driftstopp på pennybridgeriders.com

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
Plockar nu ner servern för att göra om den till en mycket finare och trevligare server :tummenupp
Kan ta upp till början på veckan innan den är uppe skarpt igen!

meddelar här när det är klart.

det verkar vara ett rät så långt driftstop... är det inte klart snart.. vi har massa info som vi behöver åt där inne

Följande händer!
En styck HP vägrar samarbeta, tråkigt gaffa, men det är en junkburk. Den vägrar boota från nån annan hdd än SCSI-disken oavsett operativ eller disk, den har för övrigt bara stöd för småååå diskar (skulle gissa på 2 gig) men det är nog inte det igentliga problemet.
Vi får lägga den på hyllan.
Är det någon som har 4 st 32megs edo-minnen?
Eller en nyare burk typ p2 och uppåt med minst 128 meg ram?
i första fallet så har vi grejor så det räcker bara mer minne behövs!
I fall nummer 2 behöver vi minne/moderkort/processor sen tror jag inte det behövs så mycket mer, beror lite på lådan.
jag vet inte om jag ens kan få igång burken hjälpligt som det ser ut nu, en disk som satt i "gamla" servern kraschade nämligen ( oroa er inte, har backup på sidan =))
Några förslag annars?

rainman skrev:
Följande händer!
En styck HP vägrar samarbeta, tråkigt gaffa, men det är en junkburk. Den vägrar boota från nån annan hdd än SCSI-disken oavsett operativ eller disk, den har för övrigt bara stöd för småååå diskar (skulle gissa på 2 gig) men det är nog inte det igentliga problemet.
Illa, jag trodde att den var bättre än så. Men, men... Så går det. Jag betalade i alla fall inte mer än tre hundra för den.
Är det någon som har 4 st 32megs edo-minnen?
Eller en nyare burk typ p2 och uppåt med minst 128 meg ram?
i första fallet så har vi grejor så det räcker bara mer minne behövs!
Kolla vad det sitter i datorn som står i Blom's garage. Jag har för mig att det är en P2 266:a men jag är osäker på vad det är för typ av minne i den (har för mig att det är 64Meg ram i den). Det är en Vectra VL.

Gaffa-mannen skrev:
Illa, jag trodde att den var bättre än så. Men, men... Så går det. Jag betalade i alla fall inte mer än tre hundra för den.
Kolla vad det sitter i datorn som står i Blom's garage. Jag har för mig att det är en P2 266:a men jag är osäker på vad det är för typ av minne i den (har för mig att det är 64Meg ram i den). Det är en Vectra VL.

Jag trodde det med :\

Det funkar garanterat att lägga in nåt roligt operativ på den, win95 eller nåt ;)
Men eftersom vi ville ha w2k på den så sket det sig....

Jag har snackat med killen som håller i vårt webbhotell och det är OK att lägga sidan där.

Så den borde komma upp igen idag eller imorgon hoppas jag. Sen ska jag bara fixa till några nya sidor... :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...