Ducati Hypermotard 1198

Hmmm ser att du har lite trångt åt alla grejer men vet inte om det är bra att tändmodulen/regulatorn monteras där, den har en tendens att bli ganska varm.

Är som du säger svårt att få plats åt allt, hade satt den på ett annat ställe men fick flytta den pga kylarslangarna.

Har inte reflekterat över värmen, något spec. du tänkte på till varför den inte bör sitta där?

Har en rejäl alu bit som distans mot filtret

Dajmn... Kanske missat, men hur är nya vikten mot gamla? Samt klarar rörchassit den nya effekten?

:tummenupp

Dajmn... Kanske missat, men hur är nya vikten mot gamla? Samt klarar rörchassit den nya effekten?

:tummenupp

Vikten tänkte jag kolla när bygget är klart, men gissar på nåt kilo plus med tanke på kylare osv.

Huruvida ramen ska klara effekten är noga uträknat med fluxkapacitatorn så det bör inte vara några problem... ;)

Det blir prova och se, har inte en aning hur det kommer gå. Har ju försökt förstärka det som kapats bort men resultatet får vi se vid körning i sommar

Får hoppas att den inte delar sig i två, skulle bli en jobbig situation att reda upp :)

Efter provstart har det gjorts en del vanlig service inför bänkning, har fortfarande en del kvar som måste lösas..

Tanken tar i bakre tändspolen, så den måste höjas eller formas om och sedan måste jag hitta en plats för expansionskärlet till kylaren. Satsar på bänkning först innan jag gör något dumt med tanken... :)

Lite ventilporr:
ImageUploadedByTapatalk1363339808.285134.jpg

Åh, tvångsstyrda ventiler med lättade kamlober är så sensuellt!
Kör på!

Tjohoo! Äntligen är tid för en helg i bänken bokad, den 20:e får man facit på om allt fungerar och vad man kan skrämma ur motorn :)

Är sjukt nervös för hur det ska gå med allt..

Eftersom det inte blivit mycket gjort på slutet och snön smälter fortare och fortare känns det som att man lär ligga i lite nu.

Någon som har erfarenheter av att forma om plasttank och vill dela med sig?

Tänkte prova varmluftpistol och värma/trycka för att forma tanken som jag vill..

Grymt bygge!

Dom där går väl knappt att köra på 2 hjul redan som standard..
Hur f*n ska det då inte bli med den där puffran i? :D

Grymt bygge!

Dom där går väl knappt att köra på 2 hjul redan som standard..
Hur f*n ska det då inte bli med den där puffran i? :D

Det återstår att se, ska bli en intressant första tur när allt är klart... :)

Ingen som har erfarenheter med värma/forma om plasttank?

Blire Tom som bänkar eller? Då får du iallafall en sjukt duktig mapp i den. Han gjorde min Multi och hittade gott om hästar.

Vad jag vet så ska det gå att värma och forma om tanken. Behövs bara hårtork.. värmepicka blir för varmt och riskerar att smälta istället. Jobba försiktigt och värm ett stort område för att få en bra mjukhet.

Blire Tom som bänkar eller? Då får du iallafall en sjukt duktig mapp i den. Han gjorde min Multi och hittade gott om hästar.

Vad jag vet så ska det gå att värma och forma om tanken. Behövs bara hårtork.. värmepicka blir för varmt och riskerar att smälta istället. Jobba försiktigt och värm ett stort område för att få en bra mjukhet.

Låter bra, det är Tom som ska sköta trolleriet.

Ska prova att värma och se, värsta som händer är väl att jag får leta ny tank..

En färgfråga!

Vilken färg skulle ni välja på ramen tillsammans med nuvarande kåpor (kolfiber)?

Har funderat på gul, svart och gul brukar gå bra ihop så tror det skulle kunna bli coolt.. :)

Personligen tycker jag att orange har varit riktigt snyggt, men det är ju inte direkt en ducatifärg :gnissla

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla