duccesäljare självupptagna divor?

Måste erkänna att jag blir lite fundersam, varit inne hos Ducce Sthlm en jävla massa gånger å de har varit hur schyssta som helst. Pratat ducce med dem i timtal å inget problem å få pris på varken delar eller service. Tillbringade 2 timmar där i höstas å jagade renoveringssats till bromsok som de inte ens sålde utan problem utan att de visade minsta antydan till ointresse.

Kanske kan vara skillnad mot dig som Bonnie-åkare å mig då jag redan kommer in med en Ducce med extra allt!? Jag e redan körd medan dig får de kämpa lite för övervinna? Dunno ... fast det e alltid väldigt intressant å höra om olika åsikter om lika handlare.

Bonnie skrev:
Personalen är sjyst, verkstadskillarna är väldigt bra. Mycket intressanta diskussioner, inga problem att få provköra.

Vi kan diskutera mitt besök i duccefabriken hur länge som helst. Alla blir lyriska och är entusiastiska.

Duccebutik 2 också väldigt lyrisk över ducce.

Å det kommer från killen som e pseudo-MotoGP-freak (snacka om å gå på myten, om man nu inte vill hylla Valmers i varje inlägg) :tungan
Jag kan i varje fall ursäkta mig med att jag enbart köper hoj med hjärtat å skiter högaktningsfullt i vad Bike's MasterBike test säger om alla nya plast-järn å dess varvtider ... hehehe :tungan

sandstream skrev:
Frågan är hur många de skulle sälja då...
Det är nog du som är skitkänslig, kanske för att du gått på myten? :D

Biscaya, ItalianBikecenter och Ducati Sthlm som vi har haft att göra med har bara varit trevliga mot oss :tummenupp

kiko skrev:
Jag kan i varje fall ursäkta mig med att jag enbart köper hoj med hjärtat å skiter högaktningsfullt i vad Bike's MasterBike test säger om alla nya plast-järn å dess varvtider ... hehehe :tungan
Till Sandstreams försvar måste jag säga att han också skiter i MasterBikes tider. :mattias :hihi

kiko skrev:

Japsåkare vettu, tabellonanister hela bunten...

CJ900RR skrev:
Grabbarna på Biscaya är hur schyssta som helst och service-inriktade.

Ska jag kolla upp.

Servade på Sulas i Flen tidigare, mycket sjysta, blev skickad till Sulas Uppsala för att hämta nya (beggade) hojen. Levererades med tomt batteri, tog två timmar för dem att fixa, väldigt personberoende... mecken trodde jag lämnat in den på service och undrade varför jag inte skött mitt batteri och underhållsladdat det... sedan fattade han att jag var nya ägaren... då fick jag ett nytt laddat batteri... :hihi

Joo, det e nog sant faktiskt ... behövde något riktigt "lumpet" å skylla på honom bara ;)

Neutral skrev:
Till Sandstreams försvar måste jag säga att han också skiter i MasterBikes tider. :mattias :hihi

Per på Ducati i Luleå är en mycket trevlig och servicevänlig människa. Köpte ny 749 där ifjol, hade lite problem med den. Fick alltid god service och lånehoj 999. Hans egen.

kiko skrev:
Kanske kan vara skillnad mot dig som Bonnie-åkare å mig då jag redan kommer in med en Ducce med extra allt!? Jag e redan körd medan dig får de kämpa lite för övervinna? Dunno ... fast det e alltid väldigt intressant å höra om olika åsikter om lika handlare.

Jag är redan frälst! Jag köper hela paketet med överlägsna vägegenskaper, unik design och härligt ljud. :Bugar

Kanske jag ska byta stil och fråga om kvalitet och duccefabrikens ekonomi :hihi

Monster s2r 1000, röd, vad säger man, helt otroligt snygg :tummenupp

Du kan alltid få låna min Ducce å åka dit på om det kan få dem på bättre humör för eventuella affärer ;)

Bonnie skrev:
Jag är redan frälst! Jag köper hela paketet med överlägsna vägegenskaper, unik design och härligt ljud. :Bugar

Kanske jag ska byta stil och fråga om kvalitet och duccefabrikens ekonomi :hihi

Monster s2r 1000, röd, vad säger man, helt otroligt snygg :tummenupp

CJ900RR skrev:
Välkommen till Alingsås :tummenupp

Samma anledning som att dom har kunder i från hela Europa (butiken ligger i en lada ca 1 mil utanför stan och jag har fått beskriva/visa vägen för allt möjligt folk otaliga ggr)...

Men ett tips i alla fall är att du ringer dom först och talar om vad du vill. Besök även Biscaya.com (låt inte den fula designen på hemsidan avskräcka dig)...

Lycka till!
Sanslöst... sitter just nu på ett hotell i Alingsås och drömmer om min Ducce hemma i garaget åsså ligger Biscaya bara ett stenkast härifrån! Tur att man inte har brått hem imorgon. Tror det blir en liten omväg.... :tungan

@sandstreamern... sluta vara så envis o prova en Ducce till sommaren. Vem vet. Det kan ju t.o.m vara kul. :D

kiko skrev:
Å det kommer från killen som e pseudo-MotoGP-freak (snacka om å gå på myten, om man nu inte vill hylla Valmers i varje inlägg) :tungan
Jag kan iaf citera andras inlägg utan att se ut som att jag är här första gången :lol

Maverick_ou812 skrev:
@sandstreamern... sluta vara så envis o prova en Ducce till sommaren. Vem vet. Det kan ju t.o.m vara kul. :D
Klart jag ska! :)

Första gången? Oki, jag sitter å e full i Manilla men jag hängde inte med i den tankegången...

sandstream skrev:
Jag kan iaf citera andras inlägg utan att se ut som att jag är här första gången :lol

Klart jag ska! :)

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back