Ducati Desert-X

ska provköra en desert x i helgen. Någon som har erfarenheter att dela med sig av ang ägandet av denna hoj? tänker mig att jag ska åka mest grus/skog
 
ska provköra en desert x i helgen. Någon som har erfarenheter att dela med sig av ang ägandet av denna hoj? tänker mig att jag ska åka mest grus/skog
Fin motor med pang i. Lång hjulbas som tar bort lite av lekfullheten men jävligt fin att köra både asfalt och grus. Köp!
 

Bifogat

  • 1000020547.jpg
    1000020547.jpg
    4.1 MB · Visningar: 25
Och skit I slipon. Sätt på ett decatrör och behåll original ljuddämpare.
 
Fin motor med pang i. Lång hjulbas som tar bort lite av lekfullheten men jävligt fin att köra både asfalt och grus. Köp!
Ganska dyra i service har jag hört? och har du någon erfarenhet av långa leveranstider på reservdelar tex? Har även läst en del om Tuareg 660 men de flesta säger att de knappt får tag på delar så hojen blir bara ståendes. Tillgång på delar och bra service från ÅF hänger på valet av grushoj. Jag kollar på Tenere 700, tuareg 660 och desert x.
 
Ganska dyra i service har jag hört? och har du någon erfarenhet av långa leveranstider på reservdelar tex? Har även läst en del om Tuareg 660 men de flesta säger att de knappt får tag på delar så hojen blir bara ståendes. Tillgång på delar och bra service från ÅF hänger på valet av grushoj. Jag kollar på Tenere 700, tuareg 660 och desert x.
Ducati är generellt inte problem att få reservdelar till. När jag beställt från svenska ÅF så har jag fått det inom några dagar, förvisso inga stora grejer.

Desmo-service vid 3000 mil kostar lite pengar dock, det stämmer (har inte gjort det än på min, som har i princip samma motor som desertx, så vet inte hur mycket exakt).
 
Ducati är generellt inte problem att få reservdelar till. När jag beställt från svenska ÅF så har jag fått det inom några dagar, förvisso inga stora grejer.

Desmo-service vid 3000 mil kostar lite pengar dock, det stämmer (har inte gjort det än på min, som har i princip samma motor som desertx, så vet inte hur mycket exakt).
vad har du betalt för 100 mil och årsservice?
 
Ducati är generellt inte problem att få reservdelar till. När jag beställt från svenska ÅF så har jag fått det inom några dagar, förvisso inga stora grejer.

Desmo-service vid 3000 mil kostar lite pengar dock, det stämmer (har inte gjort det än på min, som har i princip samma motor som desertx, så vet inte hur mycket exakt).
Är Desmoservicen först vid 3000 mil på 950 alltså, det är ju riktigt trevligt.
 
Desmoservice i Sthlm runt 12-15 tkr. Reservdelar som ngn sa, inga problem. Det är ju ändå tyskar som äger Ducati.
 
  • Gilla
Reaktioner: def
Beroende på vilken dag i veckan så kan delarna komma till dagen efter, allt beroende på hur beställningen passar med deras leveranser från reservdelslager. Som längst väntat 4 dagar då jag beställde en ny sadel (scrambler men ändå Ducati).
 
Provkörde en desert x här om dagen. Tyvärr inget som passar mig för att åka skog och grusväg. För bred tank och för lite avstånd mellan fotpinnar och sadel vilket gjorde det omöjligt att knipa åt något alls med benen när man står och kör, knäna hamnade lixom nästan ovanpå sadeln. I övrigt en sjukt najs hoj med massor gött drag :)
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top