Ducati 999S vs. MV Augusta 1000

Philip

Kurviga vägar ska avnjutas hårt
Gick med
15 Oct 2004
Ort
Vid en roslagsväg nära dig...
Hoj
Ducce 999S -05 med div rejsattiralijer
Hej,
Jag är rätt ny på detta eminenta forum och har några frågor.

Jag kör idag en Ducati 999S, men då den börjar bli ganska vanlig i mina trakter så funderar jag på att byta till en MV Augusta F4.

Jag har dock tyvärr inte lyckats provköra en sådan någon gång. Ej heller 750'n.
Finns det någon här på sporthoj som har haft nöjet att testa båda hojarna samt kan ge lite feedback på vilken hoj man ska välja och varför?
Eller om ni bara kört MV'n - Vad är så bra/dåligt med den?
Är det värt att byta från 999:an som jag är supernöjd med?

Tackar allra ödmjukast. :Bugar

Philip
 
tänk på att den har en rad4a, folk med twinnar brukar ju vara väldigt för twinnens förtjänster.

Men visst är MV Agustan snygg, ja det stavas så (inte 2 u:n).
 
Philip skrev:
Hej,
Jag är rätt ny på detta eminenta forum och har några frågor.

Jag kör idag en Ducati 999S, men då den börjar bli ganska vanlig i mina trakter så funderar jag på att byta till en MV Augusta F4.

Jag har dock tyvärr inte lyckats provköra en sådan någon gång. Ej heller 750'n.
Finns det någon här på sporthoj som har haft nöjet att testa båda hojarna samt kan ge lite feedback på vilken hoj man ska välja och varför?
Eller om ni bara kört MV'n - Vad är så bra/dåligt med den?
Är det värt att byta från 999:an som jag är supernöjd med?

Tackar allra ödmjukast. :Bugar

Philip

Ja.. såg att det är 2 till i "dina trakter" som har 999S och 2 reggade här samma dag, den tredje 3 dagar senare... :va
 
Du hittar ett hyfsat test av Agustan i augustinummret av Performance Bikes. Mer hjälp än så kan jag inte ge.
 
emullo skrev:
Ja.. såg att det är 2 till i "dina trakter" som har 999S och 2 reggade här samma dag, den tredje 3 dagar senare... :va

Ja det är ju förbjudet att regga sig vid ungefär samma tillfälle som sina kompisar :va

/Edward
 
emullo skrev:
Är det :confused:

Det tror jag inte att det är.

Min gode herre, då förstår jag inte ditt inlägg ovan alls :confused: Förklara gärna, rita om du vill!

/Edward

Sorry: åter till ämnet, inte skas du byta Duccen redan. Hur långt har den gått, 300 mil?!
 
Last edited:
Han trodde kanske att det var samma person, det är ju inte så att 999S växer på trän, men nu har du ju förklarat det hela tycker jag.
 
Edward skrev:
Min gode herre, då förstår jag inte ditt inlägg ovan alls :confused: Förklara gärna, rita om du vill!

/Edward

Du ska få en förklaring, tar det någon annan gång.

Köpte Ni Era hojar samtidigt ? Och var köpte Ni dom ?
 
emullo skrev:
Du ska få en förklaring, tar det någon annan gång.

Köpte Ni Era hojar samtidigt ? Och var köpte Ni dom ?

Jag svarar bara för mig själv och jag importerade en 999S från Tyskland.

/Edward
 
Edward skrev:
Jag svarar bara för mig själv och jag importerade en 999S från Tyskland.

/Edward

Okej, Ni borde ta o dycka upp på någon Ducce träff. Så vi får träffa Er.
Brukar vara ganska fattigt med nya hyper hojarna.

Annars ses vi säkert nästa år på någon bankörning.

Hittils inte sett en enda 999S på någon bankörning.
 
För att förtydliga min fråga.

Jag har idag en 999S från 2003 som gått närmare 500 mil. Togs med som flyttgods när jag flyttade hem till Sverige från St. Tropez i vintras. Förstår dock inte varför detta är av intresse. Min fråga gällde jämförelse mellan MV och Ducce 999s. Finns det olika versioner av 999s?

Edward kör en (långsam) tysk... Antagligen dekaltrimmad. :kocko

Varför rejsa på bana då man har världens roligaste vägar att köra på runt knuten där hemma?
Fast visst, det vore kul att träffa lite andra ducatister någon gång(om man nu inte byter till MV förstås då). Vad kännetecknar en Ducceträff förresten?

Poacher - Vad skiljer en radfyra från twinnen?

Vänliga hälsningar,
Philip
 
emullo skrev:
Okej, Ni borde ta o dycka upp på någon Ducce träff. Så vi får träffa Er.

Vilket välkomnande!? Vi har haft våra hojar ett tag men har inte tyckt att vi behöver vara med i nån ducceorganisation.

Nu blev jag övertalad att gå med i SH av en polare som tycker det är bra på alla sätt och vis, och jag bestämde mig för att prova i alla fall.

Precis hinner man skriva hejhej i nybörjartråden så kommer såna här trista inlägg. Jag ska prova att va med här ett tag och se vad det ger trots den här starten.

/A
 
Philip skrev:
Poacher - Vad skiljer en radfyra från twinnen?

Vänliga hälsningar,
Philip
Framförallt ljudet, du har hört en radfyra antar jag.
Karraktär kan ju skilja till att den är mer högvarvig än en twin.
Bryr man sig inte alls i sånt här så är ju egentligen en radfyra bättre:lol
 
A.VINGHE skrev:
Vilket välkomnande!? Vi har haft våra hojar ett tag men har inte tyckt att vi behöver vara med i nån ducceorganisation.

Nu blev jag övertalad att gå med i SH av en polare som tycker det är bra på alla sätt och vis, och jag bestämde mig för att prova i alla fall.

Precis hinner man skriva hejhej i nybörjartråden så kommer såna här trista inlägg. Jag ska prova att va med här ett tag och se vad det ger trots den här starten.

/A

Vadå ? Jag skrev att ni borde komma på en ducceträff ? Det är absolut inget farligt i det... speciellt bankörnings träffarna...

Fast visst, det vore kul att träffa lite andra ducatister någon gång(om man nu inte byter till MV förstås då). Vad kännetecknar en Ducceträff förresten?

Absolut, Ni är välkommna. Ducceträff är ju träffar med andra som kör Ducati,
då menar jag mest bankörningarna, men vi kör ju andra saker oxå.
Snart är det minimoto som gäller... :tummenupp
 
Philip skrev:
Varför rejsa på bana då man har världens roligaste vägar att köra på runt knuten där hemma?
Fast visst, det vore kul att träffa lite andra ducatister någon gång(om man nu inte byter till MV förstås då). Vad kännetecknar en Ducceträff förresten?

Roslagen är fullt av roliga vägar, jag trivs som bara den där, men det finns ju lite irrationella hinder och andra faror som lurar längs allmänna vägar, bana är bara att köra... Det är oerhört kul! Beroendeframkallande... :tummenupp

Det finns nog inte en Ducceklubbsmedlem vid sina sinnens fulla bruk som skulle neka dig att närvara på en Ducceträff om du kom glidande på en MV Agusta... Det är ju en Italiensk skönhet á la Dr T som väcker enormt begär... :kär

Skillnader mellan 999 och MV'n vet jag dock inget om, jag har inte fått äran att provköra... :gråta
 
A.VINGHE skrev:
Vilket välkomnande!? Vi har haft våra hojar ett tag men har inte tyckt att vi behöver vara med i nån ducceorganisation.

Nu blev jag övertalad att gå med i SH av en polare som tycker det är bra på alla sätt och vis, och jag bestämde mig för att prova i alla fall.

Precis hinner man skriva hejhej i nybörjartråden så kommer såna här trista inlägg. Jag ska prova att va med här ett tag och se vad det ger trots den här starten.

/A


Någon som vaknat inte bara på den dåliga sidan utan även på krigsstigen....

Killen hälsade hallå och frågade om ni vill ha lite roligt.

Svårt att förstå? :7peta
 
Konstig tråd detta blev :va Jag har ingen erfarenhet utan någon av hojarna med jag tycker att det hade varit kul med fler MV i Sverige :) Sedan så är jag själv helt såld på den nya Duccen (05:an då).
 
RSV_R skrev:
Någon som vaknat inte bara på den dåliga sidan utan även på krigsstigen....

Killen hälsade hallå och frågade om ni vill ha lite roligt.

Svårt att förstå? :7peta

Hörru Knallen, tråden handlar om MV. OK? Spamma kan du göra nån annanstans.

/K

PS. Aprilia, är det en könssjukdom eller?
 
Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Back
Top