"Djurvårdare död i varghägn"

Så det tycker du?

Ta en tur till Kolmården, gå in till vargarna, försök sätta dig på en av vargarna och slå på
den med en pinne.
Sen kan du rapportera här hur det gick.
(Eller kanske inte.)

...eller fresta dem med BostonGurka.

Nu var det ingen varg men väl en väldigt tjock labrador men hon åt ALLT, inklusive feferoni, utom just saltgurka/boston..
Vek man in en gurkskiva i en leverpastejsskiva så såg hon lite besvärad ut och fick lägga på huvudet på sned när hon började äta men efter 5-10 sekunder ramlade grukan orörd ner på golvet och hon mumsade i sig leverpastejen.

Nu var det ingen varg men väl en väldigt tjock labrador men hon åt ALLT, inklusive feferoni, utom just saltgurka/boston..
Vek man in en gurkskiva i en leverpastejsskiva så såg hon lite besvärad ut och fick lägga på huvudet på sned när hon började äta men efter 5-10 sekunder ramlade grukan orörd ner på golvet och hon mumsade i sig leverpastejen.

Och det är jur som äter sin egen avföring. What's next?

Vet inte, skrämmande jur (Teo stavn) det där. Jag talade om de av dig omnämnda vargarna. De kanske gillar BostonGurka av tjött. (Notera användandet av versaler och gemener). Vad är du annars gjord av. Är du en triffid?

Fast vi diskuterade ju huruvida kamp-hästar var farligare än vargar.

Nej jag är ingen triffid. Jag är en theria.

Du blandar ihop citaten. Är du också gammal och gaggig?

Börjar likna kamphundsdiskussionerna där golden retriever tydligen är en mordisk best. Hur många har kamphästar vs hur många har gosevargar hemma?

Många har såväl kampf-hestar som varjvalpar runt knuten.
Det kallas för landsbygd.

Men vad roliga ni är! -Hon fick gå in ensam!!
Vad tror ni en kollega eller två kunnat göra om flocken anfaller? Gå emellan? Ropa Plats! ? Peta bort dem med en pinne?
:cpparty

Vargar är jävligt stora, speciellt hannarna. Trots att de är födda i fångenskap har de mycket vilt i sig och är väldigt respektingivande. Besök i hägnet föregås av massa förmaningar och info kring hur vargars flockbeteende fungerar. Alfahannar, undergivenhet osv.

Emellanåt utmanar vargarna sin skötare (som är flockens ledare). Är han/hon inte med på noterna då och läser av signalerna så kan det gå illa, vilket det uppenbarligen gjort här. Nu är det nog slutklappat på Kolmården.

Här är jag med nämnda vargflock.

Sedärja.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma