Drz tillbaka i Europa

Förhoppningsvis är det inte många privatpersoner som säljer redan dom lär ju inte sålt jättemånga , demo är begagnat i stort sett nytt till bättre pris - 15” för typ 30 mil är väl inget att klaga på ?
Alla har kört dom som jag kört dom och då vill inte jag ha dom. 🙈😆

Bike World håller på att uppgradera en så den tål att användas

Mer om själva uppgraderandet

Hämta ut min i april, klämt 650 mil sen dess. Väldigt nöjd med cykeln, kommer från T7’an innan bl.a.
Modifierat efter mina behov, 15L tank, hasplåt och kylarskydd, något större och lägre fotpinnar, handtagsskydd, pakethållare, gps-fäste.

Snurrat runt på enkla endurospår till motorväg, för mig finns inget idag som passar bättre i hojväg.
Inte sett några andra på vägen än.

Bifogat

• IMG_2844.jpeg
    IMG_2844.jpeg
    1.6 MB · Visningar: 24
Hämta ut min i april, klämt 650 mil sen dess. Väldigt nöjd med cykeln, kommer från T7’an innan bl.a.
Modifierat efter mina behov, 15L tank, hasplåt och kylarskydd, något större och lägre fotpinnar, handtagsskydd, pakethållare, gps-fäste.

Snurrat runt på enkla endurospår till motorväg, för mig finns inget idag som passar bättre i hojväg.
Inte sett några andra på vägen än.
Skoj!

Var faktiskt och provkörde en igår. Avfärdade den först p.g.a priset, men efter att ha provat blev jag ändå väldigt sugen. Bättre än jag väntat mig.

En liten sammanfattning:

Har föregångaren drz400 och kan säga att det var stor skillnad, men ändå väldigt likt.

Framförallt kändes den väldigt lättmanövrerad och betydligt stabilare. Sen var den också avsevärt piggare och med en bra gasrespons. Till skillnad från många andra nya mc var den dessutom extremt mjuk när man slår på/av gasen. Kändes typ omöjligt att få "kärringstopp" och den tuggade vidare på vad som kändes som extremt låga varv utan problem. Kändes väldigt mycket "leksak" (inte I byggkvalitet Dock, Men i körkänsla. Som en liten lätt som man kan slänga runt). Den väger väl runt 150kg men kändes betydligt lättare.

Största problemet på drz400 är transportsträckor. Upp till 100 är den okej, sen blir det skakigt och ostabilt. Till min förvåning kändes den nya BETYDLIGT stabilare och dessutom fungerade det med vibrationerna för mig upp till 120 ungefär, vilket är nära toppfarten. Den är såklart inte snabb, men den fungerar ändå I motorvägsfart. Skulle nog kunna leva med den på långresor.

En annan stor nackdel med drz400 var sadeln, jag har en seat concepts på min nu. Jag hade nog glömt hur dålig den gamla var, för även på drz4s var den som en planka och jag kände direkt att min sadel var värd sina pengar. Men det går ju att ordna.

Sammanfattningsvis blev jag riktigt sugen på att byta ut min drz, är npn sugen så säg till ;) Fanns ett demoex för 99k. För 90k hade jag nog köpt den.

Kanske blir en ny om de skulle ha nån kampanj och när jag har lite mer tid att köra.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda