Nyteknik
Bannad
Skare bli nåra förendringar?Klamster skrev:2578519vad blire för förändringar inför säsongen 07? ngn som har koll?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skare bli nåra förendringar?Klamster skrev:2578519vad blire för förändringar inför säsongen 07? ngn som har koll?
- Motorerna minskas till max 800 ccKlamster skrev:2578519vad blire för förändringar inför säsongen 07? ngn som har koll?
sandstream skrev:2578563- Motorerna minskas till max 800 cc
- Tvåtakt förbjuds
- De team som kör på däck från en däckstillverkare som vunnit minst 2 race sedan starten på säsongen 2005 får endast använda sig av 31 däck per hoj och helg, 17 bak och 14 fram.
Mao kommer alla team som kör Michelin eller Bridgeston att drabbas av detta.
De team som eventuellt kör Dunlop får använda hur många däck de vill (tills de vunnit 2 st race).
magnus_moss skrev:2576509Melandris målgång på Phillip Island...
http://www.youtube.com/watch?v=UQWYienwhkk&mode=related&search=
Det finns ingen begriplig anledning till ändringen från 990 cc till 800.Klamster skrev:2579135minskas till 800cc? ta ner farterna eller vad är anledningen?
Det är ett mellansteg på vägen till perfektion, dvs 750 ccNyteknik skrev:2580211Det finns ingen begriplig anledning till ändringen från 990 cc till 800.
Macho Woman skrev:2580406Jag kommer att minnas att en inavlad, självgod, totalt omanlig lipsill vann mästerskapen pga att den enda människan jag fullkomligt litade på i universum gjorde precis det jag var 100% säker på att han inte skulle göra. Mitt liv är slut. Jag överlever endast på att Peddo är precis så grym som jag lovat att han skulle vara (och ja, ramma the Kentucky Chicken är ALLTID rätt).
Sanning!Bingo skrev:2580376Det är ett mellansteg på vägen till perfektion, dvs 750 cc
Många killar vill se 1000 cc, men frågar du en tjej, dottern i grannhuset, snyggingen i kassan på ICA, den kvinnliga neurokirurg som just skall lobotomera dig eller vilken som, så svarar de som en man att coola killar på 750:is, det är vad de vill se![]()
Du var minsann arg och bitterMacho Woman skrev:2580406Jag kommer att minnas att en inavlad, självgod, totalt omanlig lipsill vann mästerskapen pga att den enda människan jag fullkomligt litade på i universum gjorde precis det jag var 100% säker på att han inte skulle göra. Mitt liv är slut. Jag överlever endast på att Peddo är precis så grym som jag lovat att han skulle vara (och ja, ramma the Kentucky Chicken är ALLTID rätt).
Nyteknik skrev:2580211Det finns ingen begriplig anledning till ändringen från 990 cc till 800.
Utan att veta så tycker jag att båda skälen verkar ytterst underliga. En 750 kommer att varva högre och ha en toppigare effekt - knappast mer lättkörd. Skillnaden i avgasutsläpp måste vara helt obetydlig. En 750 går inte renare än en 1000. Ställer mig spontan-skeptisk...Warlock skrev:2580430Om inte jag är helt felunderrättad så har det med avgasutsläpp å göra samt att hojarna i sig blir jämnare vilket sätter större press på förarna, och naturligtvis så blir det ju svårare att slå nya hastighetsrekord på320 km/h+, Vet faktiskt inte så noga den största anledningen men jag vet att det till stor del handlar om avgasutsläpp och att 250 kör tvåtakt på lånad tid de kommer på sikt att ersättas av fyrtakt just för avgas emmissionernas skull.
Jag tror inte att det har ett dugg med avgasutsläpp att göra. En 800 som varvar ett par tusen varv mer än en 990 borde inte minska avgaserna till en nivå som kan vara en anledning.Warlock skrev:2580430Om inte jag är helt felunderrättad så har det med avgasutsläpp å göra samt att hojarna i sig blir jämnare vilket sätter större press på förarna, och naturligtvis så blir det ju svårare att slå nya hastighetsrekord på320 km/h+, Vet faktiskt inte så noga den största anledningen men jag vet att det till stor del handlar om avgasutsläpp och att 250 kör tvåtakt på lånad tid de kommer på sikt att ersättas av fyrtakt just för avgas emmissionernas skull.
Ja, det är ju en riktig karlMacho Woman skrev:Jag överlever endast på att Peddo är precis så grym som jag lovat att han skulle vara
...och inte hade HRC the guts att göra det enda rätta och sparka honom heller som Frank Williams gjorde med Damon Hill efter att han vann F1-titeln. Då hade han blivit Kentucky Fired Chicken.Macho Woman skrev:2580406(och ja, ramma the Kentucky Chicken är ALLTID rätt).
Tänk om jag bara kunde hitta "Vem vill du ligga med?"-tråden. I den lät det annorlunda, om jag säger så.Macho Woman skrev:2580406Jag kommer att minnas att en inavlad, självgod, totalt omanlig lipsill vann mästerskapen pga att den enda människan jag fullkomligt litade på i universum gjorde precis det jag var 100% säker på att han inte skulle göra. Mitt liv är slut. Jag överlever endast på att Peddo är precis så grym som jag lovat att han skulle vara (och ja, ramma the Kentucky Chicken är ALLTID rätt).
valmers skrev:2580688Tänk om jag bara kunde hitta "Vem vill du ligga med?"-tråden. I den lät det annorlunda, om jag säger så.
Du och dina inlägg behövs mer än någonsin. Racingforumet har blivit oändligt mycket tråkigare sedan du, Chris Ash, oFFkeFF och Goodstuff mer eller mindre försvann och lämnade mig med visst understöd av Neutral att sabla ner Valmers, Sandstream och övrigt ogräs. Hjälp!Macho Woman skrev:2580406Jag kommer att minnas att en inavlad, självgod, totalt omanlig lipsill vann mästerskapen pga att den enda människan jag fullkomligt litade på i universum gjorde precis det jag var 100% säker på att han inte skulle göra. Mitt liv är slut. Jag överlever endast på att Peddo är precis så grym som jag lovat att han skulle vara (och ja, ramma the Kentucky Chicken är ALLTID rätt).
Förövrigt vill jag påminna om att världsmästaren i MotoGP 2006 heter Nicky Hayden. Världsmästare är det där som Skägget aldrig blev, du vet.Nyteknik skrev:2580909Du och dina inlägg behövs mer än någonsin. Racingforumet har blivit oändligt mycket tråkigare sedan du, Chris Ash, oFFkeFF och Goodstuff mer eller mindre försvann och lämnade mig med visst understöd av Neutral att sabla ner Valmers, Sandstream och övrigt ogräs. Hjälp!
Det ska väl till en tjej för att få fason på era argumentNyteknik skrev:2580909Du och dina inlägg behövs mer än någonsin. Racingforumet har blivit oändligt mycket tråkigare sedan du, Chris Ash, oFFkeFF och Goodstuff mer eller mindre försvann och lämnade mig med visst understöd av Neutral att sabla ner Valmers, Sandstream och övrigt ogräs. Hjälp!
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |