Domen föll! 1 månads fängelse!!!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
KickAss_Prod´s skrev:
Att polisen hittar på o ljuger i rätten möjligtvis!
Men jag ska låta d va osagt
Det där är mycket vanligt. På Tingsrätten i Malmö förutsätter de att poliser ljuger i rätten men måste ändå döma som om de talar sanning. Notarierna tror (trodde) på fullt allvar att polisen har ett rum i källaren där de klår upp folk de inte gillar - själv har jag lite svårt att tro på det.

Min fru jobbade där om någon undrar hur jag kan veta.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
helt jävla kroncp att han får fängelse.

inte så kul att man själv skulle råka ut för samma sak. hur bra känns det att ha 1 månad i fägelse på sin meritlista :(
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Detta känns helt sanslöst, nu vet jag inte mer om detta än vad jag har läst i tidningen och här på forumet men det spelar ingen roll.

Nu plockar jag av min skylt så kan dom ju försöka identifiera mig sen.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Det handlar inte om mogen körning. Det handlar om bikerwomans högmod och fördömmade. Du har väl ingen aning om vad som hänt eller? Det har jag inte heller.

Visst bygger alla fungerade samhällen på att rättsväsendet fungerar och brottslingar blir dömda. Det rättfärdigar inte att man är dryg mot nån som råkat illa ut. Disskutionen om mc köringen och vad rimliga straff är kan vi ha i år. Men varför gnälla och vara dryg när man inte har alla fakta?

Vill du sen gnälla på lagbrytande inom Mc åkning vet jag inte vad du gör här. Flertalat här buskör nog ganska ofta.



ps. Ju mer ni stavar fel desto mer utväcklas språket! ds
ps2. Kommer troligt vara snut om några år. (ska behålla hojen) ds2
 

Mouse

Nasare
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Karlstad
Hoj
RSV4 Factory
bikerwoman skrev:
Säger bara en sak.....skyll dig själv ! Du kanske mognar i fängelset, vem vet?
Hoppas att du känner dig ball när du sitter där!

Du vet alltså att det var han som körde.....
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
han åkte trots allt fast av Polisen som hane körde på bakhjulet från... ? dem agerar sen vittnen för hans trafikbrott. klart han åker fast. förtjänar han fängelse? jao, tycker jag väl nästan. fast 1 månad låter mycket när andra förseelser man tycker är värre har lika långa straff.
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
bmwjohan skrev:
helt jävla kroncp att han får fängelse.

inte så kul att man själv skulle råka ut för samma sak. hur bra känns det att ha 1 månad i fägelse på sin meritlista :(
Passa på att lära dig något av det här då! Du om någon behöver en liten hästkur sunt förnuft till våren.

Jag tror nog killen är skyldig som synden, och jag skulle isåfall betalat mycket för att se hans min när han delgavs domen.
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
Ska verkligen bli intressant att ta del av de bevis som ligger till grund för domen. Rimligen borde det vara något (betydligt) mer än bara identifiering av förarens ögon då denna kört (med hjälm på) i hög hastighet på MC (som är de bevis som framgått i media).

Om så inte är fallet är det nog "bara" att skaffa sig en bättre advokat, oavsett om man är skyldig eller ej.

Vidare upplever jag fängelse som en alldeles för hård påföljd för att ha kört ifrån polisen på MC, även om personen ifråga troligtvis får villkorligt om han tidigare är ostraffad.

Slutsatsen utan att ha tagit del av domstolens utlåtande är att det är ett typfall för överklagan.
 
Last edited:

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 -07, 660 -04
1 Månads fängelse!!!
För att han dragit snuten på bakhjulet..

hmmm nej det tror jag inte på..
det e nått måste ligga mera till grund oxå!
 
Last edited:

big

wannabe
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Oslo
Hoj
Yamaha FZ6 2007
En fråga: är detta killen som jobbade i en mc-butik?

[Mc:n var butikens och många hade tillgång till den men polisen säger att dom kände igen honom genom visiret. Dom lyckades aldrig stoppa han på mc:n. Eller är det nån helt annat.]
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
big skrev:
En fråga: är detta killen som jobbade i en mc-butik?

[Mc:n var butikens och många hade tillgång till den men polisen säger att dom kände igen honom genom visiret. Dom lyckades aldrig stoppa han på mc:n. Eller är det nån helt annat.]

Mmmm.... Stämmer.
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Jonte VSB R-T skrev:
Det handlar inte om mogen körning. Det handlar om bikerwomans högmod och fördömmade. Du har väl ingen aning om vad som hänt eller? Det har jag inte heller.

Visst bygger alla fungerade samhällen på att rättsväsendet fungerar och brottslingar blir dömda. Det rättfärdigar inte att man är dryg mot nån som råkat illa ut. Disskutionen om mc köringen och vad rimliga straff är kan vi ha i år. Men varför gnälla och vara dryg när man inte har alla fakta?

Vill du sen gnälla på lagbrytande inom Mc åkning vet jag inte vad du gör här. Flertalat här buskör nog ganska ofta.



ps. Ju mer ni stavar fel desto mer utväcklas språket! ds
ps2. Kommer troligt vara snut om några år. (ska behålla hojen) ds2
Sorry, men jag blev bara lite piss-offed när jag läste att alla tyckte synd om vederbörande...
Han har väl inte "råkat" illa ut, han har väl för f..n försatt sig själv i situationen!? Alla får väl ta konsekvensen av sitt eget handlande? När vi nu ska diskutera straffskalor håller jag helt med om att vårt rättsamhälle är helt sjukt, fel strafflängd för flera av de grövsta brotten!
Sen undrar jag om Sporthoj.com bara är till för dom som kör olagligt när du säger att jag inte har nåt här att göra isåfall?
Trodde att vi var här för att vi har samma intresse allihop, nämligen motorcyklar!
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
bikerwoman skrev:
Sorry, men jag blev bara lite piss-offed när jag läste att alla tyckte synd om vederbörande...
Han har väl inte "råkat" illa ut, han har väl för f..n försatt sig själv i situationen!? Alla får väl ta konsekvensen av sitt eget handlande? När vi nu ska diskutera straffskalor håller jag helt med om att vårt rättsamhälle är helt sjukt, fel strafflängd för flera av de grövsta brotten!
Sen undrar jag om Sporthoj.com bara är till för dom som kör olagligt när du säger att jag inte har nåt här att göra isåfall?
Trodde att vi var här för att vi har samma intresse allihop, nämligen motorcyklar!
Jaha så du vet att det var han som körde? Jojo... :kocko
Btw så kör alla olagligt. Och ja, jag tycker synd om killen!! Även om det var han som körde.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Det måste ligga något mer bakom domen.
Finns inte en chans att en "vanlig" smitning kan vara tillräcklig grund för fängelse!
Eller :confused: :skrämd
Finns det inte ett antal på det här forumet som har gjort misslyckade frånkörningsförsök? Aldrig tidigare hört om någon som fått fängelse för det.
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Neej, vad tråkigt, att de kan få döma i övrigt laglydiga medborgare till ett så hårt straff på så lösa grunder är märkligt som fan. 150 km/h är ju ingenting?!? Skulle det vara trafikfarligt, eller vad är motiveringen? //Anders.
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
UnderDOG skrev:
Neej, vad tråkigt, att de kan få döma i övrigt laglydiga medborgare till ett så hårt straff på så lösa grunder är märkligt som fan. 150 km/h är ju ingenting?!? Skulle det vara trafikfarligt, eller vad är motiveringen? //Anders.
Fråga bikerwoman, hon har stenkoll...
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top