Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.
sandstream skrev:
2530369 Jag menar tvärtom att de gör bra hojar men att de kostar på tok för mycket i förhållande till vad man får för pengarna (och då är själen, känslan eller vad man nu vill kalla det inte medräknad).

Ska du få ekonomi i detta får du göra som HD och ducce, bygga upp märkeskänslan, sälja mycket tillbehör och nischa dig. Att sedan en del ägare av vissa modeller med väldigt liten försäljning hävdar att de åker omkring på världens snabbaste kurvhojar blir väl lite grädde på moset.

Ducce idag är monster/retro/st och multistrada. Sedan ett fåtal sk sporthojar som inte har den minsta likhet med det som ducce piskar banorna med.

Nogger skrev:
2530434 ....satan va jag har skrattat i denna tråd, ! Det roliga är att jag tror att dom flesta som kör japs härinne skiter fullständigt i vad "NI" sitter på för rörhögar och hur mkt grappa med grabbarna ni får i er och vilka fabriker ni varit på och hälsat på både döva och blinda förare mm.....

Det som är så härligt tacksamt är att ni försvarar era maskiner med näbbar och klor (beundransvärt) för det här är blodigt allvar för en del av er, man skymfar inte en rörhög ostraffat :D

Hoppas ni ngn gång vågar klivet upp och sätta er på en japs modell nyare..
vice versa tror jag många susamahondakaki förare lätt ställer upp på bara för att än en gång få känslan av att ha gjort rätt val...

KÖR SNYGGT allihopa....... :pannkyss

Försvara och försvara (inte alls i försvarsställning:D) jag tycker tråden har blivit skoj att titta i!

Jag har erbjudit körbyte med ägare av modern rad4 åkare så vi kan undersöka varandras grejer.:yoparty

Erbjudandet står kvar.:)

amullo skrev:
2530405 Hur menar du att den inte skulle vara "bättre".. Bättre på vadå? Effekt?
Jag skulle egentligen gå in i en lång harang av känsla, passion och annat här. Men jag håller mig saklig. Jag föll för två saker. Ljudet och utseendet. Var det effekt jag var ute efter skulle jag köpt en R1 (som var värst "då"). Men jag gilade inte designen. eller sittkomforten. eller kopplingen. eller bromsarna. eller försäkringspremien.
Jag lägger ingen vikt vid vad en Ducati-ägare menar med bättre eftersom jag vet att det inte stämmer i samma prisklass och det är det som räknas för mig.
Att jämföra äpplen och päron är ju inget vidare.
amullo skrev:
Tack.. De flesta av oss anser oss nog inte "förmer" än förare av japs hojar.
Du brukar inte svamla om själ och annat tjafs utan står för ditt val och det respekterar jag i allra högsta grad :tummenupp
amullo skrev:
Inte? Skall vi söka lite? Jag kan påminna mig kommentarer som dålig kvalitet, går sönder ofta, ståendes efter vägen osv. Har jag fel?
Ja, sök gärna och hitta ett inlägg där jag skrivit att Ducati är dåliga.
Jag väntar ivrigt!

amullo skrev:
2530405

Tack.. De flesta av oss anser oss nog inte "förmer" än förare av japs hojar.

Tala för dig själv.

Nogger skrev:
2530434
vice versa tror jag många susamahondakaki förare lätt ställer upp på bara för att än en gång få känslan av att ha gjort rätt val...

Sådär säger du bara för att du vill provköra en Ducce, en riktig hoj. :pannkyss

Nogger skrev:
2530434 ....satan va jag har skrattat i denna tråd, ! Det roliga är att jag tror att dom flesta som kör japs härinne skiter fullständigt i vad "NI" sitter på för rörhögar och hur mkt grappa med grabbarna ni får i er och vilka fabriker ni varit på och hälsat på både döva och blinda förare mm.....

Det som är så härligt tacksamt är att ni försvarar era maskiner med näbbar och klor (beundransvärt) för det här är blodigt allvar för en del av er, man skymfar inte en rörhög ostraffat :D

KÖR SNYGGT allihopa....... :pannkyss

jag tror denna åsikt är ganska jämnviktig.
Vissa tar det blodigt, vissa skrattar, jag yrar bara om volvo..

3909-199644.jpg

Hoppas tråden lever läääänge... :)

amullo skrev:
2530368 Jag har besökt "min" fabrik.. Och blev förvånad. Jag trodde det skulle vara mer... Italienskt...

Vad gäller kamjusteringenså var min precis som det står i boken.. 100 resp. 106. Numera omställd (tack Tom) till 90 resp 106.

Seriöst, varför sulle jag vilja åka till japan å se en robot göra nått med precision i 1/1000mm...å sen sitta här å skrocka om själ å grejer.

Näe, tacka vet jag när jag slipper se Ichomito å andra svettiga testförare. Det är ju bara att skutta upp på sin prisvärda hoj och mosa ifrån alla överskattade spaggehojar med ett leende på läpparna.
:D

amullo skrev:
2530416 w00t!
Jag åker bara 748!! HAHAHAHAHA!! Det innebär att jag kan köra hoj! w00t!!
:D :D :D :D :D
Jepp, hatgränsen går inte mellan olika märken utan mellan olika kubik. Vi som fattar nåt kör 750 :fakta

Edit: och vi hatar fjollorna som kör 1000 cc:mad:

sandstream skrev:
2530369

Då har du missförstått mig, jag har aldrig någonsin påstått att Ducati gör dåliga hojar.
Jag menar tvärtom att de gör bra hojar men att de kostar på tok för mycket i förhållande till vad man får för pengarna (och då är själen, känslan eller vad man nu vill kalla det inte medräknad).

Det där var intressant! Frågan är egentligen vilken motorcykel som är "rätt" prissatt, den italienska eller den japanska? Titta på produktutvecklingen som japanerna har på sina cyklar. Jag tycker de japanska cyklarna verkar billiga. Det är kanske de italienska som är "rätt" prissatta och de japanska som är "fel" prissatta?

amullo skrev:
2530447 Försvara och försvara (inte alls i försvarsställning:D) jag tycker tråden har blivit skoj att titta i!

Jag har erbjudit körbyte med ägare av modern rad4 åkare så vi kan undersöka varandras grejer.:yoparty

Erbjudandet står kvar.:)

Jag är testsugen...det brukar gå bra :näsblod när jag kör andras hojar :rolleyes:

Jag kan dra 3 av mina tändhattar så du inte rammlar av....:D

Last edited:
Triggerhappy skrev:
2530465 Seriöst, varför sulle jag vilja åka till japan å se en robot göra nått med precision i 1/1000mm...å sen sitta här å skrocka om själ å grejer.
Näe, tacka vet jag när jag slipper se Ichomito å andra svettiga testförare. Det är ju bara att skutta upp på sin prisvärda hoj och mosa ifrån alla överskattade spaggehojar med ett leende på läpparna.
:D
:rofl

sandstream skrev:
2530466 Du påminner mer och mer om en religös fanatiker :hihi

yepp - hellre det än en i mängden :tummenupp

Nogger - jag är hedrad, jag blir citerad.... :tummenupp

hahahahaha... dagens bästa citat ... hahaha

Last edited:
PeGe skrev:
2530455 Tala för dig själv.

Sådär säger du bara för att du vill provköra en Ducce, en riktig hoj. :pannkyss

...saxat från ett tidigare inlägg från mig...: Ang Sandstream VS "Alla ducceåkare i världen" är jue underbart ! Han älskar och retas med spaggefantasterna... Provade en spagge förra året (996) och det va ett härligt chassi som bara blev stadigare jue mer man öste på Vet bara att jag saknade (obs saknade känslomässigt, inte NÖDVÄNDIGT) effekten från motorn i vissa lägen !

P.S Skulle dock aldrig få för mig och köpa en rörhög för så mkt pengar.....

Last edited:
Lill-Sivert skrev:
2530385 Jag undrar varför det ska snackas så mycket rejs hela tiden?
En twin hör hemma på landsvägen i lugn och ro, den ska inte stressas så att säga.

:D :D :D :D

The man, the myth is back!

WilleZL skrev:
2530473 Det där var intressant! Frågan är egentligen vilken motorcykel som är "rätt" prissatt, den italienska eller den japanska? Titta på produktutvecklingen som japanerna har på sina cyklar. Jag tycker de japanska cyklarna verkar billiga. Det är kanske de italienska som är "rätt" prissatta och de japanska som är "fel" prissatta?
Onekligen en intressant fundering men företagens respektive vinster borde väl visa vilket pris som är det rätta?

WilleZL skrev:
2530473 Det där var intressant! Frågan är egentligen vilken motorcykel som är "rätt" prissatt, den italienska eller den japanska? Titta på produktutvecklingen som japanerna har på sina cyklar. Jag tycker de japanska cyklarna verkar billiga. Det är kanske de italienska som är "rätt" prissatta och de japanska som är "fel" prissatta?

1: Du är ju jappsare.....vad håller du på med ?
2: Hur tänkte du nu med ditt inlägg? Jappsen är ofattbart prisvärda och italienarna ligger mer marknadsmässigt rätt i pris eftersom de utvecklat så banbrytande hojar ?

sandstream skrev:
2530389 Det är smått komiskt att se svenskar ta till sig den italienska kulturen på olika sätt bara för att de har köpt en produkt där ifrån :hihi

Precis! SDK right up the alley. :hihi I varje lösnummer av klubbtidningen har de ett italienskt recept och alla reportage avslutas med "ciao."

Vi jappsåkare kanske ska ha Sákeprovarkvällar, sushi slice n'dice survivalkit i cutsen ovanpå kaststjärnorna som ligger i verkstadslådan (vad ska man med verktyg till, hojen går ju endå aldrig sönder), köra med pannband utanpå hjälmen samt ha minisamurajsmörknivar på frukostbordet eftersom vi kör jappshojar. :martialar Glöm sen inte att istället fär "hej" hälsar vi på varandra med "haiii!" i lätt framåtlutande pose med armarna längs med kroppen.

Ovanpå allt ska vi alltid hävda att våra hojar aldrig går isönder samt att de har en ninjasjäl. The spirit within, ni vet. Jodåsatt.

Haii! :buga

/NinjaZee San

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Back