Tankar jag och även andra fått som följt denn tråd.
Jag citerar ett mail jag fått från en icke sporthojsåkare:
För det första; Folk på den här sajten är ju hojåkare, dessutom hojåkare med riktiga värstinghojar. Om man nu inte tycker det är okej att använda droger på jobbet så är ju det iaf bra. Men när kör de här grabbarna båge då? Gör man det på helgerna när man är hög? Eller gör man det på söndagen när ruset har försvunnit (ironi) efter lördagens ”feting”?
För det andra; Alltid denna diskussion om att det är bättre med cannabis än alkohol, suck! Ja, och snus och cigaretter osv. Vänd på steken, diskussionen bör kanske istället handla om att det borde vara bättre att förbjuda det också, inte använda det som något slags försvar för andra droger.
För det tredje; HOLLAND, vill verkligen folk ha det som i Holland?? Jag anser istället att även detta borde vändas på, vi har en bra restriktiv narkotikapolitik i Sverige, vi borde jobba stenhårt på att det ska se ut så i resten av EU. Man brukar prata om hur många missbrukare det finns i Sverige och hur många som dör en narkotika relaterad död i Sverige kontra siffrorna i Holland. Det man inte tänker på i denna diskussion är att vi har vitt skilda sätt att se på vad som är en narkotikarelaterad död.
För det fjärde; På vilka arbetsplatser ska det vara okej att vara påverkad???? Men, bara frågan är ju helt befängd! Vem vill ha en glåmig, likgiltig kassörska i sin kassa? Vem vill ha en Speedad begravningsentreprenör? Det går inte heller att hålla frågan på denna nivån.. Vem vill ha en Dotter/Son som springer rund i en LSD tripp. Vem vill att ens son ska springa runt borta på Rohypnol och utan empati slå sönder och samman folk i sin omgivning? Äh, nu överdriver du, du ska alltid ta fram det värsta. Nä, det är ingen överdrift. Ja, jag ska ta fram det värsta. Jag vill inte att mina grannar, min familj, folket i min stad, folket i mitt land osv. ska behöva ha det så här.
Varför hålla fast vid något så destruktivt???
Någon på detta forum skrev också att det händer ju att man kommer bakis till sin arbetsplats… Men det är väl inte heller okej? Det är ju bedrövligt! Det är dags att mogna och växa upp. Varför är det ett måste att vara så packad?? Det är så skönt att inte vara bakis!
///
Förövrigt så finns det metaamfetamin i ecstasy
När det gäller Holland så håller det på att vända där nu, man har insett att det är en ohållbar politik man fört.
Kolla in en hemsida som heter
www.motgiftgotland.nu det är en kille som heter Torgny Pettersson som driver det projektet och han har otroligt stor kunskap när det gäller Holland och även legaliseringsfrågan i stort.
Vill du ha fakta om droger eller ställa frågor om dessa så gå in på
www.can.se dom har nästan mest info i Europa.
// Tänker själv inte göra fler inlägg i denna tråd... (tror jag iaf) Vill ni knarka sönder er själva så finns det ju fina länder som tillåter det.. Typ Holland..
Holland var sist jag tittade medlemmar i EU och du kan utan problem flytta dit och själv uppleva den fria drogpolitiken.