Du som pluggat Linköping och/eller Stochholm
Hur är städerna att plugga i? Bra studentliv?
Trivs du?
Tänkte börja plugga Personal- och arbetsvetenskap till våren eller nästa höst.
Kommer någon med åsikter som läser just det programmet, är det stort plus.
Själv tror jag mest på Linköping men det börjar inte förrän nästa höst.
Jag har pluggat först i Kalmar, sen i Uppsala och nu i Stockholm.
Som ovan nämner så är det en enorm skillnad att studera i en studentstad som tex Uppsala där det finns massa nationer och aktiviteter och ett väldigt rikt studentliv.
I Sthlm finns inte alls denna "studentatmosfär" på samma vis på Stockholms Universitet iaf.
(
Möjligtvis så har ekonomerna lite sittningar och lite mer studentevents men långt ifrån vad som sker i Uppsala)
Sen får man se till hur man är som person, jag känner personligen mej inte lockad av att springa omkring i färggladda uniformer för att samla klädlappar som jag sen kan sy på min outfit och är så där über-studentski.

Jag har ganska avslppnad attityd och för min del räcker sthlms "studentliv" för min del.
Nu hade jag iofs turen att känna massa människor redan här uppe
innan jag flyttade upp till Sthlm, men gör du inte det är det nog isf roligare och säkerligen dessutom lättare att träffa nya människor om du pluggar på en mindre student-relaterad ort.
En av mina närmaste tjejkompisar har pluggat PA i Lund för några år sen och hon var grymt nöjd med både utbildning och studentlivet där nere, så jag skulle varmt rekommendera dig att plugga där ist för Linköping/Sthlm.
Hon fick jobb direkt efter sin utbildning, först på Academic Work och forsatte sen vidare och jobbar idag som konsult och rekryterare åt Mercuri urval.
Bor och jobbar här i Sthlm och trivs finemang med det.
Hoppas allt går finemang för dej me!