Firefighter
tokiga masar
Någon här som e haj på och montera ett sånt på en -00 R1 ....
törs fan inte ge mig in o pilla på det själv

törs fan inte ge mig in o pilla på det själv

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

hp skrev:Varför vill du montera ett Dynojet-kit på en redan så vass hoj? Du kommer inte att märka någon större förbättring. Lägg pengarna på bensin istället eller en injustering i bromsbänk...![]()
Men den skillnaden kan du få fram med originalmunstycken oxå! Dynojet är inga mirakel, bara nya munstycken och nålar.yonsson skrev:Jag kan ju säga att jag märker en jävla skillnad på min hoj i alla fall.
dynojet ska kompletteras med minst slip-on och effektfilter för bra effekt.
Ca 10 hästar ska det ge tillsammans sägs det, men varierar mycket från hoj till hoj.
Ett råd: Be en auktoriserad verkstad sätta på det!!!!
Det e inte så dyrt och då blir inställningarna bra. Blir dom inte bra så kan det ge +-0 hk eller t om bli sämre.
Ja, så kan man sammanfatta det. Man kan lika gärna finlira med orginalnålar och munstycken utan att behöva köpa ett dyrt kit.Firefighter skrev:som jag fattat d hela så är ju ett dynojet bara lite finlir av bränsle o luft
man tänjer lite på gränserna så att säga.....
rätta mig om jag har fel eller
hp skrev:Ja, så kan man sammanfatta det. Man kan lika gärna finlira med orginalnålar och munstycken utan att behöva köpa ett dyrt kit.
Att bara montera ett Dynojetkit utan att köra hojen i bänk är rena gissningsleken. Det kan till och med bli sämre om du har otur.
Ett tips är att läsa min signatur nedan så ser du vad jag tycker om det hela...![]()
![]()
yonsson skrev:Jag kan ju säga att jag märker en jävla skillnad på min hoj i alla fall.
dynojet ska kompletteras med minst slip-on och effektfilter för bra effekt.
Ca 10 hästar ska det ge tillsammans sägs det, men varierar mycket från hoj till hoj.
Ett råd: Be en auktoriserad verkstad sätta på det!!!!
Det e inte så dyrt och då blir inställningarna bra. Blir dom inte bra så kan det ge +-0 hk eller t om bli sämre.
hp skrev:Man kan lika gärna finlira med orginalnålar och munstycken utan att behöva köpa ett dyrt kit.
Att bara montera ett Dynojetkit utan att köra hojen i bänk är rena gissningsleken. Det kan till och med bli sämre om du har otur.
Men lyssna nu: Du har alltså bänkat hojen för att få reda på effekten. Istället för att montera "Dyno steg 1" kunde du bett att dom monterade större originalmunstycken och fått exakt lika mycket effekt! Fantastiskt va!! Dom pengarna som "dyno steg 1" kostade är bortkastade! Originalmunstycken kostar en bråkdel, har du tur kan tom verkstaden ta dina gamla i inbyte så kostar delarna gratisDanny78 skrev:Har en zx7r den lämnar 119.4 på slangen med myzzy system o dyno steg 1 så de kan ju inte va helt bortkastade pengar.... (122 org i motor)
Nr:18 skrev:Men den skillnaden kan du få fram med originalmunstycken oxå! Dynojet är inga mirakel, bara nya munstycken och nålar.
hp skrev:För en "normal" gatåkare är en förarkurs på bana ett mycket effektivare sätt att få hojen att gå fortare än att köpa dyra munstycken som kanske inte passar.
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |
|
|
|
Bridgestone lanserar nytt sportdäck
Bridgestone har presenterat... |
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |