Äger en 750 MV men har inte provat storleken större, så ngt riktigt svar får'u ändå inte.
maxximus skrev:
MV 1000 har samma chassimått som "gamla" 750. Hur de lyckats med konststycket att pressa ner en 1000 kubikare i samma rundrörsram det förstår jag icke.
E'ru tekniskt bevandrad övht?
Att man inte kan pressa i en enlitersmotor i en ram gjord med rör, vilket gjordes redan på 80-talet b.t.w, tillhör nog rasism...
Motorn och dess yttermått är samma för 750 och 1000.
maxximus skrev:
Dock är det inte lika mycket tryck i 750:an (om du nu tänker köpa en sådan) som i en jämförbar gsxr750_00.
SPR-modellen har dock krutet, men den e tokdyr. Nya 1000 MV lär vara lika konkurrenskraftig som de nya japsarna. Läs senaste nr:et av Allt om MC.
SPR-modellen har andra kammar (å prom) och kan tänka mig (ingen vetenskap!) att man ökat på varvilligheten på maskineriet. Den standard 750 jag äger ('00) har ett ganska "mustigt" område vid just 8.000rpm för att sedan gå ganska linjärt vidare upp till sina 12.300rpm där det sedan är stopp.
OLJEKYLD GSXR skrev:
...info från tester jag har läst.
Å precis som du skriver, därför skall vi ta det för vad det är..!
OLJEKYLD GSXR skrev:
Vad det verkar så är MV klen i botten med ryckig insprutning och chassiet och väghållningen verkar inte vara alls lika bra som ex. nån av de japanska 1000-hojarna så jag tror att det är ett nerköp hojmässigt mot din 999.
Klen botten - allt e relativt i denna världen.
E're enbart "punch i botten" man e ute efter skall man nog titta på helt andra moppar än de som övht diskuteras här...
Ryckigt insprut. Känsligt väljer jag å kalla det, mycket etta-nolla-stuket. Det har Duccen också (nog blivit bättre på senare år) men där är slutresultat inte lika märkbart eftersom cyllarna ligger i V, tändning o.s.v.
Väghållning inte alls lika bra, enligt den test du skriver så har jag för mig att det var kallt den dagen man provkörde mopparna.
49mm's gaffel med seg olja e nog ingen hit i engelska rondeller...
Personligen räcker chassit till för mig på kurviga vägar och Knutstorp...
*förflutet som rr-nisse*
Men det e klart - allt kan bli bättre....
Om man skall välja Ducce eller MV?
Eftersom tråden blev som den blev.... Å jag läser mellan raderna att ägaren av 999'an mer äger moppen för att visa sig (no offence, please) och därigenom inte bryr sig så mycket om petitesser som hur den funkar i kurvor, ger dåligt bottendrag m.m. så tror jag nog att du uppseendemässigt skulle få en större kick av att äga en MV.
Men sedan kan man också nöja sig med fröken höger...
Allt e relativt.
Så trådstartaren; du kommer tyvärr inte få ngt bra svar övht ngnstans på internet! Å ta det inte så blodigt allvarligt det som skrivs på detta forum så skall ni se att det går bra.