Ducati Desert-X

ska provköra en desert x i helgen. Någon som har erfarenheter att dela med sig av ang ägandet av denna hoj? tänker mig att jag ska åka mest grus/skog

ska provköra en desert x i helgen. Någon som har erfarenheter att dela med sig av ang ägandet av denna hoj? tänker mig att jag ska åka mest grus/skog
Fin motor med pang i. Lång hjulbas som tar bort lite av lekfullheten men jävligt fin att köra både asfalt och grus. Köp!

Bifogat

• 1000020547.jpg
    1000020547.jpg
    4.1 MB · Visningar: 22
Fin motor med pang i. Lång hjulbas som tar bort lite av lekfullheten men jävligt fin att köra både asfalt och grus. Köp!
Ganska dyra i service har jag hört? och har du någon erfarenhet av långa leveranstider på reservdelar tex? Har även läst en del om Tuareg 660 men de flesta säger att de knappt får tag på delar så hojen blir bara ståendes. Tillgång på delar och bra service från ÅF hänger på valet av grushoj. Jag kollar på Tenere 700, tuareg 660 och desert x.

Ganska dyra i service har jag hört? och har du någon erfarenhet av långa leveranstider på reservdelar tex? Har även läst en del om Tuareg 660 men de flesta säger att de knappt får tag på delar så hojen blir bara ståendes. Tillgång på delar och bra service från ÅF hänger på valet av grushoj. Jag kollar på Tenere 700, tuareg 660 och desert x.
Ducati är generellt inte problem att få reservdelar till. När jag beställt från svenska ÅF så har jag fått det inom några dagar, förvisso inga stora grejer.

Desmo-service vid 3000 mil kostar lite pengar dock, det stämmer (har inte gjort det än på min, som har i princip samma motor som desertx, så vet inte hur mycket exakt).

Ducati är generellt inte problem att få reservdelar till. När jag beställt från svenska ÅF så har jag fått det inom några dagar, förvisso inga stora grejer.

Desmo-service vid 3000 mil kostar lite pengar dock, det stämmer (har inte gjort det än på min, som har i princip samma motor som desertx, så vet inte hur mycket exakt).
vad har du betalt för 100 mil och årsservice?

Är Desmoservicen först vid 3000 mil på 950 alltså, det är ju riktigt trevligt.

Desmoservice i Sthlm runt 12-15 tkr. Reservdelar som ngn sa, inga problem. Det är ju ändå tyskar som äger Ducati.

• Gilla
Reaktioner: def
Beroende på vilken dag i veckan så kan delarna komma till dagen efter, allt beroende på hur beställningen passar med deras leveranser från reservdelslager. Som längst väntat 4 dagar då jag beställde en ny sadel (scrambler men ändå Ducati).

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back