*Superlight* skrev:35+kg![]()
Men där är en hel del kvar att lätta....![]()
35 kg, det låter ju skapligt mycket, vad har du gjort, vad har det kostat dej
Skulle vara sjyst om du kunde informera en som famlar i "kunskapsmörkret"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
*Superlight* skrev:35+kg![]()
Men där är en hel del kvar att lätta....![]()
Det är ingen mening att du funderar på att lätta din Ducce Christer utan det är bättre att du går ner några kilochrister skrev:35 kg, det låter ju skapligt mycket, vad har du gjort, vad har det kostat dej![]()
. Då kan du ev få plats med några extra liter bränsle
.Du vet att jag bara jävlas med dig 
Peppe K skrev:Det är ingen mening att du funderar på att lätta din Ducce Christer utan det är bättre att du går ner några kilo. Då kan du ev få plats med några extra liter bränsle
.Du vet att jag bara jävlas med dig
![]()
Gick säkert ner ett par hekto när jag drog tillbaka hojen till depån.Om du går in på säljes ( utrustning ) finns det ett ställ till dig stl 48 gul/svartchrister skrev:Nu djävlar Peter har du skitit idet blå skåpet, jag är ju slank å smidig som en hind, ja,ja....lite mera underhudsfett för att klara av vintern kanske
![]()
Å gällande brist på bränsle då å då, det är ett planerat träningspass fattar du välGick säkert ner ett par hekto när jag drog tillbaka hojen till depån.
Ha det så gott

Peppe K skrev:Det där ser inte så dumt ut.
Vad har du för adress så jag vet var jag ska lämna min när du är klar med din.
Hur mycket tror du att den kommer att väga när du är klar?![]()

christer skrev:35 kg, det låter ju skapligt mycket, vad har du gjort, vad har det kostat dej![]()
på hemsidan, där finns en del redan om vad jag har lättat, allt som inte behövs på bana e ju gratis lättning 
Frågan är om en supersportkitad och allmänt ombyggd gathoj innebär "en bättre cykel" än en i originalskick för den genomsnittlige Rookie-förare.Bingo skrev:Alla förstår nog att körskicklighet dominerar stort över material, men det finns inga skäl att anta att en relativ nybörjare inte är hjälpt av en bättre cykel.
Nyteknik skrev:Frågan är om en supersportkitad och allmänt ombyggd gathoj innebär "en bättre cykel" än en i originalskick för den genomsnittlige Rookie-förare.
Hur kan det vara en stor fördel om det inte ger bättre varvtider?Magnus skrev:Inte varvtidsmässigt, men i race så är det ju en STOR fördel att ha en SS-hoj jämfört med en STD.
Om du hamnar bakom en långsammare förare så är det lättare att kräma sig förbi ut ur en kurva eller på en raka. På rakan är en långsam förare oftast lika snabb som en snabb.Nyteknik skrev:Hur kan det vara en stor fördel om det inte ger bättre varvtider?
Skulle kanske kunna vara att det är lättare att blåsa om folk på rakorna på racen med kittad hoj, men då gäller det att bromsa sent också så att standardhojarna inte bromsar om igen inför kurvorna. Alla banor är ju inte helt smidiga att köra om överallt på.Nyteknik skrev:Hur kan det vara en stor fördel om det inte ger bättre varvtider?

Tränar man samtidigt som 125/250 måste man verkligen se upp i inbromsningarnawima skrev:men då gäller det att bromsa sent också...

Säger du detMartin skrev:Tränar man samtidigt som 125/250 måste man verkligen se upp i inbromsningarna![]()

Snillen spekulerarwima skrev:Säger du det![]()
christer skrev:Skulle vara sjyst om du kunde informera en som famlar i "kunskapsmörkret"

Medin skrev:christer, köp magnesiumfälgar och kolfierkåporEller bättre, önska dig i julklapp
![]()
Problemet är bara att dom enbart troligtvis är värda mer än hojen.
Te supermoto kostar de 30 pappchrister skrev:Jodu, det vore inte helt fel , alternativt så köper man sej ett par kolfiberfälgarProblemet är bara att dom enbart troligtvis är värda mer än hojen.
Men, men, får väl plita ner lite på önske listan, man vet aldrig vad som kan hända den 24:e![]()
Varför inte?Gustav O skrev:Kolfiberfälgar får man väl inte ha på race?
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |