Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.
Triggerhappy skrev:
2530474 Jag är testsugen...det brukar gå bra :näsblod när jag kör andras hojar :rolleyes:

Jag kan dra 3 av mina tändhattar så du inte rammlar av....:D

Tack, det vore bra.. Jag är bara van med mina 100.. :)
Min egen är redan skrapad, så det spelar ingen roll.:huvet

Bingo skrev:
2530470 Jepp, hatgränsen går inte mellan olika märken utan mellan olika kubik. Vi som fattar nåt kör 750 :fakta

Edit: och vi hatar fjollorna som kör 1000 cc:mad:

Precis!:D

Zee skrev:
2530505 Precis! SDK right up the alley. :hih I varje lösnummer av klubbtidningen har de ett italienskt recept och alla reportage avslutas med "ciao."
Jag råkade surfa vilse en gång för längesedan och kom in på en svensk Ducati-sajt, tror det var Ducce-klubben, och höll på att dö av garv när jag såg deras tafatta försök att verka italienska :rofl

amullo skrev:
Min egen är redan skrapad, så det spelar ingen roll.:huvet
Då kan du hugga tag i mig på nästa bankörning som vi båda besöker så bytlånas vi :tummenupp

Last edited:
Zee skrev:
2530505 Precis! SDK right up the alley. :hih I varje lösnummer av klubbtidningen har de ett italienskt recept och alla reportage avslutas med "ciao."

Vi jappsåkare kanske ska ha Sákeprovarkvällar, sushi slice n'dice survivalkit i cutsen ovanpå kaststjärnorna som ligger i verkstadslådan (vad ska man med verktyg till, hojen går ju endå aldrig sönder), köra med pannband utanpå hjälmen samt ha minisamurajsmörknivar på frukostbordet eftersom vi kör jappshojar. :martialar Glöm sen inte att istället fär "hej" hälsar vi på varandra med "haiii!" i lätt framåtlutande pose med armarna längs med kroppen.

Ovanpå allt ska vi alltid hävda att våra hojar aldrig går isönder samt att de har en ninjasjäl. The spirit within, ni vet. Jodåsatt.

Haii! :buga

/NinjaZee San

Men det där funkar ju inte, vi har ju ingen MYT att gräva in i...det är bara ni och HD åkare som e så jäkla fanatiska så ni köper nyckelringar för 200:- och känner er NÖJDA över att kunna glassa med skiten.

Seriöst, en framstänka med en vit rand på med DP märke på kartongen är ju lika mycket värt för er som en kromad keps till hd åkarens framlykta....ni är i klartext framtidens HD åkare...ni är de lättledda, ni är livets ord...ni är en jäkla sekt hänförda av en dvärg som heter Loris !!!

Vi springer inte runt å låtsas vara italienska och utbyter sushi recept... Vi åker hoj utan dräggel tjafset !!

Last edited:
sandstream skrev:
2530496 Onekligen en intressant fundering men företagens respektive vinster borde väl visa vilket pris som är det rätta?

Rätt, men Japanerna har en samanhållning i samhället som inte likanar det i västvärlden. Jag tänker på det samarbete som finns mellan japansk industri, universitet och banker mm. Vill man ta markanadsandelar sänker man priserna, skulle de kunna tänkas resonera. I dag är det förstås så att tex Yamaha tillverkar ganska många motorcyklar. Det kan betyda lägre pris per tillverkad motorcykel.

sandstream skrev:
2530231 Jag skulle gärna svara men att argumentera med dig är som att diskutera med en 5-åring som inte vill lyssna :rolleyes:
Kolla Bolliboma som din mamma spelade in i går så kan vi vuxna fortsätta att diskutera på en civiliserad nivå :tummenupp

Det har ju du visat tidigare i tråden..., där du ändrat inlägg för att det kanske inte var tillräckligt civiliserat :D

Och..., vaaaa är du fortfarande kvar i tråden..., du har ju fått reda på att din sk. Ducatimyt inte är en myt...:hihi

sandstream skrev:
2530529 Jag råkade surfa vilse en gång för längesedan och kom in på en svensk Ducati-sajt, tror det var Ducce-klubben, och höll på att dö av garv när jag såg deras tafatta försök att verka italienska :rofl

Ja, det är sorgligt att se...

Tur att det andra Italienska märken som tillverkar RIKTIGa sporthojar. Motorer med rätt känsla, kvalitet, ljud och prisbild!

Jag talar självklart om Moto Guzzi!
BASTA!

sandstream skrev:
2530466 Du påminner mer och mer om en religös fanatiker :hihi

just det glömde ju - och åter igen har du inget svar på tal när det gäller de sakerna jag nämner. SOM är de grundläggande i den här något off topic tråd. Men du är så , ursäkta japanskan, jävla fyrkantig att du inte inser det...

Själv har jag ägt 3 stycken Gixxers och var lite lagom nöjd - hur många duccar har du kört eller ägt för att få de preferenser du har idag?

(jorå så atte de går bra för Suzuki i MOTO GP)

Triggerhappy skrev:
2530501 1: Du är ju jappsare.....vad håller du på med ?
2: Hur tänkte du nu med ditt inlägg? Jappsen är ofattbart prisvärda och italienarna ligger mer marknadsmässigt rätt i pris eftersom de utvecklat så banbrytande hojar ?

Japp, det är så jag menar, de japanska hojarna är ofattbart prisvärda! Det är ju rena rean i förhållande till vad man får!

sandstream skrev:
2530529Då kan du hugga tag i mig på nästa bankörning som vi båda besöker så bytlånas vi :tummenupp

Fine.. Låter som en plan.. Kan du också dra ur tre tändhattar? Då kan jag ju dessutom klaga på att det bara var marginellt mer tryck än i min egna!:D

Här är bild på mig o min så ser du mig så hälsa gärna!:)
http://www.sporthoj.com/gallery/uploaded/525/desktop.jpg

Jag brukar vara på SDK´s körningar, samt på Racingworld (Stefan Magnusson) samt några andra. Dock inte actionpics (ruggigt dålig erfarenhet den enda gång jag åkte där.. kan ju varit en isolerad händelse)

Ducati for life skrev:
2530216att du oooorkar bry dig såååå mkt. Hur du än vrider och vänder på det kommer det finnas folk som är villiga att betala det lilla extra för att få känna det lilla extra.

En Ducati byggs tex när den beställs - så andrahandsvärde kommer naturligtvis vara något högre eftersom det finns färre hojjar på marknaden.

Allt är inte prestanda, det är så jävla mkt mer än det. Som sagt varför ha en Rolex när du kan köpa en Swatch, det är ju i princip samma urverk.

Ge dig, lägg ner, kör din mängdhoj le och va gla så är vi som kör ett smalare märke glada på vårt håll.

Ja just det - det går bra för Suzuki i MOTO GP och i Superbike vinner bara japsen....

NOT! :arsele

Svenska sjukan.......;)

Dr. Guzzi skrev:
2530547 Ja, det är sorgligt att se...

Tur att det andra Italienska märken som tillverkar RIKTIGa sporthojar. Motorer med rätt känsla, kvalitet, ljud och prisbild!

Jag talar självklart om Moto Guzzi!
BASTA!

PASTA menar du? Sorry, jag kunde inte låta bli :lol

Ducati for life skrev:
2530556 just det glömde ju - och åter igen har du inget svar på tal när det gäller de sakerna jag nämner. SOM är de grundläggande i den här något off topic tråd. Men du är så , ursäkta japanskan, jävla fyrkantig att du inte inser det...

Själv har jag ägt 3 stycken Gixxers och var lite lagom nöjd - hur många duccar har du kört eller ägt för att få de preferenser du har idag?

Inse att vi som kör Ducati fåååår inte vara nöjda med vårt val..., utan måste påtvingat förklara varför vi valt just den hojen:fakta

Ducati for life skrev:

Vad har det med denna diskussionen att göra?

Eller du menar att Duccar är bättre hojar för att Ducati har framgångar i MotoGP?

Ducati for life skrev:
2530556 just det glömde ju - och åter igen har du inget svar på tal när det gäller de sakerna jag nämner. SOM är de grundläggande i den här något off topic tråd.
Men snälla lilla vännen, du har ju missat allt jag skrivit hittills så varför ska jag besvära mig med att ge dig svar ännu en gång?

Okej, du får en chans till, jag är på hyffsat humör idag.
Skriv ner dina frågor och numrera dem så ska jag besvara dem inom kort :tummenupp

Triggerhappy skrev:
2530535
Vi springer inte runt å låtsas vara italienska och utbyter sushi recept...

Det vore schizofrent...
:krafsarmedenafotenigruset

Edit: Ni får klara mig utan mig en stund men jag ser fram mot de 47 sidor som tillkommit när jag är hemma om ca: en timme.
Ska sända lite radio nu, leve Berlusconi!

Last edited:
Ducati handlar bara om attityd!
Om jag inte var så lat med crollen skulle jag ha en Ducati Scrambler istället, och det skulle se ut så här, fattar ni skillnaden riskokarmiffon?!? Det är attityd!

Med sh tröja och luva såklart.

DucatiScrambler.jpg

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025