JOSvanen skrev:Ja, du har ju såklart träffat alla.. :kocko
Bara för att man tar en spliff ibland så är man inte knarkare.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
JOSvanen skrev:Ja, du har ju såklart träffat alla.. :kocko
Bara för att man tar en spliff ibland så är man inte knarkare.
sEiKo skrev:
Svanen skrev:Nedu...
Men jag skulle inte ha något emot ett drogtest iallafall, alkotest likaså.
Det krävs ju inom vissa jobb för att behålla säkerheten.
Men om en person som röker en gång i veckan är en knarkare, då är en person som dricker en gång i veckan en alkis?
Det är en ganska bra jämnförelse.
Någon som däremot röker varje dag, han är en knarkare, och en som dricker varje dag, är en alkis.
Jag har både bott och jobbat på Hassela kollektivet och kan meddela att mina pissprover flera gånger visade på metamfetamin, säkert fem gånger i rad efter "permission". Jag är rätt så säker på att jag aldrig tagit metamfetamin. Så det var rätt förargligt att bli anklagad för det och sedan vara tvungen att lämna flera prover för att bevisa motsatsen.SENSEI skrev:Jag har jobbat på Hassela kolektivet, och jag har haft en ganska god inblick i vad droger gör med ungdomar.
Tror du på enhörningar också?ambulans skrev:cannabis lagrar sig i fettvävnad och bryts ned mycket sakta. Man kan få ett rus efter en månad utan att ha använt drogen. så hasch ska man nog hålla sig ifrån om man ska arbeta....
Ordhonkiie skrev:Tror du på enhörningar också?
Nitrogen skrev:Jag har både bott och jobbat på Hassela kollektivet och kan meddela att mina pissprover flera gånger visade på metamfetamin, säkert fem gånger i rad efter "permission". Jag är rätt så säker på att jag aldrig tagit metamfetamin. Så det var rätt förargligt att bli anklagad för det och sedan vara tvungen att lämna flera prover för att bevisa motsatsen.
Dessa prover är inte tillförlitliga för fem öre.
honkiie skrev:Tror du på enhörningar också?
honkiie skrev:Klart man inte ska vara påverkad på jobbet och om man är det så är det bara sparken eller nått rehabiliteringsprogram som gäller. Samma sak med alkohol som med knark. Att nån helt vanlig kille som röker en hövding på helgen och jobbar som fan på veckorna ska bli straffad för att han röker lite cannabis på sin fritid tycker jag är jävligt fel.
Varför skulle de inte ha det?
SENSEI skrev:Det är ej lagligt att handla med droger. Dvs det är kriminellt. Liten kriminalitet leder till ofte till större kriminalitet...
Anskaffnig av droger kräver pengar... hur får du tag på pengar i ett allt större drogbehov... jo du börjar stjäla.. först på jobbet. Sen av kamrater.. sen blir det lite bilinbrott... sen..... ja ni fattar kanske vinken...
Drogerna kommer dessutom från personer som i sin tur utnyttjar andra i kriminalitet, prostiution mm.
Ni som köper droger stödjer deras verksamhet och är därför en del i den.
Nej jag vill inte ha arbetskamrater som regelbundet röker på i min närhet.
Inte privat och absolut inte på mitt jobb.
Finns många orsaker till det.
SENSEI skrev:jo du börjar stjäla.. först på jobbet. Sen av kamrater.. sen blir det lite bilinbrott... sen....
Klart att det är beroendeframkallande!Freddola skrev:Cannabis är ejj beroendeframkallande.
Alkohol är minst lika stark drog som cannabis.
Bart skrev:Klart att det är beroendeframkallande!
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |