Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Twin skrev:Ja, det ska vara drogfritt på jobbet. Det måste man kunna kräva av sina kollegor.
/T
Tellet skrev:med drogfritt menar du snus, cigg och knark? drogfritt på jobbet är väll en självklarhet? men på fritiden bör dom väll inte bry sig?
Wunder skrev:Att vara påverkad på jobbet är såklart förkastligt, men att vara påverkad på sin fritid tycker jag inte jobbet har med att göra.
Dr.Bike skrev:Förvisso inte.
Men om du är påverkad av nåt som inte går ur kroppen eller anses kunna ge effekter långt efteråt, ja DÅ har jobbet helt plötsligt med det hela att göra.
Bakfylla borde inte vara ett undantag, men ses nästan som en merit efter en personalfest t.ex...
Sen att det är obegåvat att droga sig med narkotika som smälter hjärnan och fördummar dig är ju en sak alla vuxna får ta ställning till själv. jag menar, det finns ju folk som är så korkade att de röker vanliga cigaretter TROTS allt man vet om deras hälsoeffekter...
Så varför skall det så inte finnas ÄNNU dummare individer som knarkar?
Ett lamt incitament alla drogliberala har är att sprit är värre än partydroger och hasch...
Jojo...eller hur.
Freddola skrev:Enligt ditt snack så borde holland gått under för bra LÄNGE SEN.
Under att människorna fortfarande kan tala etc där borta![]()
Dr.Bike skrev:Ja, det ÄR faktiskt ett under.
detta är oxå ett argument för drogliberaler: kolla Holland...
Men de har ENOOOORMA problem i holland.
Bara så du vet.
Det märkliga när det talas om promiskuösa saker, är att någon ALLTID ska ta upp extrema avarter och ange dessa som någon slags NORM.
Lite av temat: Om DE kan då kan JAG. Och: jag vet en som känner en som har osv, vilket då skulle betyda att just "det" är ok, och att "alla" både bör och kan göra si eller så.
Så bara för att Holland har resignerat, betyder inte att deras lösning är bra.
De är en j-la soptipp i europa. En skamfläck.
Freddola skrev:Men tanke på att det är ett helt LAND o inte bara någon kille så anser jag att man visst kan ta det som ett exempel.
"De är en j-la soptipp i europa. En skamfläck."
Enligt dom är väll du samma sak. Känns som du tog i lite mycket där...
Dr.Bike skrev:Ja, det ÄR faktiskt ett under.
detta är oxå ett argument för drogliberaler: kolla Holland...
Men de har ENOOOORMA problem i holland.
Bara så du vet.
Det märkliga när det talas om promiskuösa saker, är att någon ALLTID ska ta upp extrema avarter och ange dessa som någon slags NORM.
Lite av temat: Om DE kan då kan JAG. Och: jag vet en som känner en som har osv, vilket då skulle betyda att just "det" är ok, och att "alla" både bör och kan göra si eller så.
Så bara för att Holland har resignerat, betyder inte att deras lösning är bra.
De är en j-la soptipp i europa. En skamfläck.
Färnbo skrev:Jag har jobbat en hel del med Holländare och de hade inte så mycket positivt att säga om den drogliberala inställningen i Holland, visserligen så spottade inte de här killarna i glaset, men tyngre grejer tog de helt avstånd ifrån.
De ansåg att coffee shoperna inte tillförde nånting gott till det holländska samhället.
Svanen skrev:Ja, du har ju såklart träffat alla.. :kocko
Bara för att man tar en spliff ibland så är man inte knarkare.
Det är ju som att nån som tar ett par bira på lördagen är en alkis pga det.
GuW skrev:Ja, det har man, man har även dåligt omdömme om man gör bilinbrott ibland, snattar ibland, prostituerar sig ibland, våldtar ibland osv...
Att det är vanligt med folk som har dåligt omdöme gör det inte försvarbart.
QUOTE]
Sinne for proportioner? Att roka en jazzcigarett nan gang da och da ar, tro det eller ej, inte forenat med livsfara och dessutom inte nodvandigtvis olagligt. Jag tycker i och for sig att det ar bra att manga koper den svenska skramselpropagandan eftersom den fungerar i Sverige (leder till att manga aldrig provar narkotika och det ar ju bra eftersom det inte ar nyttigt).
Daremot kan det bli pinsamt nar rattradiga svenskar befinner sig utomlands och ska forklara for andra hur de ska bete sig; "If you smoke that, you will end up naked at a dirty public toilet near the Plattan with a needle sticking out of your arm...". Det blir ocksa pinsamt att likstalla omdomet hos en valdtaktsman med nagon som roker en feting - det far mig att ifragasatta omdomet hos GuW.
Det borde dutrummiz skrev:Vilken jämförelse... Jaja, jag hade bara en åsikt. Ska sluta med sånt genast.
Samtidigt som du gör testet får du fylla i om du för tillfället tar mediciner.prulle skrev:Nej jag voll inte drogtestas på jobbet nu! Dricker cocelana etyfym eller va de heter(hostmedicin som innehåller morfin)
Och sniffar massa xylmetazolinhydroklorid (Nässpray)
Det skulle säkert ge utslag med min tur..
honkiie skrev:På nått sätt så är det inte fel att knarka om det är lagligt. Är det så det funkar?
Kan man inte bara ange att man röker hasch för man är rädd för att få grön starrSENSEI skrev:Samtidigt som du gör testet får du fylla i om du för tillfället tar mediciner.
honkiie skrev:En sak som jag tycker är lite skojig med sporthoj och knarkare och antiknarkare är då det är en tråd som den här där det mestadels snackas cannabis då så är man största jävla aset genom tiderna ifall man röker lite nån gång då och då. I trådar där någon gjort illa sig och fått medicin så är det snarare att "jävlar vilka goa piller" "dom där kan man ha roligt med" och alla klappar varandra på ryggen och tycker det är svinmysigt. De flesta som blir beroende av opiater som jag förstår det är människor som fått medicinen utskriven för någon slags skada. På nått sätt så är det inte fel att knarka om det är lagligt. Är det så det funkar?
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |