Eftersnack MotoGP 2006

oFFkeFF skrev:
2583751 Hade han gjort lite bättre resultat under sina 4 år i repsol hade jag hyllat Hayden också. Nu tycker jag bara han gjort ett par snygga race, resten har han legat i kön och sett tråkig ut. Oavsett om han kommer från AMA eller inte. Finns andra exempel på förare som kommit den "klassiska" vägen som man inte vart särskilt imponerad av också.
Flera yanks som kommit från AMA som imponerat betydligt mer än hayden.

Sant men vad skulle vi tycka om Hayden tar titeln 2007-08 osv
Bortsett hans höga hårfäste och bländande leende

MC Doktorn skrev:
2584726 Sant men vad skulle vi tycka om Hayden tar titeln 2007-08 osv
Nicky högt hårfäste :va Bortsett från hår o bländande leende osv osv så hoppas o tror jag att -07 blir Capirex år gärna i strid in på linan med Nicky Marco o Stoner..

#space skrev:
2584739 Nicky högt hårfäste :va Bortsett från hår o bländande leende osv osv så hoppas o tror jag att -07 blir Capirex år gärna i strid in på linan med Nicky Marco o Stoner..

japp, Rossi och Pedrosa är ute ur räkningen :confused:
#space-världen är ett annorlunda ställe

gthyni skrev:
2584744 japp, Rossi och Pedrosa är ute ur räkningen :confused:
#space-världen är ett annorlunda ställe
Inte nödvändigtvis helt ute, men jag känner på mig att eran med Valentino som given vinnare i racen då cykeln håller är över nu, o då är det ett perfekt slagläge för de som innan varit snäppet efter att på allvar ta del i striden om guldet -07 som tex mina egna favoriter inför -07 som jag nämnde ovan..så mkt annorlunda vet jag inte om jag är i just det resonemanget :tummenupp

Smurfer skrev:
2583836 ESP Telefonica Movistar Honda
Och vad har hans gamla team med årets MotoGP att göra :va
Nyteknik skrev:
2583829 Som kroppslängd, öron, ålder och hårfäste menar du?
Ja, den förhatliga lyteskomiken du så desperat försöker komma ifrån.
Macho Woman skrev:
Förutom att han har lätt för att anpassa sig är han en duktig strateg.
En duktig strateg? Jo, vi såg det på Estoril :rofl

Hur man inte kan gilla förare som "sladdar" är en gåta, kanske du ska nöja dig med att kolla 125.

MC Doktorn skrev:
2584726 Sant men vad skulle vi tycka om Hayden tar titeln 2007-08 osv

Då ska jag erkänna mig överbevisad och kommer bli mycket förvånad.

Smurfer skrev:
2583782 Individuella skicklighet? Menar du då att Gibernau hade någon slags super duper steroid Honda med drivning från en annan civilisation som Repsol HRC och övriga Honda stall inte hade tillgång till?

Det är väl bara att gilla läget, Hayden har haft bra flyt i år medans Yamaha förlorade VM åt Rossi. Hayden ÄR inte och kommer aldrig att bli en bättre mer fulländad förare än Rossi, någonsin. Sen att han lyckats hålla sig på hjulen i samtliga race förutom 1 ska han ha all cred. för.

Jag antar att hans höga hårfäste eller låga panna låg honom i fatet.

Nej skämt å sido tycker jag HRC gjort rätt som satsat på framtiden i form av Helan och Halvan nästa år kommer den lille sopa banan.

Det roligaste vore dock om Capirossi kommer ta hem det här 2007, han var den som imponerade mest på mig tyvärr tog dom in Sete som sannolikt tog titeln från honom iom startkrachen på Catalunia GP?

MC Doktorn skrev:
2584988
Det roligaste vore dock om Capirossi kommer ta hem det här 2007, han var den som imponerade mest på mig

Jepp. Vi gillar Capirex. Jag hoppas på tajt fajt mellan Vale och Capirex. Dels för att det är roligt att kalla honom för Capirex. Dels för att Capirex hoj* låter som ett aaas. :tummenupp

*Ja, det där själlösa märket vi ska tjabba vidare om när Haywirenakcskåttetlagt sig.

MC Doktorn skrev:
2584988
Det roligaste vore dock om Capirossi kommer ta hem det här 2007, han var den som imponerade mest på mig tyvärr tog dom in Sete som sannolikt tog titeln från honom iom startkrachen på Catalunia GP?
Exakt! Teamet måste ha sett något hos Sete som jag missat :va Kändes inte rätt mot teamet eller Capirex o ta in Sete´s show o utan att vilja andra nått ont så var d såå skönt o slippa se honom det sista..Valentino har knäckt den killen en gång för alla att det ska va så svårt att inse i motogp depån :)

En sak som man förundras över med människor UTANFÖR sportens värld

Dom tror att man kan vinna jämt,jämt och åter jämt.Sedan när dom inte gör det så börjar deras hjärnceller snurra runt i kupan..men vad nu då?!?..vinner han inte?!?!?...va faaan?!?!?..hmmm..vad är orsaken.Nu ska vi leta..jaaaa..hojen är dålig..så var det ju..puhhh,hitta orsaken..perfa!!

rossipussi har vunnit så många år och tro inte att en enda som tävlar i ngn form av idrott/sport som inte vill vinna.
Däremot är det faktum att en idrottare som vunnit väldigt mycket till slut inte är lika hungrig som han var första gången eller andra gången han vann sin titel och i rossipussis fall är det väl ett bevis på att han inte kan ha varit EXAKT lika hungrig som första och andra titeln för varför annars provköra för ferrari och fundera på sluta.Hade han varit maximalt taggad och verkligen känt som första gången han tog titlen så hade han inte ens funderat på att provköra för ett formel 1 stall och fundera på den sporten.
Man har vunnit allt som går och då är det svårt att motivera sig och dina konkurreneter vill till varje pris slå dig och dom kommer dig närmare för dom utvecklas och du själv står still för du är inte lika taggad.

skulle inte bli förvånad om ngn annan tar titeln nästa år fast glömde ju en sak...här inne har man ju alla experter så det blir nog rossipussi som tar det och gör han det inte så är det ju ngn förare som bara haft tur..så måste det ju vara eller så hade rossipussi otur..för så MÅSTE det ju BARA vara

Fan..glömde ju det...måste ju vara cyklen också som strulat som orsakar såfall att rossipussi inte tar titeln för....så MÅSTE det ju BARA vara

over and out!!

sandstream skrev:
2576533 För övrigt var det underbart att serien vart så pass jämn och att många race likaså vart jämna med tanke på en del bakåtsträvares misstro till bara 19 startande.
Är man en bakåtsträvare för att man inte tycker allt är tip-top i MotoGP?
Är det tack vare det låga antalet förare som det blivit bra race?
Svaret är såklart nej på bägge frågorna.
Det är generande för ett VM att en förare/hoj kan ta VM-poäng enbart genom att ta sig i mål varvad fyra eller sju gånger vilket ju är Illmors resultat i de två racen de kört. VM är mycket bra men det betyder inte att det skulle kunna bli ännu bättre med fler förare, hojar och team. Svaret på sista frågan är ju lika självklart.

sandstream skrev:
2584874 Och vad har hans gamla team med årets MotoGP att göra :va
De diskuterade gågna säsonger kontra årets och då togs Sete upp som exempel på en förare som gjort vassare säsonger än Haydens 2006 men ändå inte vunnit VM. Läser du inte inläggen i tråden? ;)

Last edited:
Ett starkt minne för mig var bilden av Earl Haydens krumma korsade fingrar på depåmuren i Motegi. Då fick jag sympati för honom och som farsa kan jag förstå hans känslor för sonens fram- och motgångar. Det var för mig en av få positiva saker med hur avslutningen av VM gick i Valencia, den andra att Rossi kommer vara sjukt motiverad inför 2007.

Jo, gubben Hayden verkar lite småkul.
Det sägs att han valde siffran 69, som gick i arv till Nicky, för att han kraschade så mycket att det var bra att ha en siffra som såg ut likadan när den var uppchner :hihi

Last edited:
gthyni skrev:
2587974 Jo, gubben Hayden verkar lite småkul.
Det sägs att han valde siffran 69, som gick i arv till Nicky, för att han kraschade så mycket att det var bra att ha en siffra som såg ut likadan när den var uppchner :hihi
Han har dessutom den rossligaste röst jag hört. :)

Gustav O skrev:
2587871 Är man en bakåtsträvare för att man inte tycker allt är tip-top i MotoGP? Är det tack vare det låga antalet förare som det blivit bra race? Svaret är såklart nej på bägge frågorna. Det är generande för ett VM att en förare/hoj kan ta VM-poäng enbart genom att ta sig i mål varvad fyra eller sju gånger vilket ju är Illmors resultat i de två racen de kört. VM är mycket bra men det betyder inte att det skulle kunna bli ännu bättre med fler förare, hojar och team. Svaret på sista frågan är ju lika självklart.
Tongångarna här på SH var inte direkt positiva från RR-esteterna/talibanerna inför säsongen 2006 men som tur var hade de fel och säsongen vart en av de bäst på länge.
Att man som Ilmor (ett L Gustav :7peta ) kan ta poäng trots att man varvats ett par gånger är helt fel och något som till och med jag skulle kunna klara av.
När startfältet minskade till 19 ekipage (20 med Ilmor) så kunde de ha ändrat poängskalan så att tex bara de 10 första fick poäng.
Gustav O skrev:
De diskuterade gågna säsonger kontra årets och då togs Sete upp som exempel på en förare som gjort vassare säsonger än Haydens 2006 men ändå inte vunnit VM. Läser du inte inläggen i tråden? ;)
Läsa och förstå är två olika saker :D

sandstream skrev:
2588167 Tongångarna här på SH var inte direkt positiva från RR-esteterna/talibanerna inför säsongen 2006 men som tur var hade de fel och säsongen vart en av de bäst på länge.
Att man som Ilmor (ett L Gustav :7peta ) kan ta poäng trots att man varvats ett par gånger är helt fel och något som till och med jag skulle kunna klara av.
När startfältet minskade till 19 ekipage (20 med Ilmor) så kunde de ha ändrat poängskalan så att tex bara de 10 första fick poäng.
Fast då missförstod du eller så skrev jag inte det jag menade. Jag anser fortfarande att de små starfälten inte är bra för sporten på lång sikt, tex gör de att det är svårare för nya förare att komma in vilket ju 2007 är ett exempel på. De stora tillverkarna borde leasa ut motorer till fler intressenter än KR tex.

sandstream skrev:
2588167Läsa och förstå är två olika saker :D
Hear, hear. :D

Gustav O skrev:
2588189 Fast då missförstod du eller så skrev jag inte det jag menade. Jag anser fortfarande att de små starfälten inte är bra för sporten på lång sikt, tex gör de att det är svårare för nya förare att komma in vilket ju 2007 är ett exempel på. De stora tillverkarna borde leasa ut motorer till fler intressenter än KR tex.
Jag är också för större startfält och har tidigare tyckt att både Kawasaki och Suzuki borde ha varsitt satellitteam men tyvärr så verkar det vara för dyrt att driva teamen för att flera ska ha råd.
Men huvudsaken för mig är ändå att det finns 5-10 st jämna förare som kan slåss om segern. Hellre det än 2-3 bra förare på bra material och 27 st mindre bra förare på mindre bra material, de blir ju bara en utfyllnad. Fördelen är dock precis som du skriver att fler får chans att köra.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti