Ducati Scrambler-tråden

WEEE hämtade den idag:D kändes inte alls som 3 grader ute, skulle kunna köra huuur långt som helst:)

Sitter o läser böckerna nu medan ungarna somnar:tummenupp

Gott det.
Det är kanske of topic, men har ni haft några problem med era Scrambler sedan ni köpte dom?

Nix, ca 640 mil utan problem. Enda problemet jag upptäckte var när jag körde bana att hasplåten tog i och att bakdäcket troligen är tillverkat med hjälp av svart magi.

Nix, ca 640 mil utan problem. Enda problemet jag upptäckte var när jag körde bana att hasplåten tog i och att bakdäcket troligen är tillverkat med hjälp av svart magi.
Det låter bra det, svart magi är inget man kan göra åt :D Jag hoppas det kommer ut några begnade hojar framöver snart med.

Är det någon som har bytt däck än?
Har kört 600 nu ungefär och det lär ju bli ett däckbyte under våren eller så. Pendlar till jobbet så det blir mycket plattslitet mitt på. Har varit riktigt nöjd med de som hojen kom med. Sjukt bra fäste i alla lägen.
Har dock sneglat lite på TKC70.

Visa upp Era scramblers. Någon som moddat? Åker idag en R1-15 men just nu skriker hjärnan Scrambler! ?

Morsning! Inte så mycket mods ännu. Endast en skylthållare samt en Termi. Nytt styre står härnäst på listan.

1244.jpg

image.jpg

Hej var till Arboga idag och kolla in scramblern, de hade alla hemma utom FT. Vill köpa en men kan omöjligt välja mellan FT icon gul och enduron, har fortfarande inte kika på FTn än men hur bestämde ni andra er?

Sen undrar jag om det okej ljud i FTn org, eller åker på köpa rör till den med.

Och är det nån som har ekerhjul på FTn här?? Vorre gött om nån visa bild då

View attachment 428047

Hej var till Arboga idag och kolla in scramblern, de hade alla hemma utom FT. Vill köpa en men kan omöjligt välja mellan FT icon gul och enduron, har fortfarande inte kika på FTn än men hur bestämde ni andra er?

Jag kan bara svara för mig själv!
När jag såg FT i verkligheten så var jag såld.

Ljudet är gott som attan, men inte särskilt mycket högre än på dem med originalsystem. Vill man att det ska låta mycket så är det till att byta.

View attachment 428047

Säger som Dooly, när jag såg Urban Enduron i verkligheten var jag såld :P
Jag kör det höga Termisystemet och kompisen har en standard FT, jag tycker ju att den låter lite tamt i jämförelse. Men bättre än original.

Jag ska kolla på en ft snart men verkligen svårt att välja, men blir nog en ft med ekerhjul troligen

Jag ska kolla på en ft snart men verkligen svårt att välja, men blir nog en ft med ekerhjul troligen

Släng upp en bild på den om det blir en FT med ekerfälgar. Jag är sjukt sugen på att byta fälgar men har svårt att motivera kostnaden.

image.jpg

Har bara lyckats hitta en bild på nätet, men det gula tycker jag är sisådär

image.jpgimage.jpg

Hitta en till, man får ju ett hum om hur det kan se ut ialf

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...