Ducati Scrambler-tråden

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Öhlinare åkte på bak idag!
Blev en rejäl skillnad. Gungar lite väl mycket för min smak men det går ju att ställa.
Trist att det är så kallt nu, var -1,5 i morse när jag åkte till jobbet. Kändes rätt OK i början men efter 7mil så var jag jävligt frusen. Önskade att jag bett dem montera handtagsvärme med :lol
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Fan det blev uppskjutet till nästa vecka :( Sliponet har inte kommit än! Jag har aldrig i hela mitt liv sett fram emot att köpa en hoj lika mycket som en Ducati Scrambler :kär Jag kommer aldrig att sälja den!
Misstänker att det kommer att bli en enorm samlarvärde på dom.

- - - Updated - - -

Fan det blev uppskjutet till nästa vecka :( Sliponet har inte kommit än! Jag har aldrig i hela mitt liv sett fram emot att köpa en hoj lika mycket som en Ducati Scrambler :kär Jag kommer aldrig att sälja den!
Misstänker att det kommer att bli en enorm samlarvärde på dom.

- - - Updated - - -

Fan det blev uppskjutet till nästa vecka :( Sliponet har inte kommit än! Jag har aldrig i hela mitt liv sett fram emot att köpa en hoj lika mycket som en Ducati Scrambler :kär Jag kommer aldrig att sälja den!
Misstänker att det kommer att bli en enorm samlarvärde på dom.

Har du fått hojen?
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
3:e november...
Åh fan och säsongen är inte slut, lite småkyligt var det kanske men det var det värt.

Va fan vill jag då?
Jo jag ville bara dela med mig av lyckan jag känner varje gång jag kör min scrambler, helt klart den roligaste hojen jag har ägt.

Och har ni inte uppdaterat fjädringen bak än så borde ni verkligen satsa på det i vinter. Öhlinaren var en grymt bra investering.

SÅ DET SÅ.
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Var förbi Desmocenter idag och hämtade upp min original stötdämpare som jag lämnat där sen jag bytte.
Kan tipsa om att de har 20% rea i butiken och ett rack med tshirts och sånt på 50% rea.
Blev en gul scrambler tisha och så fick jag med mig en scrambler-isskrapa med! perfekt för snön som komma skall! :D
 

marowex

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
TTR 600 -98, Ducati Scrambler Icon -15
Var förbi Desmocenter idag och hämtade upp min original stötdämpare som jag lämnat där sen jag bytte.
Kan tipsa om att de har 20% rea i butiken och ett rack med tshirts och sånt på 50% rea.
Blev en gul scrambler tisha och så fick jag med mig en scrambler-isskrapa med! perfekt för snön som komma skall! :D

Tjena,

Vet du hur länge rean pågår?

// Magnus
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Såg att Rizoma släppt massa nya Scramblerdelar nu!
Blev direkt sugen på alu vindskyddet. Såg tyvärr ut som att man behöver flytta hastighetsmäteren. Men jag kan ha sett fel.
 

JpHenrik

Medlem
Gick med
16 Jun 2008
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Scrambler FT -16
View attachment 423963

Fick äntligen hem den här igår!

Blev så jäkla less på den ryckiga gasresponsen, poppandet ur avgasröret och den allmänt "snåla gången" i hojen så jag började kolla runt på alternativ på mappning. Blev tillslut Rexxer EVO, en liten pryl där du lägger in färdiga bränslemappar som du sedan för över direkt till din ECU. Rexxer har flera olika mappar framtagna i bänk för scramblern och för en mängd andra hojar. Som tur var så hade de en mapp för just mitt slip-on. Jag valde också att eliminera O2-sensorerna helt (kopplade ur dem och blockade hålen med vanliga O2-sensorpluggar).

Tog en snabb testrunda igår, satan! En helt annan hoj, ryckigheten nästan helt som bortblåst. Nu går den som den borde ha gjort redan från fabrik. Du slipper sitta på helspänn pga den ryckiga responsen. Den känns friskare, går inte ansträngt och "hårt" längre, lent och mjukt som på moln över hela registret! Ljudet har blivit ännu mullrigare och bröligare också:tummenupp

Den här hojen går snålt original och byter man till eftermarknadssystem som jag och många andra gör så går den sjukt snålt, inte bra.

Det här borde vara första prioritering för alla som byter till slip on!

Hej!
Var beställde du denna någonstans?
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Är det någon som har den lilla skärmen som ducati erbjuder? Den där gula.
Undrar lite hur den sitter fast? Är det någon monteringssats?

Planerar att 3D-printa en liknade och funderar över bästa sätt att fästa den på. :va
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top