Ducati Diavel 2011

Har läst en del om Termi till Diavel och den känns inte alls prisvärd. Dessutom gillar jag inte utseendet.
Sugen på det här från Zard http://www.zardexhaust.com/?page_id=2195
"black steel silencer (cat) with carbon end cap" och så mattsvart ceramic coating på resten av systemet :)

8220658823_3b941dfbaa_o.png

Frågade inte efter din personliga åsikt.

Svarade inte på någon fråga du ställde heller.

View attachment 390762

På nått sätt påminner den väldigt mycket just i mattsvart som original Aliens från 1986, jag blir rädd!! :tungan

Orginalet är ju Alien från 1979 ;) Gillar liknelsen, en av mina absoluta favoritfilmer någonsin :D De flesta brukar iofs säga Batman, och någon har nämnt Tron :)

Vill ha!
bg-darkknight.jpg

http://udreplicas.com/index.php?option=com_content&view=article&id=9

Fler coola mc-kläder här http://udreplicas.com/index.php?option=com_content&view=article&id=11

Har du en Diavel? Gjort något med den? Jag har hittills bara fixat lite med utseendet, DP frame plugs, brake/clutch fluid covers, carbon mudguard, roadster windscreen, etc. Och kört ca 460 mil på den sedan jag köpte den i maj :D

Nope, en annan.

Diavelen är lätt den grymmaste hojen. Blodtörstig är den också.
Jag trodde först den fick sin karaktär från att den åt små barn, men det har visat sig att den går på duvblod faktiskt.

Diavelen är lätt den grymmaste hojen. Blodtörstig är den också.
Jag trodde först den fick sin karaktär från att den åt små barn, men det har visat sig att den går på duvblod faktiskt.

Tjena K-J :hej
Ja, nu har den gjort skäl för sitt namn :cdevil

bild

Och fått smak för det - den vägrar starta utan en skvätt blod först ;)

Tja.

Jag tror alla kan enas om att den en speciell i alla fall.

Jag kom på massor med olämpliga kommentarer om att det då är en perfekt chej hoj, meeeen ni får använda er egna fantasi.

Provkörde en i våras och hojen är ju helt sinnessjuk. Kombinationen av utseende som en bastard, ljudet, effekten och alla blickar man får är helt klart unikt. Men visst känns det rätt konstigt att sitta lågt som på en kromsläde och att ha en halv finlandsfärja mellan sadel och framhjul. Men vilken maskin:3freak, så ett existensberättigande har den verkligen och av en del filmer på tuben så tycks det gå att åka rätt bra med den också.

Provkörde en sån en längre sväng. 15 mil
Super kul hoj :) man förväntar sig inte att en hoj som ser ut som en custom cykel ska vara så lättkörd.
Den går som satan rakt fram och har bromsar som en superbike. Att man sen kan man lägga ner den hyfsat är ett bonus. :tummenupp

Ni som har en .... vad är ägandekostnader mellan en tumme o pekfinger ?
Rätt sugen på en sånn nästa säsong , gäller och vänja sig vid den låga effekten bara :)

Lite trådlyft :)
Provade en igår .... jisses , trodde den skulle va ett as jämfört med lille Brutalen , men ack så fel , var riktigt svängvänlig , gick som ett skOllat troll rakt fram och bromsade lika hårt som Ivan Drago slår

Vart lite kär faktiskt :kär

Nu ligger bollen hos DesmoCenter på vad dom bjuder för MV'n i inbyte :) (åsså ska tanta med å testa bönpall idag....kan ju va trevligt å få lite support hemifrån åxå..dom e inte direkt billiga)

Provade faktiskt pråååmen förra året och tyckte att den var tung, slö, ful och med en helkass körställning.
Är det bara jag eller?

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...