duccesäljare självupptagna divor?

Hmmm ... svår fråga det där ... klockan e 01:43 å moralen säger att jag borde sova nu så jag man hålla en bra kurs imorrn för kunden ... hjärtat säger att det e skitsamma ... en bra rom e alltid gott å värt eventuella problem imorrn
Fast jag måste oavsett kvällens aktiviteter erkänna att jag inte förstod sandstreams svar om första gången ... shit, jag e båda gammal å dum ...

Pejo skrev:
Är det en förklaring eller en ursäkt? :)

kiko skrev:
Första gången? Oki, jag sitter å e full i Manilla men jag hängde inte med i den tankegången...

För att vara en cool kille måste man åtminstone dubbelcitera :rolleyes:

kiko skrev:
Första gången? Oki, jag sitter å e full i Manilla men jag hängde inte med i den tankegången...

kiko skrev:

Å jag trippelciterar, ergo jag är cool ;-)

För övrigt är jag benägen att hålla med om att duccesäljare kan vara j-igt kontsiga att ha att göra med, vet inte vad som fattas dom... Biscaya är dock kanon!

sandstream skrev:
Det är nog du som är skitkänslig, kanske för att du gått på myten? :D

:) Smilet innanför hjälmen är inte en myt utan ett fullkomligt faktum :)

Farbrordane skrev:
jag råkade ut för liknande hos claessons i bromölla men här hade dopm hojen hemma men jag fick inte provköra å han var inte speciellt intresserad av att prata med mig över huvud taget rätt att jag precis köppt en splitter ny hoj av han
Känner igen det där med i stort sätt alla som har erfarenheter av Claessons.. Mer nonchalanta och slöa säljare får man leta efter! Jag kör hellre 3 mil extra till Olofström och hälsar på Oves Motor, trevligare bemötande och service får man leta efter :tummenupp

Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
Sanslöst... sitter just nu på ett hotell i Alingsås och drömmer om min Ducce hemma i garaget åsså ligger Biscaya bara ett stenkast härifrån! Tur att man inte har brått hem imorgon. Tror det blir en liten omväg.... :tungan
Sanslöst. Sova på hotell i Alingsås. Antar att du är här i buisness och inte på semester :hihi

Tycker absolut att du ska titta förbi hos dom.

CJ900RR skrev:
Sanslöst. Sova på hotell i Alingsås. Antar att du är här i buisness och inte på semester :hihi

Tycker absolut att du ska titta förbi hos dom.
You bet.... kan väl tänka mig 100 andra bättre ställen att övernatta på. Manilla lät inte fel. :) Ska denofotivt titta in om Biscaya imorgon.

kiko skrev:
Måste erkänna att jag blir lite fundersam, varit inne hos Ducce Sthlm en jävla massa gånger å de har varit hur schyssta som helst. Pratat ducce med dem i timtal å inget problem å få pris på varken delar eller service. Tillbringade 2 timmar där i höstas å jagade renoveringssats till bromsok som de inte ens sålde utan problem utan att de visade minsta antydan till ointresse.

Kanske kan vara skillnad mot dig som Bonnie-åkare å mig då jag redan kommer in med en Ducce med extra allt!? Jag e redan körd medan dig får de kämpa lite för övervinna? Dunno ... fast det e alltid väldigt intressant å höra om olika åsikter om lika handlare.

Jag har också bara positiva erfarenheter av ducati sthlm. Första gången
vi var in så fick vi provköra. Dom plockade fram priser på effektsystem utan
knot. Dom kommer tom ihåg att jag inte åker ducce (min sambo som gör).
Dom kanske hade en dålig dag när du var inne eller också så gav du inte
ett tillräckligt seriöst intryck.

kiko skrev:
Fast jag måste oavsett kvällens aktiviteter erkänna att jag inte förstod sandstreams svar om första gången ... shit, jag e båda gammal å dum ...
Man ska inte spela när man är full :fatta!

Man brukar läsa uppifrån och ner och man skriver sin text EFTER det man citerar, inte före.

Gå och lägg dig nu :pannkyss

Jag kan intyga att Halmstad Gustav är rena skämtet.

Räkna med minst 30 min väntetid oavsett vad det gäller. Sen får du ställa en fråga medans säljarna återgår till den förra kunden igen. Hopplöst. Den enda som är någorlunda schysst är den unge killen (Markus) men resten är h e l t hopplösa.

De skulle skadebesikta min hoj i sommras och jag var där 2 ggr i vecka o frågade om de ringt f-bolaget och om f-bol vatt förbi o tittat på min hoj. Efter 3 veckor (dvs 6 besök gånger minst 30 min väntan) ringde jag mitt bolag själv. De hade kört förbi precis utanför Halmstad Gustav 11 (!!!!!) ggr de 3 sista veckorna. Hade HG bara ringt hade de kollat på den för länge sen. :död :död :död :död :död Merjobb eller vad!?! Nej, fy fan asso.

Om den här tråden hade handlat om hur svårt det är att sälja sin Ducati så hade jag nog förstått era problem, men hur i helvete kan det vara problem att köpa?
Har ni provat med att betala för vad ni köper?

Beträffande service så är det så enkelt att kan man inte serva sin Ducati själv så skall man heller inte ha någon!

Fist Woman skrev:
Beträffande service så är det så enkelt att kan man inte serva sin Ducati själv så skall man heller inte ha någon!
Hoppsan vilken brandfackla. Du är väl medveten om att det gör typ 90% av Ducatiägarna ovärdiga att ha en sån hoj?

Fist Woman skrev:
Det var ju en jälvigt givande åsikt måste jag säga. :rolleyes:
Dålig service är knappast märkesbundet utan bolagsbudet. Dålig personal = dålig firma = dålig service.

Tyvärr är många som arbetar på mc-firmor mer intresserade av att sluta för dagen så de själva kan få köra lite hoj än sugna på att ta hand om sina kunder.
Hatar känslan av att man ska vara tacksam för att man är deras kund. Den attityden har jag mött på många ställen. Går man till en vanlig affär och säger att man kan köpa samma vara för 500:- billigare tvärs över gatan så är de villiga att prata rabatter, men i en mc-butik så rycker dom på axlarna och går och tar en kopp kaffe.

yonsson skrev:
Tyvärr är många som arbetar på mc-firmor mer intresserade av att sluta för dagen så de själva kan få köra lite hoj än sugna på att ta hand om sina kunder. Hatar känslan av att man ska vara tacksam för att man är deras kund. Den attityden har jag mött på många ställen. Går man till en vanlig affär och säger att man kan köpa samma vara för 500:- billigare tvärs över gatan så är de villiga att prata rabatter, men i en mc-butik så rycker dom på axlarna och går och tar en kopp kaffe.
Ungefär samma intryck jag har fått av de flesta mc-firmor.
Nästan så man bli sugen på att starta en egen för att visa hur det ska gå till :D

Fist Woman skrev:

Självmål!! :lol

HAHA, detta var ett PERFEKT uttalande av dig.
Igen!

Detta innebär att huvuddelen av Ducatiägarna kan gjuta in sin hoj i ett betongblock och dumpa det i Landsortsdjupet!
Ett sånt självmål! *mys*

Edit: Ser att Victor hann före... hahaha, skrattar fortfarande... :rofl

sandstream skrev:
Ungefär samma intryck jag har fått av de flesta mc-firmor.
Nästan så man bli sugen på att starta en egen för att visa hur det ska gå till :D
Gör det. Tyvärr är det väl så att du får välja mellan att anställa folk med teknisk kunnighet och mekarhänder som är totalt oprofessionella eller tillmötesgående personer som tar 100 år på sig att fixa sånt som dom itne förstår sig på.

Tackar vet jag Ci's i Jönköping. Folk som kan meka i rummet brevid och en söt tjej som kan snacka omkull vem som helst och sälja vad som helst bakom disken :D

Edit: Insåg precis hur det kan feltolkas :hihi

Fist Woman skrev:
Gäller det bara Ducati eller?

Dr.Bike skrev:
Självmål!! :lol

HAHA, detta var ett PERFEKT uttalande av dig.
Igen!

Detta innebär att huvuddelen av Ducatiägarna kan gjuta in sin hoj i ett betongblock och dumpa det i Landsortsdjupet!
Ett sånt självmål! *mys*

Edit: Ser att Victor hann före... hahaha, skrattar fortfarande... :rofl

Självmål, tja kanske det, förmodar att du avser något slags felaktigt beteende i någon slags bollsport, erkänner att jag inte hajar ett smack.

Nu är ju inte jag någon representant för sveriges Ducatiåkare om du nu trodde det, jag precis som du, bara ett självutnämt universalgeni.

Victor skrev:
Hoppsan vilken brandfackla. Du är väl medveten om att det gör typ 90% av Ducatiägarna ovärdiga att ha en sån hoj?

Yupp.

Fist Woman skrev:
Självmål, tja kanske det, förmodar att du avser något slags felaktigt beteende i någon slags bollsport, erkänner att jag inte hajar ett smack.

Nu är ju inte jag någon representant för sveriges Ducatiåkare om du nu trodde det, jag precis som du, bara ett självutnämt universalgeni.

Det förtar inte min glädje över att ditt uttalande raderade marknaden för Ducati i ett enda svep! För vilka blir spekulanterna om alla som nu är intresserade, men inte FÅR ha en för de inte kan meka, måste göra sig av med hojen, och de som KAN behåller.
De intresserade spekulanter som inte har en men KAN meka torde vara lätträknade i förhållande till hur många hojar som blir till salu!
I sanning en spännande tanke! ;)

Bonnie! Du kan väl meka!!? :lol

Fist Woman skrev:
Vilken tur. Blev lite orolig där.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...