Domen föll! 1 månads fängelse!!!

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Mouse skrev:
"Janne" är nu dömd till en månads frihetsberövande pga att han åkt ifrån farbror blå på slangen...Huga!!! Överklagan är nog redan påtänkt..... to be continued...

Mmm... kan nån berätta varför? jag menar folk som kör ratfulla & kör ihjäl folk får bara böter och kanske av med körkortet...

Sveriges regler är snett.... 300kr om man kör utan hjälm, 600kr om man kör utan bilbälte och 600kr om man kör utan lysen på trampcykeln en mörk kväll.

jaaa... de kan verkligen sitt jobb....

Polisen är bra till mycket men svenska trafikpolisen ger jag inte fem röda ören för, när jag själv behövt för att reda ut tvist när man krockat kommer de fan inte ens, förbannade )#=(¤="
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Det är så otroligt deprimerande att vissa här inte fattar att vi har oss själva att skylla!
Pga smitningar, vårdslös körning och det dåliga anseende vi skaffat oss blir det ju naturligtvis viktigare för polisen att dämpa oss.
Tror ni på fullt allvar att trafikpoliser hellre sätter dit en hojåkare som slangat i ett industriområde eller kört 150km/h på en tom E4 än en rattfyllerist som vinglar runt i en bil utanför en skola med stöldgods i bilen?
Det säger sig ju för f-n självt!
Polisen har hårt begränsade resurser, och det är upp till OSS om dessa resurser skall läggas på oss eller på andra brottslingar.

-Ahmen vaddårå, hundrafemti e junte fort ju.. Jag har ju koll ju.
:rolleyes:
Fatta nån gång!
Kör vettigt där det behövs så kan vi gasa friskt där det är mindre risk. :fakta

Sen är det ju bara trist för smitaren att åklagarmyndigheten i Trollhättan ville statuera ett exempel, men jag förstår dom.
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Fy faan va bra det låter fint när du skriver sådär...

Nästa gång du kör 55 på 50-väg, då kan du ju tänka på det där med att försätta sig själv i situationer... För att yttra sig som du gör så måste man vara lika god och helig som moder Maria själv... me du svär ju...

Personligen vill jag läsa domen i sin helhet innan jag säger varken bu eller bä...

:sjuk

bikerwoman skrev:
Sorry, men jag blev bara lite piss-offed när jag läste att alla tyckte synd om vederbörande...
Han har väl inte "råkat" illa ut, han har väl för f..n försatt sig själv i situationen!? Alla får väl ta konsekvensen av sitt eget handlande? När vi nu ska diskutera straffskalor håller jag helt med om att vårt rättsamhälle är helt sjukt, fel strafflängd för flera av de grövsta brotten!
Sen undrar jag om Sporthoj.com bara är till för dom som kör olagligt när du säger att jag inte har nåt här att göra isåfall?
Trodde att vi var här för att vi har samma intresse allihop, nämligen motorcyklar!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ugluk skrev:
Det är så otroligt deprimerande att vissa här inte fattar att vi har oss själva att skylla!
Pga smitningar, vårdslös körning och det dåliga anseende vi skaffat oss blir det ju naturligtvis viktigare för polisen att dämpa oss.
Tror ni på fullt allvar att trafikpoliser hellre sätter dit en hojåkare som slangat i ett industriområde eller kört 150km/h på en tom E4 än en rattfyllerist som vinglar runt i en bil utanför en skola med stöldgods i bilen?
Det säger sig ju för f-n självt!
Polisen har hårt begränsade resurser, och det är upp till OSS om dessa resurser skall läggas på oss eller på andra brottslingar.

-Ahmen vaddårå, hundrafemti e junte fort ju.. Jag har ju koll ju.
:rolleyes:
Fatta nån gång!
Kör vettigt där det behövs så kan vi gasa friskt där det är mindre risk. :fakta

Sen är det ju bara trist för smitaren att åklagarmyndigheten i Trollhättan ville statuera ett exempel, men jag förstår dom.
Jaså du kunde inte hålla dig iaf, bra där eftersom det ligger mycket i det du säger, media och buset hjälper till att nervärdera trafikpolisernas arbetsuppgifter, dvs att skapa en säkrare trafikmiljö, detta gör man dock inte genom att tjafsa om miniskyltar och slipon, hårdare tag är dock att vänta och vi får skylla oss själva som inte respekterar lag & ordning, både du & jag har nu KK tillbaks igen men det blev ju en läxa för oss.
 

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
hojlös.
Dags för lite bondförnuft.
Många som har sporthoj kör fortare än man får.
Många som har sporthoj gasar allt dom kan om de ser blinkande blåljus någonstans. Inte alla. Men MÅNGA!
Många som har sporthoj håller till här på sporthoj.com.
Många som har sporthoj blir oroliga när någon får fängelse för något som de själva har gjort. Det är ju bara brottslingar som ska sitta i fängelse..

Så skulle i alla fall jag tolka folks reaktioner på domen.
Mitt tips: Låt oss ta del av domen innan vi drar förhastade slutsatser.
 

Polisen II

Polisen ser dig!
Gick med
15 Oct 2003
Ort
På station
Hoj
Blå och vit BMW
Säger inget om själva domen eftersom jag inte vet nåt om de omständigheter som rådde på platsen osv, men att komma och påstå att polisen skulle ljuga i rätten för att sätta dit någon som "de inte gillar" är ju bara befängt!! Tror ni på allvar att en polis skulle riskera att bli av med sitt jobb och kanske få ett straff själv för att sätta dit nån?? :fatta!
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Va, kan man få fängelse för en sådan skitsak?. Man för väl börja våldta eller mörda istället för att åka fort, det ger ju mindre straff!. :confused:
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Cyanid skrev:
inte så jag menar... :notme men hellre sitter jag i finkan nu än i början på sommaren med inget körkort....fast smaken e som baken.... :crash

tror han skiter fullständigt i vilken årstid det är och hur länge han blir av med körkortet... innebörden och följderna av att ha suttit i fängelse är långt värre! (skulle jag tro, inte för att jag provat något av alternativen)
 

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Ort
Falun
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
bikerwoman skrev:
Sorry, men jag blev bara lite piss-offed när jag läste att alla tyckte synd om vederbörande...
Han har väl inte "råkat" illa ut, han har väl för f..n försatt sig själv i situationen!? Alla får väl ta konsekvensen av sitt eget handlande? När vi nu ska diskutera straffskalor håller jag helt med om att vårt rättsamhälle är helt sjukt, fel strafflängd för flera av de grövsta brotten!
Sen undrar jag om Sporthoj.com bara är till för dom som kör olagligt när du säger att jag inte har nåt här att göra isåfall?
Trodde att vi var här för att vi har samma intresse allihop, nämligen motorcyklar!

Håller med dig att man ska ta sitt straff om man åker fast. Det säger sig självt. Men i detta fall var dommen helt sjuk. Synd att vissa hackar på dig för din åsikt. Stå på dig :hej
Blir lite gnabb i bland.

/Anders

Ps. Till Mr Polis som yttrade sig, vi ses där ute :squid
 

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
bikerwoman skrev:
Sorry, men jag blev bara lite piss-offed när jag läste att alla tyckte synd om vederbörande...
Han har väl inte "råkat" illa ut, han har väl för f..n försatt sig själv i situationen!? Alla får väl ta konsekvensen av sitt eget handlande?

Jag måste bara citera någon och det råkar bli just du...

Läs det fetstilta noga? Känner du killen som åkte fast? Är du helt säker på att det va han? Va lider alla av??? OK om man erkänner ett brott så står man ju för det. Men en Mc firmas cykel som alla i hela världen med tungt mc kort har tillgång till... Om man inte erkänner så har man ju inte sagt att man är skyldig... eller??? Om jag lånar din hoj och drar snuten och du åker fast för det.... ÄR DET RÄTTVISA????

Om killen är skyldig så har han fått sig en läxa men om han nu är oskyldig så är det fan dödsstraff... Jag skulle iaf inte vilja bli av med mitt körkort...

Kan alla tänka lite nu innan de skriver... Eller finns det en artikel där han erkänner??? Isf så ber jag om ursäkt...

MVH///Score
 

ModiN

Fully!
Gick med
1 Sep 2003
Ort
Westcoast(Skaftö)
Hoj
KTM 625 SMC -06 inkl. Akra slip-on
bikerwoman skrev:
Sorry, men jag blev bara lite piss-offed när jag läste att alla tyckte synd om vederbörande...
Han har väl inte "råkat" illa ut, han har väl för f..n försatt sig själv i situationen!? Alla får väl ta konsekvensen av sitt eget handlande? När vi nu ska diskutera straffskalor håller jag helt med om att vårt rättsamhälle är helt sjukt, fel strafflängd för flera av de grövsta brotten!
Sen undrar jag om Sporthoj.com bara är till för dom som kör olagligt när du säger att jag inte har nåt här att göra isåfall?
Trodde att vi var här för att vi har samma intresse allihop, nämligen motorcyklar!

Svaret är ju helt klart ja... vi är här för att vi har samma intresse! :fakta MEN, dem flesta av oss är inte lagliga för det mesta! och därför blir det automatiskt att dem som är hederliga inte passar så bra in sporthoj.com... så är det bara :fatta! och det finns inget som du kan säga som kommer och få oss att ändra på oss! så om du vill hålla till här på sh så får du helt enkelt bara acceptera att dem flesta här på forumet är sånna! :fakta :fatta!
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
GSXR1100R skrev:
Jaså du kunde inte hålla dig iaf, bra där eftersom det ligger mycket i det du säger, media och buset hjälper till att nervärdera trafikpolisernas arbetsuppgifter, dvs att skapa en säkrare trafikmiljö, detta gör man dock inte genom att tjafsa om miniskyltar och slipon, hårdare tag är dock att vänta och vi får skylla oss själva som inte respekterar lag & ordning, både du & jag har nu KK tillbaks igen men det blev ju en läxa för oss.
Nej, till slut kan man ju inte hålla käft.. :crash
Har bara lite svårt att tåla att så många vill ha det till att det de gör inte är något brottsligt EGENTLIGEN, bara paragrafrytteri från poliser som gör fel. :rolleyes:
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Nästa års mål med mc-körningen: Köra ifrån snuten på bakhjulet och se till att hamna i fängelse om jag blir tagen.
:rofl :rofl

Detta finns inte, det kan bara inte vara sant. :D
ME NEXT, ME NEXT, TAKE MEEEEEEEEEEEEE

750RR
 

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Ort
Falun
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
Score skrev:
Jag måste bara citera någon och det råkar bli just du...

Läs det fetstilta noga? Känner du killen som åkte fast? Är du helt säker på att det va han? Va lider alla av??? OK om man erkänner ett brott så står man ju för det. Men en Mc firmas cykel som alla i hela världen med tungt mc kort har tillgång till... Om man inte erkänner så har man ju inte sagt att man är skyldig... eller??? Om jag lånar din hoj och drar snuten och du åker fast för det.... ÄR DET RÄTTVISA????

Om killen är skyldig så har han fått sig en läxa men om han nu är oskyldig så är det fan dödsstraff... Jag skulle iaf inte vilja bli av med mitt körkort...

Kan alla tänka lite nu innan de skriver... Eller finns det en artikel där han erkänner??? Isf så ber jag om ursäkt...

MVH///Score


Men nu var det så att han blev dömd. Kan ju utgå från att killen är skyldig då. Då har hon mer rätt än du i detta. Är han skyldig ska han ta straffet punkt slut. Men sitta i kurra är helt fel i min mening. Oskyldig tvivlar jag på, men det är min privata åsikt.
Vänta och se vilka bevis det fanns. Tvivlar på att dom bara går på ögon genom visir, det håller aldrig...

//Anders
 

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Ort
Falun
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
ModiN skrev:
Svaret är ju helt klart ja... vi är här för att vi har samma intresse! :fakta MEN, dem flesta av oss är inte lagliga för det mesta! och därför blir det automatiskt att dem som är hederliga inte passar så bra in sporthoj.com... så är det bara :fatta! och det finns inget som du kan säga som kommer och få oss att ändra på oss! så om du vill hålla till här på sh så får du helt enkelt bara acceptera att dem flesta här på forumet är sånna! :fakta :fatta!

Fan kan du åka olagligt med din hoj :slicka din tungt kriminella kille :D
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Score skrev:
Känner du killen som åkte fast?
Har det någon som helst betydelse? Nej.
Är du helt säker på att det va han?
Har det någon som helst betydelse? Nej.
Va lider alla av???
En skrattretande oförmåga att ta eget ansvar. Som gnälliga småungar!
Kan alla tänka lite nu innan de skriver... Eller finns det en artikel där han erkänner???
*tänker efter*
Nej, men det finns en f*cking dj*vla fällande dom! Vad mer begär du? Att det är mot hans nekande spelar ingen som helst roll innan ett överklagande gett en friande dom.
 

ô-Man

Man ska INTE ha husvagn!!
Gick med
23 Apr 2003
Ort
Lappland
Hoj
-03 B12
Det är så otroligt deprimerande att vissa här inte fattar att vi har oss själva att skylla!
Pga smitningar, vårdslös körning och det dåliga anseende vi skaffat oss blir det ju naturligtvis viktigare för polisen att dämpa oss.
Tror ni på fullt allvar att trafikpoliser hellre sätter dit en hojåkare som slangat i ett industriområde eller kört 150km/h på en tom E4 än en rattfyllerist som vinglar runt i en bil utanför en skola med stöldgods i bilen?
Det säger sig ju för f-n självt!
Polisen har hårt begränsade resurser, och det är upp till OSS om dessa resurser skall läggas på oss eller på andra brottslingar.

-Ahmen vaddårå, hundrafemti e junte fort ju.. Jag har ju koll ju.

Fatta nån gång!
Kör vettigt där det behövs så kan vi gasa friskt där det är mindre risk.

Sen är det ju bara trist för smitaren att åklagarmyndigheten i Trollhättan ville statuera ett exempel, men jag förstår dom.






DET Tycker Jag var bra tänkt. Men och andra sidan vad gnäller vi om???? Polisens och rättsväsendets uppträdaned, eller vårat eget?!?!?!? Om "vi" skulle köra hoj för att det är kul, på dom ställen där vissa körstilar är tillåtna, eller hålla oss till gällande regler så skulle vi inte behöve denna tråd. Den är ju ganska onödig kan nog alla hålla med om för det är ju faktiskt vi själva som håller i rullen.

Som det sagts ett antal gånger redan så kan det finnas en del graverande att läsa i domen, när den kommer!!!!!!

Att sitta inne är inte hela världen, det går över. Att köra ihjäl någon för lite kul, är MYCKE värre. ( kan jag tänka mig)

Laters
 

Proskin

#60
Gick med
21 Aug 2003
Ort
# 0371
Hoj
R1 - Rmz450
Ugluk skrev:
Har det någon som helst betydelse? Nej.

Har det någon som helst betydelse? Nej.

En skrattretande oförmåga att ta eget ansvar. Som gnälliga småungar!

*tänker efter*
Nej, men det finns en f*cking dj*vla fällande dom! Vad mer begär du? Att det är mot hans nekande spelar ingen som helst roll innan ett överklagande gett en friande dom.


Allt jag menar är att tänk dig in i situationen... Om det skulle varit du... Skulle du bara tänkt då. "2 alternativ"

Skyldig: Ja ja en månad är ju ingen för detta! Va fan körde jag för fort för?

Oskyldig: Ja då ska man sitta en månad för något man inte har gjort. Fan va härligt.... Då blir jag ju ledig från jobbet... Ren semester...


Jag skulle varit skit sur iaf...
 

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Short Valley
Hoj
KTM
Polisen II skrev:
Säger inget om själva domen eftersom jag inte vet nåt om de omständigheter som rådde på platsen osv, men att komma och påstå att polisen skulle ljuga i rätten för att sätta dit någon som "de inte gillar" är ju bara befängt!! Tror ni på allvar att en polis skulle riskera att bli av med sitt jobb och kanske få ett straff själv för att sätta dit nån?? :fatta!

Du d e väl inte första gången en polis ljuger i rätten. Finns ju dokumenterat hur många fall somhelst. Därmed inte sagt att dom gör d här. Men d skulle inte förvåna mig, tänk dig ngn e som typ Ugluk här på sidan bli ifrånkörd på bakhjulet..han hade ju blåjugit dommarn rätt i nyllet för o få killen fälld. Tror jag!
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
KickAss_Prod´s skrev:
Du d e väl inte första gången en polis ljuger i rätten. Finns ju dokumenterat hur många fall somhelst. Därmed inte sagt att dom gör d här. Men d skulle inte förvåna mig, tänk dig ngn e som typ Ugluk här på sidan bli ifrånkörd på bakhjulet..han hade ju blåjugit dommarn rätt i nyllet för o få killen fälld. Tror jag!
Är det omöjligt för dig att föreställa dig att andra människor faktiskt kan ha integritet och en känsla för rätt och fel? Du ska nog inte spekulera i mina hypotetiska göranden baserat på att vi inte är överens i en sakfråga.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top