dressmann reklamen

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
som man hört så mycket om, finns den att titta på nånstans på nätet?
alla pratar om den man blir galen, har ju inte ens sett den, har ingen tv...

tv e gay!

har hört av en del att den e kvinnoförnedrande och en del att "det va väl inget"

vill bilda mig en egen åsikt....

kan nån länka skiten?

RAVESMURF skrev:

tv e gay!

har hört av en del att den e kvinnoförnedrande och en del att "det va väl inget"

kan nån länka skiten?

Är det en tv-reklam? Jag såg bara en affisch på stan....otroligt fjantigt att tycka det ör kvinnoförnedrande men men...

RAVESMURF skrev:

tv e gay!

kan nån länka skiten?

FELLLLLLLL

Man ser en fin tjej gå runt naken (men med belysning så man inte riktigt ser, om man säger så). Sen går hon fram till en kille med boxershorts och säger typ "Man underwear, for men only".
Är väl lite småfyndigt och rätt oskyldigt enligt mig.

Jag tror att det var en bild på en man med kallingar. Bakom honom står en kvinna som man bara ser lite av då mannen står framför. Vad som gjorde människor (utan liv :hihi ) upprörda var att kvinnan hade minsan inga trosor på sig (man ser nämligen lite av hennes höft och då ser man att hon saknar trosor. Det är således könsdiskriminering att mannen får vara påklädd (obs: kalsonger) medan kvinnan är spritt språngand naken.

Jag tror att det var denna reklam iaf.

tar hon inte grabben på röven också (eller mins jag helt fel). det var väl det plus nakenheten som fick feministerna att klaga.

Riktigt så var det väl inte iaf.
Det som var grejen med reklamen var väl att kvinnan är i bild 95% av reklamen, går omkring naken och sen på slutet kommer mannen med i bilden.
Vad har en naken kvinna med kalsonger att göra frågar dom som kritiserar reklamen och det funderar faktist jag med.
Visst, bruden är riktigt het men reklamen är kass!

Fattar inte ens att Dressman skickade en representant till plusstudion för att försvara reklamen. Kärringen i fråga var väl inte direkt förberedd och kunde definitift inte debattera för sin sak.

Varför inte visa en kort snutt hårdporr istället. Det har ju ännu större genomslagskraft i media.
Tänk er tre brudar i en riktigt slafsig trekant och en kille som kommer in på slutet med sina fina kalsonger och sätter på allihop.

"Alla män... Ta tre... betala för en... bara på dressman..."

En naken tjej gör inte att jag går och köper flera kallsonger. Tycker det inte det har med varandra att göra.

Tycker det är dåligt även och det skulle vara tvärtom. Se en naken kille i 95% av reklamen för bindor, trosskydd tex.

men det är alltså ingen som kan länka till reklamfilmen i sig?

för övrigt: Trallhusbjörn, klockren reklamidé, om du väntar nåt år så är vi där ska du se :lol

Vi får väl göra upp mellan kvinnorna och oss män.
När dom slutar framställa män som knäppa/korkade i vissa reklamer så slutar vi framställa dom som nakna sexobjekt.
Deal?
:)

Dom reklamaffischerna gör att man köra av vägen!
Satan vilken snygg kille :jisses
kvinnoförnedrande? Nej det tycker jag inte.

Trallhusbjörn skrev:
Riktigt så var det väl inte iaf.
Det som var grejen med reklamen var väl att kvinnan är i bild 95% av reklamen, går omkring naken och sen på slutet kommer mannen med i bilden.
Vad har en naken kvinna med kalsonger att göra frågar dom som kritiserar reklamen och det funderar faktist jag med.
Visst, bruden är riktigt het men reklamen är kass!

Fattar inte ens att Dressman skickade en representant till plusstudion för att försvara reklamen. Kärringen i fråga var väl inte direkt förberedd och kunde definitift inte debattera för sin sak.

Varför inte visa en kort snutt hårdporr istället. Det har ju ännu större genomslagskraft i media.
Tänk er tre brudar i en riktigt slafsig trekant och en kille som kommer in på slutet med sina fina kalsonger och sätter på allihop.

"Alla män... Ta tre... betala för en... bara på dressman..."

:lol :lol :lol jaaa jag vill se

Snart säger de väl att "svenska folket rasar" :död

Vem fan bryr sig?!?! Som om en enda person skulle klagat om det var en naken kille som gjorde reklam för trosor.

sEiKo skrev:
Vi får väl göra upp mellan kvinnorna och oss män.
När dom slutar framställa män som knäppa/korkade i vissa reklamer så slutar vi framställa dom som nakna sexobjekt.
Deal?
:)

Som VIA som menar att män enbart kan öppna öl och använda micron...

Reklamen diskuteras just nu på Sveriges största hojforum. Bra reklam med andra ord.

Haha folk har för lite att göra :kocko det finns väl bättre saker som folk kan lägga ner energi på :va :confused:

Men men för oss vanligt dödliga är det ju bara kul :rofl

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back