Duktiga fordonselreparatörer i Sthlmstrakten efterlyses

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Om man vill ha en startmotor för MC reparerad/restaurerad i sthlms län, finns det här någon/några som skulle vilja rekommendera en skicklig dylik för mig?

Ska höra av mig till båda två. Har sett namnen nämnda tidigare på betrodda platser.
Gracias muchachos!

Edit:
Följdfråga: jordar startmotorn via motorblocket? Tänkte mest om jag skulle prova dra runt den lite nu när den så geschwint är frikopplad.
Ducati monster 900 årsm 96, evig följetong.

Last edited:
Edit:
Följdfråga: jordar startmotorn via motorblocket? Tänkte mest om jag skulle prova dra runt den lite nu när den så geschwint är frikopplad.
Ducati monster 900 årsm 96, evig följetong.
Normalt så är det så, så en startkabel till skruvfäste från blocket borde fungera, det kan hoppa lite när/om det snurrar i gång, så håll ordentligt.

Vad sitter där för startmotor? Bos ch eller Mitsuba?

Nippon Denso :näsblod

För övrigt så är det nog inte något fel på startmotorn. Motorn vreds inte runt när jag skulle starta. Samma känsla som när man ska tackla någon som är allt för stadig. Knackade till startmotorn ( hittade inte solenoiden i morgonyrseln) och då gav den ifrån sig ett svirrande ljud. Därför jag misstänkte startmotorn snarare än solenoiden. Har beställt ny solenoid nu.

Jag har testat startmotorn nu när den är lös och då snurrar den på så fint. Jag kände dock av ett axialglapp när jag vred och vände på startmotorn. Öppnade upp den och kände på kullagret men det var stumt axiellt. Kanske lagersätet eller bara ett normalglapp? Lämnar in den för genomgång på måndag iaf. Lika bra att ha det gjort när man ändå är och rotar i möget :)

Last edited:
Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...