Dynojetkit

Firefighter

tokiga masar
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Björbo
Hoj
R1
Någon här som e haj på och montera ett sånt på en -00 R1 ....

törs fan inte ge mig in o pilla på det själv

:huvet
 
Det är inte så svårt som det må hända låta. Du lossar tanken. Skruvar lite på förgasargummiskruvarna under förgasara så de är lite lösa, sen drar du lossa (vickar) förgasarna. Vänder upp och ner på skiten sen är de bara o börja skruva. Du behöver inte vara så speciellt händig, bara du vet vad du gör (går det ihop?).

Annars låt en vän göra det åt dig. bjussa han på donken eller nån mat för besväret.
 
inte speciellt händig bara du vet vad du gör, hehe är ju tvärsom här ...är ganska händig men har ingen jävla aning om hur man gör d där :confused: :confused: :confused: :confused:
 
Varför vill du montera ett Dynojet-kit på en redan så vass hoj? Du kommer inte att märka någon större förbättring. Lägg pengarna på bensin istället eller en injustering i bromsbänk... ;)
 
hp skrev:
Varför vill du montera ett Dynojet-kit på en redan så vass hoj? Du kommer inte att märka någon större förbättring. Lägg pengarna på bensin istället eller en injustering i bromsbänk... ;)


Menar du allvar.... det blir alltså ingen skillnad :confused:
 
Jag kan ju säga att jag märker en jävla skillnad på min hoj i alla fall.
dynojet ska kompletteras med minst slip-on och effektfilter för bra effekt.
Ca 10 hästar ska det ge tillsammans sägs det, men varierar mycket från hoj till hoj.

Ett råd: Be en auktoriserad verkstad sätta på det!!!!
Det e inte så dyrt och då blir inställningarna bra. Blir dom inte bra så kan det ge +-0 hk eller t om bli sämre.
 
yonsson skrev:
Jag kan ju säga att jag märker en jävla skillnad på min hoj i alla fall.
dynojet ska kompletteras med minst slip-on och effektfilter för bra effekt.
Ca 10 hästar ska det ge tillsammans sägs det, men varierar mycket från hoj till hoj.

Ett råd: Be en auktoriserad verkstad sätta på det!!!!
Det e inte så dyrt och då blir inställningarna bra. Blir dom inte bra så kan det ge +-0 hk eller t om bli sämre.
Men den skillnaden kan du få fram med originalmunstycken oxå! Dynojet är inga mirakel, bara nya munstycken och nålar.
 
som jag fattat d hela så är ju ett dynojet bara lite finlir av bränsle o luft

man tänjer lite på gränserna så att säga.....

rätta mig om jag har fel eller
 
Firefighter skrev:
som jag fattat d hela så är ju ett dynojet bara lite finlir av bränsle o luft

man tänjer lite på gränserna så att säga.....

rätta mig om jag har fel eller
Ja, så kan man sammanfatta det. Man kan lika gärna finlira med orginalnålar och munstycken utan att behöva köpa ett dyrt kit.

Att bara montera ett Dynojetkit utan att köra hojen i bänk är rena gissningsleken. Det kan till och med bli sämre om du har otur.

Ett tips är att läsa min signatur nedan så ser du vad jag tycker om det hela... :) :)
 
Last edited:
hp skrev:
Ja, så kan man sammanfatta det. Man kan lika gärna finlira med orginalnålar och munstycken utan att behöva köpa ett dyrt kit.

Att bara montera ett Dynojetkit utan att köra hojen i bänk är rena gissningsleken. Det kan till och med bli sämre om du har otur.

Ett tips är att läsa min signatur nedan så ser du vad jag tycker om det hela... :) :)


med andra ord så är det en bromsning som gäller

:tummenupp
 
yonsson skrev:
Jag kan ju säga att jag märker en jävla skillnad på min hoj i alla fall.
dynojet ska kompletteras med minst slip-on och effektfilter för bra effekt.
Ca 10 hästar ska det ge tillsammans sägs det, men varierar mycket från hoj till hoj.

Ett råd: Be en auktoriserad verkstad sätta på det!!!!
Det e inte så dyrt och då blir inställningarna bra. Blir dom inte bra så kan det ge +-0 hk eller t om bli sämre.

Nja men bara slipon,KN och dynojetkit är det nog svårt att hitta 10 hästar skulle jag tro.
Däremot om det handlar om helsystem så är det annat.Jag fick ut 11 hästar på bakhjulet med Akrapovic helsystem,dynojetkit,KN filter,öppnad filterburk o så givetviss bänkkörning .
 
hp skrev:
Man kan lika gärna finlira med orginalnålar och munstycken utan att behöva köpa ett dyrt kit.
Att bara montera ett Dynojetkit utan att köra hojen i bänk är rena gissningsleken. Det kan till och med bli sämre om du har otur.

Bra svar. Detta har varit uppe i många trådar, kolla vad t.ex Anders Brink anser om Dyno jet: Bortkastade pengar på grejer som snabbt slits ut.
 
Har en zx7r den lämnar 119.4 på slangen med myzzy system o dyno steg 1 så de kan ju inte va helt bortkastade pengar.... (122 org i motor)
 
Danny78 skrev:
Har en zx7r den lämnar 119.4 på slangen med myzzy system o dyno steg 1 så de kan ju inte va helt bortkastade pengar.... (122 org i motor)
Men lyssna nu: Du har alltså bänkat hojen för att få reda på effekten. Istället för att montera "Dyno steg 1" kunde du bett att dom monterade större originalmunstycken och fått exakt lika mycket effekt! Fantastiskt va!! Dom pengarna som "dyno steg 1" kostade är bortkastade! Originalmunstycken kostar en bråkdel, har du tur kan tom verkstaden ta dina gamla i inbyte så kostar delarna gratis :tummenupp
 
För en "normal" gatåkare är en förarkurs på bana ett mycket effektivare sätt att få hojen att gå fortare än att köpa dyra munstycken som kanske inte passar.
 
Nr:18 skrev:
Men den skillnaden kan du få fram med originalmunstycken oxå! Dynojet är inga mirakel, bara nya munstycken och nålar.

Som sagt. Det beror ju på hur hojen e inställd orginal.
På min hoj gjorde det stor skillnad i alla fall. Den e tydligen snålt inställd orginal. En R1:a e väl knappast snålt inställd från början.
 
hp skrev:
För en "normal" gatåkare är en förarkurs på bana ett mycket effektivare sätt att få hojen att gå fortare än att köpa dyra munstycken som kanske inte passar.


Axxar den bättre rakt fram om man går en förarkurs :confused: :confused:

Bara undrar
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top