Ducati Scrambler-tråden

Nybörjare

Hej Jag är nu på forumet och håller just på att fixa MC kort. Jag har blivit grymt nyfiken på denna. Ni som har erfarenhet av Scramblern men kanske även av andra motorcyklar, känner ni att detta är en ok nybörjar alternativ. Kommer nog att använda motorcykeln mest för dagsturer och kortare ärenden. Jag är snart 50 så vi snackar mest gubbkörning :D

Hej Jag är nu på forumet och håller just på att fixa MC kort. Jag har blivit grymt nyfiken på denna. Ni som har erfarenhet av Scramblern men kanske även av andra motorcyklar, känner ni att detta är en ok nybörjar alternativ. Kommer nog att använda motorcykeln mest för dagsturer och kortare ärenden. Jag är snart 50 så vi snackar mest gubbkörning :D

Absolut, den är väldigt lättkörd och mycket underhållande även för någon med mer erfarenhet av hoj.

Gubbkörningen kan du fetglömma.
Så fort man sätter sig på denna hoj så är man 15 år igen.
Så jävla rolig övergödd moppe.

Skojigaste hojen jag har ägt, funkar bra till allt i princip.

Ja just det, jag närmar mig också 50.

Om det är någon som ser att det dyker upp ekerfäljar till salu så får ni gärna säga till.
Eller är det så att någon vill byta med mig? :hihi

Är det verkligen så dålig kvalitet på Ducati som det verkar vara? Finns filmer på YouTube som visar nya hojar som vägrar starta, har färgsläpp på motor och ram samt rost.

Är det verkligen så dålig kvalitet på Ducati som det verkar vara? Finns filmer på YouTube som visar nya hojar som vägrar starta, har färgsläpp på motor och ram samt rost.

Än så länge (en säsong) så har jag inte märkt av någon dålig kvalitét i jämförelse med andra hojar jag har haft.
Men det är ju så klart ingen Honda.

Hej,
Ny på här på Sporthoj, Ska köpa mig min första hoj till våren, gillar grymt utseendet på Ducati Scrambler. Kollade mc-mässan samt på Beviks i Linköping 2 dagar på raden. Det är så här att jag är 185 cm lång finns det risk att storleken på den kan bli ett problem, med tanke på att hojen att den ganska liten.

Annars har jag gjort så mycket rearsch jag kan både på youtube och läst allt jag kan hitta om den.

Hej,
Ny på här på Sporthoj, Ska köpa mig min första hoj till våren, gillar grymt utseendet på Ducati Scrambler. Kollade mc-mässan samt på Beviks i Linköping 2 dagar på raden. Det är så här att jag är 185 cm lång finns det risk att storleken på den kan bli ett problem, med tanke på att hojen att den ganska liten.

Annars har jag gjort så mycket rearsch jag kan både på youtube och läst allt jag kan hitta om den.

186 här, inga problem alls! Gbg - Oslo var inget konstigt ens med ryggsäck :)

Tack percis det svaret jag ville ha. Nu är det bara kortet och hojen kvar. Kommer stå inför ett svårt val, röd eller gul på min framtida Icon?:banana

Jag hade samma svåra val så jag köpte en FT istället :)

Bor det inga fler Scramblerägare här nere i skåne?

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...