Du som pluggat Linköping och/eller Stochholm

• Thread starter Thread starter didjik
  • Start date Start date
Jahopp, säger du det så antar jag att det ÄR så.

Jag bodde i Sthlm i 18 månader tidigare i livet och värre skit än att bo i den ködrabbade stan kan jag inte tänka mig.

Så NEJ, det ÄR inte så.... trots att infödda Stockholmare tror att sverige tar slut i Södertälje / Arlanda. Det faktum att man svarar "i staaaaaán" på frågan "vart bor du" oberoende av vart i landet man befinner sig är ganska talande... Vill man prompt bo i en större stad är Göteborg ett mycket trevligare alternativ...

/ Jens

:rofl
Ja ä inte bitter

Men det är väl som vanligt, slösa bort livet på 10p makramé, 20p tvärflöjt följt av ett stråk kurser i "Danser över den afrikanska kontinenten", för att sedan sluta som cornflakesakademiker käftandes i OT2 trådarna på SH. :rolleyes:

Det läskiga är att det du skriver inte ens är raljant eller överdrivet, jag har listat mina favvosar förut men kan tänka mig ett nytt axplock från SU:

Antikens kultur och samhällsliv I
Antik keramik i kontext 15 hp
Barndomens kulturhistoria 15 hp
Kläder, kropp och identitet I 15 hp
Stadsliv 15 hp
Mångfald och globalisering 15 hp
Sexualitetens kulturhistoria 15 hp
Rituella gestaltningar 7,5 hp
Kulturvetenskapliga perspektiv
på berättande 7,5 hp
Flärd och film II 15 hp
Den japanska filmens
kulturhistoria 7,5 hp
Rörliga bilder i genusperspektiv 15 hp

Så här fortsätter det i all oändlighet, till absolut ingen nytta för någon annan än de självgoda och pretentiösa lärarna samt de fullständigt urblåsta studenterna som ändå bara närmar sig livslång arbetslöshet eller jobb i offentlig sektor.

http://www.su.se/content/1/c4/62/67/Humaniora.pdf

Det Sverige behöver och det jävligt snart är ett redigt högerparti och undantagstillstånd och en rad andra saker, bara att köra Ctrl+c Ctrl+v på allt i Austin Texas och vips så har vi idealsamhället.

Last edited:
Stod valet för mig mellan Linköping eller Stockholms Universitet hade jag direkt valt Linköping. Vägrar tro att något universitet i Sverige kan vara mer byråkratiskt än SU. Tjejen pluggar till Civil Ekonom på SU, byråkratin med tentor, få tag på lärare NÄR det strular etc är ett jävla skämt. Mindre smidigare myndighet får man leta efter. Själv håller jag till på KTH och trivs som fan, känns mer som ett gymnasie/friskola än en myndighet. 40-50 elever på en föreläsning (lite mer personligt) grymt bra lärare som är engagerade. Sen att skolan lyckas få gästföreläsare från stora företag är inte direkt kattskit. På måndag har jag 2 gästföreläsare, den ena från SEB Real Estate och den andra från John Mattson (fastighetsbolag på lidingö). Kommer även ha föreläsare från DTZ etc. Klockrent! :tummenupp

När tjejen har gästföreläsare är det ngn avdankad revisor som sitter och hoppas att livet snart är slut. :D Sen att det finns så mycket löst folk som pluggar på SU gör inte saken bättre (gör ett snabbt besök på Lappkärsberget och bli mörkrädd..).
Vi har regelbundna besök från talmän, utrikesministrar, partiledare, riksbankschefer, ngos och annat fint folk. Det handlar nog mer om val av utbildning än skola i det fallet.

Jahopp, säger du det så antar jag att det ÄR så.

Jag bodde i Sthlm i 18 månader tidigare i livet och värre skit än att bo i den ködrabbade stan kan jag inte tänka mig.

Så NEJ, det ÄR inte så.... trots att infödda Stockholmare tror att sverige tar slut i Södertälje / Arlanda. Det faktum att man svarar "i staaaaaán" på frågan "vart bor du" oberoende av vart i landet man befinner sig är ganska talande... Vill man prompt bo i en större stad är Göteborg ett mycket trevligare alternativ...

/ Jens
Alla uppskattar inte storstäder. Jag kan förstå att det känns främmande att komma från landet och någon ullgullig idyll för att sedan möta en mur av känslokalla människor. Jag gillar det, uppenbarligen inte du.

Större = bättre, tro inte på tjejer som påstår annat.

Visst kan man bo i Göteborg, och det är säkert en perfekt mellanstad om man kommer från landet, men vill man bo i en STÖRRE stad får man allt ta sitt pick och pack och komma hit.

Last edited:
Det läskiga är att det du skriver inte ens är raljant eller överdrivet, jag har listat mina favvosar förut men kan tänka mig ett nytt axplock från SU:

Antikens kultur och samhällsliv I
Antik keramik i kontext 15 hp
Barndomens kulturhistoria 15 hp
Kläder, kropp och identitet I 15 hp
Stadsliv 15 hp
Mångfald och globalisering 15 hp
Sexualitetens kulturhistoria 15 hp
Rituella gestaltningar 7,5 hp
Kulturvetenskapliga perspektiv
på berättande 7,5 hp
Flärd och film II 15 hp
Den japanska filmens
kulturhistoria 7,5 hp
Rörliga bilder i genusperspektiv 15 hp

Så här fortsätter det i all oändlighet, till absolut ingen nytta för någon annan än de självgoda och pretentiösa lärarna samt de fullständigt urblåsta studenterna som ändå bara närmar sig livslång arbetslöshet eller jobb i offentlig sektor.

http://www.su.se/content/1/c4/62/67/Humaniora.pdf

Det Sverige behöver och det jävligt snart är ett redigt högerparti och undantagstillstånd och en rad andra saker, bara att köra Ctrl+c Ctrl+v på allt i Austin Texas och vips så har vi idealsamhället.

Där finns betydligt bättre:
Män och mode 7,5hp är min favorit

Sen gillar jag högskolan i Gävle som har:
Schamanism 15 Hp
New Age 7,5 Hp

Vi har regelbundna besök från talmän, utrikesministrar, partiledare, riksbankschefer, ngos och annat fint folk. Det handlar nog mer om val av utbildning än skola i det fallet.

Alla uppskattar inte storstäder. Jag kan förstå att det känns främmande att komma från landet och någon ullgullig idyll för att sedan möta en mur av känslokalla människor. Jag gillar det, uppenbarligen inte du.

Större = bättre, tro inte på tjejer som påstår annat.

Visst kan man bo i Göteborg, och det är säkert en perfekt mellanstad om man kommer från landet, men vill man bo i en STÖRRE stad får man allt ta sitt pick och pack och komma hit.

Nu blir jag ännu tröttare.

Vill man bo i en STÖRRE stad kan man ju flytta till Mexico city eller Tokyo.

Stockholm är en liten stad som förtvivlat försöker vara storstadshäftig...

/ Jens

Jag gillar Sthlm och är där nån gång i månaden typ.. hos polare eller annat jippo... Men... Jag vill inte bo där.. Tackade nej till ett jobb för inte så länge sen som var bättre betalt än det jag har idag just för att jag inte vill bo där..
Jättefin stad att "hänga" i eller bara strosa men om man bor där känns allt lite för komplicerat för att få en vettig vardag..

Ett exempel som en kär vän sa:..
Man slutar jobbet kl 17... hemma 18:30.. Gymmar till 19:30.. kommer hem o slänger i sig lite mat o stressar man lite kan man vara klar till 20-20:30.. Men sen då?? Om man inte har polarna som granne kan det ta mellan 30-60min att komma dit om du får byta buss/t-bana på vägen.. man hinner med en fika innan man skall hemåt igen för att inte bli för sen så man inte orkar upp kl 5:30 igen... (Han bor själv på söder..)

Jag bor i centrum i lkpg och 90% av mina polare oxå.. det betyder att det inte tar mer än en kvart att ta sig till vem som helst av dem om man går eller cycklar.. det tar 10 minuter med bil till jobbet..

=mer fritid.. o det e iallafall för mig viktigt..

btw... sen har ju Linköping ett bra Hockeylag!!! :mattias

Nu blir jag ännu tröttare.

Vill man bo i en STÖRRE stad kan man ju flytta till Mexico city eller Tokyo.

Stockholm är en liten stad som förtvivlat försöker vara storstadshäftig...

/ Jens

:rofl
Fan vad du tramsar nu, försöker staden vara häftig?
Man behöver inte göra Stockholm bättre än vad det är men inte sämre heller. Det är sveriges största stad med allt vad det medför i form av t.ex. serviceutbud.

Man behöver inte älska eller ens gilla Stockholm men babbla om Linköping och Mexico City känns bara knasigt.

DaLord, man kör bil i Stockholm!

Jag gillar Sthlm och är där nån gång i månaden typ.. hos polare eller annat jippo... Men... Jag vill inte bo där.. Tackade nej till ett jobb för inte så länge sen som var bättre betalt än det jag har idag just för att jag inte vill bo där..
Jättefin stad att "hänga" i eller bara strosa men om man bor där känns allt lite för komplicerat för att få en vettig vardag..

Ett exempel som en kär vän sa:..
Man slutar jobbet kl 17... hemma 18:30.. Gymmar till 19:30.. kommer hem o slänger i sig lite mat o stressar man lite kan man vara klar till 20-20:30.. Men sen då?? Om man inte har polarna som granne kan det ta mellan 30-60min att komma dit om du får byta buss/t-bana på vägen.. man hinner med en fika innan man skall hemåt igen för att inte bli för sen så man inte orkar upp kl 5:30 igen... (Han bor själv på söder..)

Jag bor i centrum i lkpg och 90% av mina polare oxå.. det betyder att det inte tar mer än en kvart att ta sig till vem som helst av dem om man går eller cycklar.. det tar 10 minuter med bil till jobbet..

=mer fritid.. o det e iallafall för mig viktigt..

btw... sen har ju Linköping ett bra Hockeylag!!! :mattias
:o

Saknar din vän ben och en arm? Jag kan inte komma på någon annan anledning till sådana transporttider.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra