Ducati Diavel 2011

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Har läst en del om Termi till Diavel och den känns inte alls prisvärd. Dessutom gillar jag inte utseendet.
Sugen på det här från Zard http://www.zardexhaust.com/?page_id=2195
"black steel silencer (cat) with carbon end cap" och så mattsvart ceramic coating på resten av systemet :)

8220658823_3b941dfbaa_o.png



Frågade inte efter din personliga åsikt.

Svarade inte på någon fråga du ställde heller.
 

mpower76

Freude am Fahren
Gick med
4 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Diavel CB
View attachment 390762

På nått sätt påminner den väldigt mycket just i mattsvart som original Aliens från 1986, jag blir rädd!! :tungan

Orginalet är ju Alien från 1979 ;) Gillar liknelsen, en av mina absoluta favoritfilmer någonsin :D De flesta brukar iofs säga Batman, och någon har nämnt Tron :)

Vill ha!
bg-darkknight.jpg

http://udreplicas.com/index.php?option=com_content&view=article&id=9

Fler coola mc-kläder här http://udreplicas.com/index.php?option=com_content&view=article&id=11
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Har du en Diavel? Gjort något med den? Jag har hittills bara fixat lite med utseendet, DP frame plugs, brake/clutch fluid covers, carbon mudguard, roadster windscreen, etc. Och kört ca 460 mil på den sedan jag köpte den i maj :D

Nope, en annan.
 

SwampT

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2010
Ort
Typ Göteborg
Hoj
-04 Suzuki 650 Vstrom
Diavelen är lätt den grymmaste hojen. Blodtörstig är den också.
Jag trodde först den fick sin karaktär från att den åt små barn, men det har visat sig att den går på duvblod faktiskt.
 

mpower76

Freude am Fahren
Gick med
4 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Diavel CB
Diavelen är lätt den grymmaste hojen. Blodtörstig är den också.
Jag trodde först den fick sin karaktär från att den åt små barn, men det har visat sig att den går på duvblod faktiskt.

Tjena K-J :hej
Ja, nu har den gjort skäl för sitt namn :cdevil

bild


Och fått smak för det - den vägrar starta utan en skvätt blod först ;)
 

Glennswe

Medlem
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW och Ducati
Faktiskt en riktigt frän hoj, trodde jag inte men, den går riktigt bra, även på kurvvägar ;-)
 

SwampT

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2010
Ort
Typ Göteborg
Hoj
-04 Suzuki 650 Vstrom
Tja.

Jag tror alla kan enas om att den en speciell i alla fall.

Jag kom på massor med olämpliga kommentarer om att det då är en perfekt chej hoj, meeeen ni får använda er egna fantasi.
 

Redman

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
SV650 S, 2007
Provkörde en i våras och hojen är ju helt sinnessjuk. Kombinationen av utseende som en bastard, ljudet, effekten och alla blickar man får är helt klart unikt. Men visst känns det rätt konstigt att sitta lågt som på en kromsläde och att ha en halv finlandsfärja mellan sadel och framhjul. Men vilken maskin:3freak, så ett existensberättigande har den verkligen och av en del filmer på tuben så tycks det gå att åka rätt bra med den också.
 

Hermie

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2003
Ort
innerstan
Hoj
SportHoj eller Fighter
Provkörde en sån en längre sväng. 15 mil
Super kul hoj :) man förväntar sig inte att en hoj som ser ut som en custom cykel ska vara så lättkörd.
Den går som satan rakt fram och har bromsar som en superbike. Att man sen kan man lägga ner den hyfsat är ett bonus. :tummenupp
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Ni som har en .... vad är ägandekostnader mellan en tumme o pekfinger ?
Rätt sugen på en sånn nästa säsong , gäller och vänja sig vid den låga effekten bara :)
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Lite trådlyft :)
Provade en igår .... jisses , trodde den skulle va ett as jämfört med lille Brutalen , men ack så fel , var riktigt svängvänlig , gick som ett skOllat troll rakt fram och bromsade lika hårt som Ivan Drago slår

Vart lite kär faktiskt :kär

Nu ligger bollen hos DesmoCenter på vad dom bjuder för MV'n i inbyte :) (åsså ska tanta med å testa bönpall idag....kan ju va trevligt å få lite support hemifrån åxå..dom e inte direkt billiga)
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Provade faktiskt pråååmen förra året och tyckte att den var tung, slö, ful och med en helkass körställning.
Är det bara jag eller?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top