Eftersnack MotoGP 2006

Pedrosa lär nog kunna ställa upp hjälmen brevid några VM bucklor i MotoGP när han lägger av.

Om 3 år tror jag vi tjafsar om, Pedrosa, Stoner och Dovizioso.

selin skrev:
2582453 Finns ingen efterfrågan på den produkten gissar jag.

jag har en viss insyn i den saken efter min tripp till Valencia
och kan meddela att du har j*vligt fel. Allt som det står 26 på
säljer som smör. :tummenupp

Nyteknik skrev:
2582625 Pedrosa är ”från en annan planet” och en ”nolla”...? Hur gammal är du - 14 år?

:confused:
Ja, nu har Tummelisa klarat av debutsäsongen. Det klarade han bra, femma i VM är helt okej. Precis som Haydens debutsäsong.

Lite kuriosa, Hayden tog 2 segrar på 17 försök och blev världsmästare. Det är minst antal segrar för en världsmästare sedan 1952 då Umberto Massetti tog två segrar. Till Massettis försvar ska tilläggas säsongen då bestod av endast 8 race.

valmers skrev:
2582655 Ja, nu har Tummelisa klarat av debutsäsongen. Det klarade han bra, femma i VM är helt okej. Precis som Haydens debutsäsong.
Då får vi se om Pedrosa klarar av att bli bättre än åtta då nästa säsong. :gnissla

Last edited:
Nyteknik skrev:
2582625 Pedrosa är ”från en annan planet” och en ”nolla”...? Hur gammal är du - 14 år?

:confused:
Svarar inte på frågor ang min ålder ställda av fula gubbar.. :tummenupp

sandstream skrev:
2581535 Usch vad trist det skulle bli om alla var som du :D
Helt allvarligt så hade det iinte blivit så trist som du själv tror att det skulle vara. Du verkar alltid tycka så mycket åt många andra och det är jobbigt som fan. Och alltid detta klankande på andra personer som tycker annorlunda än du, lägg ner det nån gång.
Man kan föra diskussion utan att behöva vara nedlåtande som du är i många av dina inlägg.

//Rejvis

selin skrev:
2574787
Hittade en grej jag iaf missat på livesändningen från Catalunya :tuttar

det är en spansk lr katalansk kvinna på 30+

hur jag vet:

1. hon har stringtrosor så det är en kvinna
2. hon har nr 7, dvs Checa nummer. Alla spanska kvinnor älskar charmtrollet Carlos "eh! Toro" Checa, medan spanska småflickor älskar Dani

gthyni skrev:
2582777 det är en spansk lr katalansk kvinna på 30+

hur jag vet:

1. hon har stringtrosor så det är en kvinna
2. hon har nr 7, dvs Checa nummer. Alla spanska kvinnor älskar charmtrollet Carlos "eh! Toro" Checa, medan spanska småflickor älskar Dani

Numret på funktionärens väst är vilket race det är för året. På första racet har man #1, race 7 - #7 och sista racet #17. :)

samuel w skrev:
2582670 Lite kuriosa, Hayden tog 2 segrar på 17 försök och blev världsmästare. Det är minst antal segrar för en världsmästare sedan 1952 då Umberto Massetti tog två segrar. Till Massettis försvar ska tilläggas säsongen då bestod av endast 8 race.

Då får vi se om Pedrosa klarar av att bli bättre än åtta då nästa säsong. :gnissla

Lite kuriosa, Pedrosa vann 2 race i år och blev 5:a.

selin skrev:
2582806 Lite kuriosa, Pedrosa vann 2 race i år och blev 5:a.

Bara en seger mindre än vad Hayden tagit på 4 år..

gthyni skrev:
2582645 jag har en viss insyn i den saken efter min tripp till Valencia
Pedrosa kommer vinna många race framöver, killen är lite av ett underbarn så som Rossi.

Pedrosa är grym och en av mina favoriter framöver :)

gthyni skrev:
2582645 jag har en viss insyn i den saken efter min tripp till Valencia

Ja, den här tröjan står det ju 26 på, och den har säkert sålt bra :D

Skämt åsido, Pedrosa kommer bli överjävlig och är säkert en framtida mästare med 800cc, men jag klarar inte av människan, han var ju som vanligt en solstråle vid prisutdelningen för årets rookie.

Axxexs skrev:
2582814 Bara en seger mindre än vad Hayden tagit på 4 år..

Hayden är lite utav en "slow learner" :)

Last edited:
Ravetrancer skrev:
2582762 Helt allvarligt så hade det iinte blivit så trist som du själv tror att det skulle vara. Du verkar alltid tycka så mycket åt många andra och det är jobbigt som fan. Och alltid detta klankande på andra personer som tycker annorlunda än du, lägg ner det nån gång.
Man kan föra diskussion utan att behöva vara nedlåtande som du är i många av dina inlägg.
Jag tycker inte åt någon annan men har man inga egna åsikter får man gärna låna mina. Tycker inte att jag "klankar" mer på andra än någon annan men du har givetvis rätt till en egen uppfattning.

Vad jag tycker om dina inlägg behåller jag för mig själv :)

sandstream skrev:
2582842 Jag tycker inte åt någon annan men har man inga egna åsikter får man gärna låna mina. Tycker inte att jag "klankar" mer på andra än någon annan men du har givetvis rätt till en egen uppfattning.

Vad jag tycker om dina inlägg behåller jag för mig själv :)
Lika bra att du behåller dom för dig själv ja :)

Bästa säsongen jag någonsin kollat på! Har följt Gp-racingen de senaste 5-6 åren. Innan dess kollade man väl någon enstaka race då och då.
Ser fram emot nästa år:yoparty

Rash skrev:
2583160 Bästa säsongen jag någonsin kollat på! Har följt Gp-racingen de senaste 5-6 åren. Innan dess kollade man väl någon enstaka race då och då.
Ser fram emot nästa år:yoparty

håller med!

under gågna säsongen har jag suttit som klistrad vid tv:n.
naglarna har jag bitit ner, pulsen har varit lika hög som Biaggis....

ett fantastiskt GP år. det vill jag se mer av 07....
tidigare år har saknat årets spänning.

07 kommer fler slåss i toppen, Pedrosa tar förmodligen titeln.
förmodligen har årets resultat gynnat alla förare, mästaren är slagen och inget är omöjligt längre.
även Valentino har nu något att jobba för.

så sjukt jävla lång vinter det kommer bli.

madmagnus skrev:
2583411
07 kommer fler slåss i toppen, Pedrosa tar förmodligen titeln.
förmodligen har årets resultat gynnat alla förare, mästaren är slagen och inget är omöjligt längre.
även Valentino har nu något att jobba för.

så sjukt jävla lång vinter det kommer bli.

Tjofjöjt...hojarna har knappt stannat och redan är nästa års mästare korad...:D
Många kommer att försöka bli kung, endast en kan bli krönt.

Det har varit ett bra, spännande och intressant år och nästa blir knappast sämre.
Naturligtvis hoppas vi på våra egna favoriter, vem det än är.

Allt skitsnack om att Hayden inte är en värdig vinnare av årets MotoGP andas avundsjuka lång väg, den klassiska antiimperialisterna propagandan slår tydligt.

Tycker det var otroligt bra att han vann dels för att hans bakgrund var 4T racing samt att han körde smart helt enkelt och visade att inget är omöjligt.
Hans utveckling visar detta, han gjorde det som varken Sete lr Biaggi klarade av dvs klå Rossi.

klart det är av politiska skäl man inte är Hayden-fan men gillade t ex Kevin Schwatz. Nicky är ju en helylle-amerikan medan Kevin var ... hmmm :confused:

äh, KS hade iaf ett konstigt oamerikanskt efternamn, fy tusan.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti