Ducati Hypermotard 1198

Orange skulle vara snyggt, och alltid retar det nån :)
Får se om det blir lackning direkt, skulle väl vara bra och testa så sakerna håller innan man slänger pengar på lack..

Blev en kort rundtur på gatan igår, men det var lite svårt med tanke på att den inte går riktigt ok än.. Blev mest kärringstopp eller rivstart :)

ImageUploadedByTapatalk1366317933.987393.jpg


Nu närmare sig bänkning med stormsteg, ska bli kul att se vad 1198 snurran kan prestera i Hypermotarden :)
 
Last edited:
Orange? Blir lite väl KTM 990 då...
 
mysigt bygge!

jag röstar antingen för ducatis guld-färg på ramen eller blåmetallic om du ska lyxa till det :)
 
Blev lite intresserad av hur ramen ser ut i andra färger. Visserligen 5 min photoshop och ursprungsbilden kanske inte den bästa. Tror att någon ball nyans av orange skulle vara riktigt snyggt!


Tack för förslagen, uppskattas grymt!

Skulle vara snyggt med orange, men tycker vitt eller gult verkar schysst också!

Och efter idag kan jag lova er att den inte behöver förväxlas med en KTM...
Bänkningen har gått riktigt bra och allt fungerade som de skulle!

Sjukt nöjd att allt snurrar och går! :)

Någon som vill ge sig på att gissa resultat från bänkning?
Ska bjuda på fina grafer när jag fått dom..
 
Tycker det var lite klent med gissningar...

Det var iallafall en bra bit över 150 :)
 
169 kanske. På hjulet

Bra där! Men ska man vara petig på decimalerna så var det 169,65.. :D

Låter ju fantastiskt!! Men är det inte 170 hk original i motorn?

Joo, 170 är spec. från fabrik på motorn. Men det är inte på bakhjulet dom specar :)

Ska lägga upp lite grafer sen får ni se jämförelse mot en 1198 med helsystem som är körd i samma bänk.
 
Joo, 170 är spec. från fabrik på motorn. Men det är inte på bakhjulet dom specar :)
Nä, jag vet det. Det var därför jag gissade på ca 150 hk på bakhjulet. 170 hk minus ca 10-11% i förlust pga transmissionen borde bli ungefär 150 hk +/- ett par hk på bakhjulet. Men har du nu ca 170 hk på hjulet så innebär ju det ca 190 hk i motorn. Vad kommer det sig, är det nåt gjort med den?
 
Nä, jag vet det. Det var därför jag gissade på ca 150 hk på bakhjulet. 170 hk minus ca 10-11% i förlust pga transmissionen borde bli ungefär 150 hk +/- ett par hk på bakhjulet. Men har du nu ca 170 hk på hjulet så innebär ju det ca 190 hk i motorn. Vad kommer det sig, är det nåt gjort med den?

Motorn i sig är original, det som skiljer är avgassystemet och luftburken.

Var en 1198 med helsystem körd i samma bänk och den landade på 163 hk. Vi provade att täcka för övre luftfilter på en repa och då hamnade den runt dessa siffror. Så det verkar som att extra lufttillförseln är de som gett dom extra kusarna :)


När får vi se film och bänkpapper på detta monstret? :yoparty

Ska försöka få fram film till kvällen, håll tillgodo med en graf så länge! :D

hymo_1198.jpg
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top