Jahopp, säger du det så antar jag att det ÄR så.
Jag bodde i Sthlm i 18 månader tidigare i livet och värre skit än att bo i den ködrabbade stan kan jag inte tänka mig.
Så NEJ, det ÄR inte så.... trots att infödda Stockholmare tror att sverige tar slut i Södertälje / Arlanda. Det faktum att man svarar "i staaaaaán" på frågan "vart bor du" oberoende av vart i landet man befinner sig är ganska talande... Vill man prompt bo i en större stad är Göteborg ett mycket trevligare alternativ...
/ Jens

Ja ä inte bitter
Men det är väl som vanligt, slösa bort livet på 10p makramé, 20p tvärflöjt följt av ett stråk kurser i "Danser över den afrikanska kontinenten", för att sedan sluta som cornflakesakademiker käftandes i OT2 trådarna på SH.![]()
Det läskiga är att det du skriver inte ens är raljant eller överdrivet, jag har listat mina favvosar förut men kan tänka mig ett nytt axplock från SU:
Antikens kultur och samhällsliv I
Antik keramik i kontext 15 hp
Barndomens kulturhistoria 15 hp
Kläder, kropp och identitet I 15 hp
Stadsliv 15 hp
Mångfald och globalisering 15 hp
Sexualitetens kulturhistoria 15 hp
Rituella gestaltningar 7,5 hp
Kulturvetenskapliga perspektiv
på berättande 7,5 hp
Flärd och film II 15 hp
Den japanska filmens
kulturhistoria 7,5 hp
Rörliga bilder i genusperspektiv 15 hp
Så här fortsätter det i all oändlighet, till absolut ingen nytta för någon annan än de självgoda och pretentiösa lärarna samt de fullständigt urblåsta studenterna som ändå bara närmar sig livslång arbetslöshet eller jobb i offentlig sektor.
http://www.su.se/content/1/c4/62/67/Humaniora.pdf
Det Sverige behöver och det jävligt snart är ett redigt högerparti och undantagstillstånd och en rad andra saker, bara att köra Ctrl+c Ctrl+v på allt i Austin Texas och vips så har vi idealsamhället.
Last edited: