Cykelstyre
Gudomlig sporthojare
Jag luktar avundsjuka. Handlar det egentligen om att du tycker de har för mycket pengar? Artisterna eller bolagen? Du är inne på båda nu. Så rika ska inte ha samma rättigheter? Vad med de artister som ligger på svältlön? Du ser att det argumentet inte håller?
Artisterna och bolaget väljer formen och priset på deras produkter (Sony gick för långt - fast brist på information var deras egentliga enda fel). Det är ju trots allt DERAS produkter. Gillar du dem inte så köp dem inte. Så enkelt är det. Fortfarande inget argument för att köra över dem och ta deras verk gratis.
Mjaha, så man måste vara avundsjuk om man inte är på skivbolagens sida nu?
Jag tycker att en skiva kostar alldeles för mycket gentemot vad jag anser det borde kosta. Därför tycker jag det är fel att dom får hundratals miljoner i kontrakt som jag (och alla andra konsumenter) i slutändan får betala med högt slutpris på CDn. Hade fullpris på en skivan varit 50kr så hade dom gärna fått varit miljardärer för mig. Svältlön? Då får de väl antingen producera bättre musik eller ha ett annat jobb vid sidan av. Tillgång och efterfrågan. Eller anser du att artister har någon självskriven rättighet att oavsett vilken kvalite det är på det dom producerar så skall dom minsann få bra betalt för det?
Jag undrar, av de som du pratar om som lever på svältlön, hur många av deras låtar som tankas..
Brist på information var INTE det enda som dom briste på. Rootkits är enbart av ondo.
Du har fortfarande inte svarat på frågan om du anser de behandlar sina kunder rätt? Eller om du anser att skivbolagen har en självskrivet existensberättigande bara för att.
Var är MINA rättigheter som konsument när en skiva jag köpt inte fungerar i de spelare som jag vill spela den i pga kopieringsskyddet? Perfekt att tanka det då, ingen drm, kopieringsskydd som helst kvar.
Jävla tramsigt av er att klaga på att artisterna vill ha miljoner,
Självklart vill de ha så mycket pengar som de kan.
Är de sen unika artister (stora namn) så är det väl självklart att de tar mer betalt.
Tillgång och efterfrågan, tillgången är hur stor publik man kan nå (iom att musiken är kopierbar)
Efterfrågan = deras lön med andra ord.
Varför är det tramsigt av oss?
Det är ju i slutändan konsumenterna som får betala för deras höga kontrakt. Jag skulle självklart vilja ha miljoner för det jag arbetar med men det är tyvärr inte riktigt rimligt.
Last edited: