Ducati Diavel 2011

Provade faktiskt pråååmen förra året och tyckte att den var tung, slö, ful och med en helkass körställning.
Är det bara jag eller?

Jag vet att det var ett tag sen du skrev, men jag provade den med touring sätet och det gjorde enorm skillnad. Det skulle jag fundera på om du är intresserad av en, för det var väldigt skönt att komma upp nån centimeter så man fick ordningen på benvinkeln.
 
Dock förstår jag inte hur ca 240kg är tungt, jämför ni med sporthojar? Om du kollar på v-roden så ligger ju den på över 300 pannor och har sämre motor och körbarhet. Nu är det ju lite luddigt vad Diavel egentligen ska konkurrera med, men jag har fattat det som att v-rod är en iaf.
 
min tidigare B-king vägde väll in på 250 pannor körklar , kändes lättare .... Diaveln kändes MYCKET nättare än den väger och ser ut , dock slöare än Kingen... och en helt annan typ av hoj
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top