Ducati 999S vs. MV Augusta 1000

Att äga en Ducce och inte veta att det är en V-motor går bra. Att berätta det för folk är att BE om diverse halvundrande kommentarer av olika slag.

Att samtidigt hävda att Roslagen är så rikt på böjar, att bankörning inte behövs... :huvet

Ja, vad säger ni grabbar? Det var visst en lekstuga det här forumet. Tyvärr...

Men å andra sidan tur att vi kan bidraga med en hel del :tummenupp

/Edward

Bankörning är ju inte ett absolut måste och nog finns det många fina vägar i roslagen, alla kör kanske inte race jämt.

Jag hänger nog inte med på vad som blev fel i tråden.

Edward skrev:
Ja, vad säger ni grabbar? Det var visst en lekstuga det här forumet. Tyvärr...

Men å andra sidan tur att vi kan bidraga med en hel del :tummenupp

/Edward

Vänta bara... :D

Som märks så är det inte många som har provkört någon MV, och
då blir det ju allmänt snack. Och här har alla sina uppfattningar
om allt mellan himmel o jord.. :tummenupp

Väntar ivrigt på V-Gurra.. min idol.. :Bugar

Har ej kört en MV, vet bara att den låter gott som attans. (än fast det är en rad4)
Men har man en gång haft en italiensk twin så tror jag det är svårt att slita sej....
Ljudet är underbart och den tidiga vrid kurvan underbart skön att utnyttja!

Beror nog en hel del vad du är ute efter... På MV:n så syns du ju garanterat överallt och alla kommer vända blickarna...

Last edited:
Jag har inte kört vare sig den ena eller den andra tyvärr, utan kan bara delge info från tester jag har läst. Vad det verkar så är MV klen i botten med ryckig insprutning och chassiet och väghållningen verkar inte vara alls lika bra som ex. nån av de japanska 1000-hojarna så jag tror att det är ett nerköp hojmässigt mot din 999. Utseendemässigt och coolhetsmässigt blir det nog däremot ett lyft :)

emullo skrev:
Väntar ivrigt på V-Gurra.. min idol.. :Bugar

Roligt att höra att man är saknad!
Eftersom jag inte har några tips gällande varken 999S eller MV så hade jag inte tänkt att skriva något i denna tråd.
Så trist då folk spammar sönder trådar utan att ha något vettigt att säga ju!! :mad:

Philip, jag kan bara rekommendera dig att provköra en MV för att känna på skillnaden. Såg i nån annan att AVA MC i fjollträsk har en till salu.
Ava kan jag för övrigt rekommendera då det gäller att handla prylar till Vmaxen också! Grym service och flexibel personal! Helt otroligt oväntat med tanke på vart butiken ligger...

/VG

RSV_R skrev:
Han är borta, då han bara spammade skit i trådar som vissa andra limsniffare från götet gör i denna tråden...

Vill bara klistra in detta oerhört mogna PM jag fick från dej tidigare idag.

"Gå tillbax till din mammas tutte nu...
...då känns det genast bättre! Sluta sen spamma sönder trådar! Din lekstuga får du ha för dej själv..."

Från Borrås va?

/K

EDIT: På begäran från RSV_R klistras följande PM in: "moget

Mmm, för vissa tillskillnad från andra kan ju sköta sej och ta "bråket" via PM.... En aldeles för stor prestation för vissa!!

Seså, va nu en duktig pojke och klistra in detta i tråden nu! Kom igen, kom igen..."

Jag har inga kommentarer, varken här eller via PM.

/K

Last edited:
999 körde jag förra året när den var ny. Det var en underbar hoj. Fjädring och chassi samspelade på ett sätt som nästan var skrämmande och direkt farligt. Man tror att man kan köra som Haga genom kurvorna. En ducati "talar/kommunicerar" med en när man kör den, det gör inte japshojarna, de känns mer som massproducerade symaskiner vid en direkt jämförelse (sad to say but thats the way I feel it:)). MV 1000 har samma chassimått som "gamla" 750. Hur de lyckats med konststycket att pressa ner en 1000 kubikare i samma rundrörsram det förstår jag icke. Dock är det inte lika mycket tryck i 750:an (om du nu tänker köpa en sådan) som i en jämförbar gsxr750_00.
SPR-modellen har dock krutet, men den e tokdyr. Nya 1000 MV lär vara lika konkurrenskraftig som de nya japsarna. Läs senaste nr:et av Allt om MC.
Den kostar dock från 160 lock i Tyskland:(

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?sprache=8&bereich=krad&id=11111111143474343&

219 lock här hemma http://www.supermotors.se/home/start.htm

Last edited:
Jag hade nöjet att få se en agusta 750 så länge jag ville i ett garage man kunde kolla frillan i golvet på =) Jo, tamburini o jag gillar visst samma kurvor...heh, agustan är nästan snyggare är hypern men men men motorn...*hua*

Äger en 750 MV men har inte provat storleken större, så ngt riktigt svar får'u ändå inte.

maxximus skrev:
MV 1000 har samma chassimått som "gamla" 750. Hur de lyckats med konststycket att pressa ner en 1000 kubikare i samma rundrörsram det förstår jag icke.

E'ru tekniskt bevandrad övht?
Att man inte kan pressa i en enlitersmotor i en ram gjord med rör, vilket gjordes redan på 80-talet b.t.w, tillhör nog rasism...

Motorn och dess yttermått är samma för 750 och 1000.

maxximus skrev:
Dock är det inte lika mycket tryck i 750:an (om du nu tänker köpa en sådan) som i en jämförbar gsxr750_00.
SPR-modellen har dock krutet, men den e tokdyr. Nya 1000 MV lär vara lika konkurrenskraftig som de nya japsarna. Läs senaste nr:et av Allt om MC.

SPR-modellen har andra kammar (å prom) och kan tänka mig (ingen vetenskap!) att man ökat på varvilligheten på maskineriet. Den standard 750 jag äger ('00) har ett ganska "mustigt" område vid just 8.000rpm för att sedan gå ganska linjärt vidare upp till sina 12.300rpm där det sedan är stopp.

OLJEKYLD GSXR skrev:
...info från tester jag har läst.

Å precis som du skriver, därför skall vi ta det för vad det är..!

OLJEKYLD GSXR skrev:
Vad det verkar så är MV klen i botten med ryckig insprutning och chassiet och väghållningen verkar inte vara alls lika bra som ex. nån av de japanska 1000-hojarna så jag tror att det är ett nerköp hojmässigt mot din 999.

Klen botten - allt e relativt i denna världen.
E're enbart "punch i botten" man e ute efter skall man nog titta på helt andra moppar än de som övht diskuteras här...

Ryckigt insprut. Känsligt väljer jag å kalla det, mycket etta-nolla-stuket. Det har Duccen också (nog blivit bättre på senare år) men där är slutresultat inte lika märkbart eftersom cyllarna ligger i V, tändning o.s.v.

Väghållning inte alls lika bra, enligt den test du skriver så har jag för mig att det var kallt den dagen man provkörde mopparna.
49mm's gaffel med seg olja e nog ingen hit i engelska rondeller...

Personligen räcker chassit till för mig på kurviga vägar och Knutstorp...
*förflutet som rr-nisse*
Men det e klart - allt kan bli bättre....

Om man skall välja Ducce eller MV?

Eftersom tråden blev som den blev.... Å jag läser mellan raderna att ägaren av 999'an mer äger moppen för att visa sig (no offence, please) och därigenom inte bryr sig så mycket om petitesser som hur den funkar i kurvor, ger dåligt bottendrag m.m. så tror jag nog att du uppseendemässigt skulle få en större kick av att äga en MV.

Men sedan kan man också nöja sig med fröken höger...
Allt e relativt.
Så trådstartaren; du kommer tyvärr inte få ngt bra svar övht ngnstans på internet! Å ta det inte så blodigt allvarligt det som skrivs på detta forum så skall ni se att det går bra.

A.VINGHE skrev:
Vilket välkomnande!? Vi har haft våra hojar ett tag men har inte tyckt att vi behöver vara med i nån ducceorganisation.

Nu blev jag övertalad att gå med i SH av en polare som tycker det är bra på alla sätt och vis, och jag bestämde mig för att prova i alla fall.

Precis hinner man skriva hejhej i nybörjartråden så kommer såna här trista inlägg. Jag ska prova att va med här ett tag och se vad det ger trots den här starten.

/A
Äh, dom är bara avunsjuka på era 999cc :D
Att någon kan byta bort en Ducce det förkommer inte i
Ducce:ns sinnevärld, så sådant får inte nämnas :hihi

italiano skrev:
könsjukdom ta dig i röven jävla moppefucko :arsele
Ditt språkbruk tycker jag du kan praktisera i garaget, men inte här.
Att du kallar mig moppefucko det kan jag ta, jag förstår att humor
inte är något som går hem hos dig .

Vilken fascinerande tråd! Skall alla samlas snart och rösta ut någon annan eller hur funkar det?

snacka om att tråden spårat ur :P

..och när var det gruppköp på 999S egentligen??? hade velat ha en jag med, den är ju döläcker... :Bugar

.. den enda jag sett på nära håll låg iof totalad i ett dike :(

Bosco skrev:
Klen botten - allt e relativt i denna världen.
.

Min gixxer har ju exempelvis mycket bottenvrid kombinerat med en hel del toppeffekt så det är ju inte direkt omöjligt. Sen var det inte i rondeller de körde i senaste testet utan på bana, men jag har som sagt inte kört vare sig MVs 750 elelr 1000 så jag kan inte tala om hur den är utan bara vad andra tycker. Insprutningen kan man väl kalla känslig eller ryckig, tydligen är den ryckig jämfört med japans 1000cc-moppar.

Bosco skrev:
Eftersom tråden blev som den blev.... Å jag läser mellan raderna att ägaren av 999'an mer äger moppen för att visa sig (no offence, please) och därigenom inte bryr sig så mycket om petitesser som hur den funkar i kurvor, ger dåligt bottendrag m.m. så tror jag nog att du uppseendemässigt skulle få en större kick av att äga en MV.
.

Word!
No offense (åter igen :rolleyes: ), men maken till moppefucko var det längesen jag hörde om. Att äga en sån hoj som många av oss bara drömmer om, och sen inte ens veta skillnaden på twin å radfyra... jösses :skrämd

maxximus skrev:
999 körde jag förra året när den var ny. Det var en underbar hoj. Fjädring och chassi samspelade på ett sätt som nästan var skrämmande och direkt farligt. Man tror att man kan köra som Haga genom kurvorna. En ducati "talar/kommunicerar" med en när man kör den, det gör inte japshojarna, de känns mer som massproducerade symaskiner vid en direkt jämförelse (sad to say but thats the way I feel it:)). MV 1000 har samma chassimått som "gamla" 750. Hur de lyckats med konststycket att pressa ner en 1000 kubikare i samma rundrörsram det förstår jag icke. Dock är det inte lika mycket tryck i 750:an (om du nu tänker köpa en sådan) som i en jämförbar gsxr750_00.
Den kostar dock från 160 lock i Tyskland:(

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?sprache=8&bereich=krad&id=11111111143474343&

219 lock här hemma http://www.supermotors.se/home/start.htm

Vilken MV är den grymmaste??? är det MV Agusta F4 1000 Mamba T-1 eller??
Vad är det för skillnad på dem förutom att det diffar några kilon och kusar bland de olika modellerna.... är det något annat....
MV Agusta F4 1000 Mamba T-1 var ju hundra loppor dyrare än MV Agusta F4 1000 Tamburini.... de verkade ju helt ok hojjar båda två:=)

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2