky Hayden haft iår om man
räknar bort Pedrosa incidenten....

Här är lite exempel:
1.Elias torpederade Rossi i första loppet...
2.Gibernau fastnar i Capirossi och tar med sig Melandri i fallet...alla tre skadade..och drabbas av missade poäng....Hayden tjänar poäng i och med från fallet...
3.Rossi krashar och brytar både hand- och fotled....skadad....Hayden gillar läget...
4.Edwards leder och krashar i sista kurvan....Nicky glider in som vinnare...
5. Rossi drabbas av både Michelin däck som är felkonstruerat samt en
hoj som ej gillar kvaldäck samt en Yamaha som lägger av....
6. Plöstligt blir det regn på Phillip Island där Hayden ligger runt 10-12 plats och
Rossi skulle ha vunnit....alla går in och byter hoj och Haydens hoj fungerar efter det utmärkt samt att Rossis hoj inte alls gillar regnet...
7. Nakano får plötsligt för sig att torpedera Gibernau...på sista varvet och det
resulterar i att Hayden tjänar poäng....
8. På Estoril kör visserligen Dani På Hayden men samtidigt får Elias någon sorts kraft och hastighet från ovan och kör förbi Rossi..........
9. I valencia så är det någon från ovan som plötsligt gör så att Rossi
faller...även rossi själv så att han förstår inte hur det kunde släppa mitt i kurvan och dessutom båda däcken samtidigt...

Sammanfattar man detta så är det nog som Hayden sa....Det måste
varit någon från ovan som styrde mästerskapet 2006...och meningen
var att Hayden skulle vinna.....redan från första kurvan...titta på
Rossis resultat...första racet..krash...sista racet...krash...

Undrar vem som har gudarna med sig nästa år.....eller som Hayden sa...
"Good things come to good men".....menar han då att han är ett helgon
och Rossi är satan själv....:)

jian skrev:
2583695 Här är lite exempel:
1.Elias torpederade Rossi i första loppet...
2.Gibernau fastnar i Capirossi och tar med sig Melandri i fallet...alla tre skadade..och drabbas av missade poäng....Hayden tjänar poäng i och med från fallet...
3.Rossi krashar och brytar både hand- och fotled....skadad....Hayden gillar läget...
4.Edwards leder och krashar i sista kurvan....Nicky glider in som vinnare...
5. Rossi drabbas av både Michelin däck som är felkonstruerat samt en
hoj som ej gillar kvaldäck samt en Yamaha som lägger av....
6. Plöstligt blir det regn på Phillip Island där Hayden ligger runt 10-12 plats och
Rossi skulle ha vunnit....alla går in och byter hoj och Haydens hoj fungerar efter det utmärkt samt att Rossis hoj inte alls gillar regnet...
7. Nakano får plötsligt för sig att torpedera Gibernau...på sista varvet och det
resulterar i att Hayden tjänar poäng....
8. På Estoril kör visserligen Dani På Hayden men samtidigt får Elias någon sorts kraft och hastighet från ovan och kör förbi Rossi..........
9. I valencia så är det någon från ovan som plötsligt gör så att Rossi
faller...även rossi själv så att han förstår inte hur det kunde släppa mitt i kurvan och dessutom båda däcken samtidigt...

[klyscha]That's racing![/klyscha]

oFFkeFF skrev:
2583557 Sete tog fler poäng och vinster både 2003 och 2004 utan att vinna VM, än hayden gjorde i år. Det säger något om vad yamaha/michelin och omständigheter kring rossi varit ganska avgörande.
Vart kommer Wayne Rainey och Kevin schwantz ifrån? Anti-imperialist?

Fler poäng beroende pga sämre konkurransen från övriga, i år har teoretiskt fler varit kandidater därav mindre poäng.

Ingen förare vinner bara på sin individuella skicklighet annars skulle resultatet vara givet.

Helt klart har han en annan bakgrund i flera avseenden, hade han haft en annan mer passande för vissa hade han hyllats.
Ser du någon annan förklaring?

MC Doktorn skrev:
2583723 Fler poäng beroende pga sämre konkurransen från övriga, i år har teoretiskt fler varit kandidater därav mindre poäng.

Ingen förare vinner bara på sin individuella skicklighet annars skulle resultatet vara givet.

Helt klart har han en annan bakgrund i flera avseenden, hade han haft en annan mer passande för vissa hade han hyllats.
Ser du någon annan förklaring?

Hade han gjort lite bättre resultat under sina 4 år i repsol hade jag hyllat Hayden också. Nu tycker jag bara han gjort ett par snygga race, resten har han legat i kön och sett tråkig ut. Oavsett om han kommer från AMA eller inte. Finns andra exempel på förare som kommit den "klassiska" vägen som man inte vart särskilt imponerad av också.
Flera yanks som kommit från AMA som imponerat betydligt mer än hayden.

Macho Woman skrev:
2583611 Det beror kanske på vad man lägger i ordet tuff. Jag får t.ex. panik av Haydens mp3-solglasögon. De skulle jag vilja säga är definitionen av icke-tuff.
En del lägger verkligen märke till racingrelaterade saker, kanske ett måste i denna bittra stund :rolleyes:

MC Doktorn skrev:
2583723

Individuella skicklighet? Menar du då att Gibernau hade någon slags super duper steroid Honda med drivning från en annan civilisation som Repsol HRC och övriga Honda stall inte hade tillgång till?

Det är väl bara att gilla läget, Hayden har haft bra flyt i år medans Yamaha förlorade VM åt Rossi. Hayden ÄR inte och kommer aldrig att bli en bättre mer fulländad förare än Rossi, någonsin. Sen att han lyckats hålla sig på hjulen i samtliga race förutom 1 ska han ha all cred. för.

Smurfer skrev:
2583782 Individuella skicklighet? Menar du då att Gibernau hade någon slags super duper steroid Honda med drivning från en annan civilisation som Repsol HRC och övriga Honda stall inte hade tillgång till?
Sete, Honda :va

sandstream skrev:
2583760 En del lägger verkligen märke till racingrelaterade saker, kanske ett måste i denna bittra stund :rolleyes:

Okej. Vi kör racingrelaterat. Jag har alltid tyckt bättre om förare som kör med en mer kontrollerad stil, utan så mycket släpp och vida spår. Peddo kör kontrollerat (ja, ja, förutom den där enda gången när han gjorde sin plikt mot alla oss som inte vill att Haystack ska bli världsmästare). Skönt för alla oss som vill slippa sitta och vara oroliga över att vår favvoförare ska vurpa. Jag gillar Peddos stil över huvud taget: ödmjuk, professionell och en grymt duktig förare. Förutom att han har lätt för att anpassa sig är han en duktig strateg.

Macho Woman skrev:
2583922
förutom den där enda gången när han gjorde sin plikt mot alla oss som inte vill att Haystack ska bli världsmästare

:rofl

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...